Sierrra 2.0i Dochin turbotus
Sierrra 2.0i Dochin turbotus
Aiheesta varmasti aikaisemminkin ollut juttua, mutta mulla katiton malli eli ainakaan sitä vtt:n mittausta ei tarvisi... Onko kellään tietoa muuten asiasta, kestääkö esim. pikkupaineita tuo alakerta sellaisenaan, polttoaineen saanti, sytytykset? Kannethan nuissa ilmeisesti ainakin kohtuu herkkiä hajoilemaan? Valmiita osiahan ei paljo ole saatavilla, esim. pakosarjaa,mäntiä...
Ostoilmoitukset muualle t: ylläpito
Ostoilmoitukset muualle t: ylläpito
Kiinnostaisi minuakin, jos vaikka tunkisin Scorppariini turbon nyt kun kone on rakennettu muutenkin uudestaan ja tehoa kaipailisin vakiosta 125hv --> 150-175hv.
Tekisikö Garretin T2/T3-turbolla mitään vai olisiko turha vaiva? Halvalla kun saisin...
Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
Tekisikö Garretin T2/T3-turbolla mitään vai olisiko turha vaiva? Halvalla kun saisin...
Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
juu onhan noita DOHC:ja turbotettu. muistaakseni prostreetiltä löytyis jopa pakosarja moiseen! ensit tiiä oisko se escoon kun mainitaan vain et dohc koneeseen.
on kestäny vakio osilla aina 0,8 baariin asti. mäntien vaihto vois olla kuitenkin paikallaan.
ohjaus yksiköstä en tiiä mitä vaatii kun on alipaine MAP:lla. turbokoneen MAP:pia oon itte miettiny jos semmosen sais arvoistettua niin et ecu ymmärtää.
jos jollakulla on heittää parempia speksejä ni ois hieno kuulla!
välijäähy ei välttämättömyys, mut saishan sillä pikkasen lisäpotkua. cossun vakio viilentimiä saa suht halvalla.
kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia
on kestäny vakio osilla aina 0,8 baariin asti. mäntien vaihto vois olla kuitenkin paikallaan.
ohjaus yksiköstä en tiiä mitä vaatii kun on alipaine MAP:lla. turbokoneen MAP:pia oon itte miettiny jos semmosen sais arvoistettua niin et ecu ymmärtää.
jos jollakulla on heittää parempia speksejä ni ois hieno kuulla!
välijäähy ei välttämättömyys, mut saishan sillä pikkasen lisäpotkua. cossun vakio viilentimiä saa suht halvalla.
kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia

...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
kävinpä tuossa tarkastamassa niin se oliki proturbo jolla oli se pakosarja ja se oli nimenomaan sierraan (dohc)!
uskoisin että vakio sarjastakin sais laipan vaihtamalla toimivan pelin.
jäishän se ahdin sit roikkumaan alaspäin et katupisteet tippuis
uskoisin että vakio sarjastakin sais laipan vaihtamalla toimivan pelin.
jäishän se ahdin sit roikkumaan alaspäin et katupisteet tippuis

...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
Ei vaan tee yhtään hyvää turbolle tuo kikattelu, että ennemmin vaan suhauttelemaansLan kirjoitti:kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia
Tai sitten "by-pass" venttiili joka suhauttaa paineet esim imusarjaan niin ei kuulu mitään ääniä
ei vaikuta noista oikein mikään ahdon määrään..Zaarin kirjoitti:Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
coolerilla tietysti voi nostaa ahtoa huolettomammin, pikkuahdoilla dumpi ja megaruutta tuo vaan katu-uskottavuutta
tuolta lisätietoa: http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
^^No joo, DOHCin kansihan on tyyppivika, juuri tuli uusittua.
Eiköhän tämän uuden kannen pistäisi kestää <0.4bar ahtoja, vai?
Mitäs noille puristuksille pistäis tehdä, suurentaa, pienetää vai jättää vakioksi?
Mitä ylimääräisiä letkuja/piuhoja tarvii vetää turbolle? Jäi vähän hämäräksi kuvia tutkimalla...

Mitäs noille puristuksille pistäis tehdä, suurentaa, pienetää vai jättää vakioksi?
Mitä ylimääräisiä letkuja/piuhoja tarvii vetää turbolle? Jäi vähän hämäräksi kuvia tutkimalla...

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
tuosta 0,4bar ahdoilla kestämisestä saa joku muu kertoa ku ei fakta tietoa.
jos auto on orkkis vapari niin puristuksia pienennetään(auttaa myös tuossa kannen kesto-ongelmassa vähän)
voiteluöljyn letkun tarvii vetää esim. öljynpainekellolta t-haaralla ja paluu öljypohjaan huom!ei mitään mehupilliä se paluu>joku 16mm sisämitta aika makee.
hukkaportille tarvii ahtoputkesta tai imusarjasta vetää letku.
näin juuri heränneenä ei nyt muuta tullut mieleen lisäillään jos välähtää et jotain näistä letkuista/piuhoista jäi mainitsematta.ku ymmärsin et juuri pelkästään turbolle menevistä oli kyse.
jos auto on orkkis vapari niin puristuksia pienennetään(auttaa myös tuossa kannen kesto-ongelmassa vähän)
voiteluöljyn letkun tarvii vetää esim. öljynpainekellolta t-haaralla ja paluu öljypohjaan huom!ei mitään mehupilliä se paluu>joku 16mm sisämitta aika makee.
hukkaportille tarvii ahtoputkesta tai imusarjasta vetää letku.
näin juuri heränneenä ei nyt muuta tullut mieleen lisäillään jos välähtää et jotain näistä letkuista/piuhoista jäi mainitsematta.ku ymmärsin et juuri pelkästään turbolle menevistä oli kyse.