Sivu 1/1

Sierrra 2.0i Dochin turbotus

Lähetetty: 06 Syys 2005 20:57
Kirjoittaja hrajala1
Aiheesta varmasti aikaisemminkin ollut juttua, mutta mulla katiton malli eli ainakaan sitä vtt:n mittausta ei tarvisi... Onko kellään tietoa muuten asiasta, kestääkö esim. pikkupaineita tuo alakerta sellaisenaan, polttoaineen saanti, sytytykset? Kannethan nuissa ilmeisesti ainakin kohtuu herkkiä hajoilemaan? Valmiita osiahan ei paljo ole saatavilla, esim. pakosarjaa,mäntiä...

Ostoilmoitukset muualle t: ylläpito

Lähetetty: 06 Syys 2005 21:52
Kirjoittaja Bootsi
Onhan noita tuolla muualla (swe. dk.) tehty, ja pikkupaineilla toimivat kuulemma hyvin.

Lähetetty: 06 Syys 2005 22:48
Kirjoittaja jaska74
kaikki moottorit toimii pikkupaineella hyvin... (alle 0.3)

Lähetetty: 07 Syys 2005 00:55
Kirjoittaja Zaarin
Kiinnostaisi minuakin, jos vaikka tunkisin Scorppariini turbon nyt kun kone on rakennettu muutenkin uudestaan ja tehoa kaipailisin vakiosta 125hv --> 150-175hv.
Tekisikö Garretin T2/T3-turbolla mitään vai olisiko turha vaiva? Halvalla kun saisin...
Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?

Lähetetty: 07 Syys 2005 08:32
Kirjoittaja jaska74
http://www.powerpage.dk/ford/ford.htm

tuolta löyty ainakin yks valmistettu.

Lähetetty: 07 Syys 2005 22:04
Kirjoittaja hrajala1
Entä jos vakio männistä sorvataan hieman laelta pois niin kestääkö sen jälkeen nostaa paineita yhtään isommiksi, entä kansi?

Lähetetty: 07 Syys 2005 22:19
Kirjoittaja sLan
juu onhan noita DOHC:ja turbotettu. muistaakseni prostreetiltä löytyis jopa pakosarja moiseen! ensit tiiä oisko se escoon kun mainitaan vain et dohc koneeseen.

on kestäny vakio osilla aina 0,8 baariin asti. mäntien vaihto vois olla kuitenkin paikallaan.

ohjaus yksiköstä en tiiä mitä vaatii kun on alipaine MAP:lla. turbokoneen MAP:pia oon itte miettiny jos semmosen sais arvoistettua niin et ecu ymmärtää.

jos jollakulla on heittää parempia speksejä ni ois hieno kuulla!

välijäähy ei välttämättömyys, mut saishan sillä pikkasen lisäpotkua. cossun vakio viilentimiä saa suht halvalla.

kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia :lol:

Lähetetty: 07 Syys 2005 22:39
Kirjoittaja sLan
kävinpä tuossa tarkastamassa niin se oliki proturbo jolla oli se pakosarja ja se oli nimenomaan sierraan (dohc)!

uskoisin että vakio sarjastakin sais laipan vaihtamalla toimivan pelin.
jäishän se ahdin sit roikkumaan alaspäin et katupisteet tippuis :wink:

Lähetetty: 07 Syys 2005 22:52
Kirjoittaja VesQ
sLan kirjoitti:kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia :lol:
Ei vaan tee yhtään hyvää turbolle tuo kikattelu, että ennemmin vaan suhauttelemaan

Tai sitten "by-pass" venttiili joka suhauttaa paineet esim imusarjaan niin ei kuulu mitään ääniä

Lähetetty: 07 Syys 2005 23:00
Kirjoittaja Jaakko85
tiedä sitten kauanko kestää kikatuttaa, ite aion ainakin antaa kikattaa :twisted:

Lähetetty: 08 Syys 2005 00:36
Kirjoittaja jaska74
Zaarin kirjoitti:Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
ei vaikuta noista oikein mikään ahdon määrään..
coolerilla tietysti voi nostaa ahtoa huolettomammin, pikkuahdoilla dumpi ja megaruutta tuo vaan katu-uskottavuutta

tuolta lisätietoa: http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php

Lähetetty: 08 Syys 2005 21:36
Kirjoittaja Zaarin
Kiitos linkistä ja valaisusta, nyt olen hieman viisaampi. Ehkä. :?

Lähetetty: 08 Syys 2005 21:50
Kirjoittaja hrajala1
Pistäkääpä vielä viestiä, jos jollaki asiasta tietoa!!! :D

Lähetetty: 08 Syys 2005 22:05
Kirjoittaja Jaakko85
kiinni vaan ja kokeilemaan!

Lähetetty: 09 Syys 2005 21:42
Kirjoittaja Bootsi
DOHC tai vaikka KENTti ahtaminen on periaatteessa samanlaista..
Puristukset ja bensansyöttö kohdilleen.

..ja, kaikkein ensimmäisenä koneen alakerta kuntoon laakerit ym. ym. valmiiksi kulunutta konetta on turha lähteä ahtamaan. :wink:

Lähetetty: 09 Syys 2005 23:22
Kirjoittaja turbiiniriesa
nyt ei oo omakohtasta kokemusta dohc koneen turbottamisesta,mutta mitä lueskellu juttuja niin väittävät tuota kantta huonoksi kestämään.tiedä sitten :roll:

Lähetetty: 10 Syys 2005 05:29
Kirjoittaja Zaarin
^^No joo, DOHCin kansihan on tyyppivika, juuri tuli uusittua. :) Eiköhän tämän uuden kannen pistäisi kestää <0.4bar ahtoja, vai?
Mitäs noille puristuksille pistäis tehdä, suurentaa, pienetää vai jättää vakioksi?
Mitä ylimääräisiä letkuja/piuhoja tarvii vetää turbolle? Jäi vähän hämäräksi kuvia tutkimalla... :roll:

Lähetetty: 10 Syys 2005 08:52
Kirjoittaja turbiiniriesa
tuosta 0,4bar ahdoilla kestämisestä saa joku muu kertoa ku ei fakta tietoa.

jos auto on orkkis vapari niin puristuksia pienennetään(auttaa myös tuossa kannen kesto-ongelmassa vähän)

voiteluöljyn letkun tarvii vetää esim. öljynpainekellolta t-haaralla ja paluu öljypohjaan huom!ei mitään mehupilliä se paluu>joku 16mm sisämitta aika makee.

hukkaportille tarvii ahtoputkesta tai imusarjasta vetää letku.

näin juuri heränneenä ei nyt muuta tullut mieleen lisäillään jos välähtää et jotain näistä letkuista/piuhoista jäi mainitsematta.ku ymmärsin et juuri pelkästään turbolle menevistä oli kyse.