Sierrra 2.0i Dochin turbotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hrajala1
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Syys 2005 10:50

Sierrra 2.0i Dochin turbotus

Viesti Kirjoittaja hrajala1 »

Aiheesta varmasti aikaisemminkin ollut juttua, mutta mulla katiton malli eli ainakaan sitä vtt:n mittausta ei tarvisi... Onko kellään tietoa muuten asiasta, kestääkö esim. pikkupaineita tuo alakerta sellaisenaan, polttoaineen saanti, sytytykset? Kannethan nuissa ilmeisesti ainakin kohtuu herkkiä hajoilemaan? Valmiita osiahan ei paljo ole saatavilla, esim. pakosarjaa,mäntiä...

Ostoilmoitukset muualle t: ylläpito
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Onhan noita tuolla muualla (swe. dk.) tehty, ja pikkupaineilla toimivat kuulemma hyvin.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kaikki moottorit toimii pikkupaineella hyvin... (alle 0.3)
Focus 1.0 edition a6 2017
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Kiinnostaisi minuakin, jos vaikka tunkisin Scorppariini turbon nyt kun kone on rakennettu muutenkin uudestaan ja tehoa kaipailisin vakiosta 125hv --> 150-175hv.
Tekisikö Garretin T2/T3-turbolla mitään vai olisiko turha vaiva? Halvalla kun saisin...
Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

http://www.powerpage.dk/ford/ford.htm

tuolta löyty ainakin yks valmistettu.
Focus 1.0 edition a6 2017
hrajala1
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Syys 2005 10:50

Viesti Kirjoittaja hrajala1 »

Entä jos vakio männistä sorvataan hieman laelta pois niin kestääkö sen jälkeen nostaa paineita yhtään isommiksi, entä kansi?
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

juu onhan noita DOHC:ja turbotettu. muistaakseni prostreetiltä löytyis jopa pakosarja moiseen! ensit tiiä oisko se escoon kun mainitaan vain et dohc koneeseen.

on kestäny vakio osilla aina 0,8 baariin asti. mäntien vaihto vois olla kuitenkin paikallaan.

ohjaus yksiköstä en tiiä mitä vaatii kun on alipaine MAP:lla. turbokoneen MAP:pia oon itte miettiny jos semmosen sais arvoistettua niin et ecu ymmärtää.

jos jollakulla on heittää parempia speksejä ni ois hieno kuulla!

välijäähy ei välttämättömyys, mut saishan sillä pikkasen lisäpotkua. cossun vakio viilentimiä saa suht halvalla.

kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia :lol:
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

kävinpä tuossa tarkastamassa niin se oliki proturbo jolla oli se pakosarja ja se oli nimenomaan sierraan (dohc)!

uskoisin että vakio sarjastakin sais laipan vaihtamalla toimivan pelin.
jäishän se ahdin sit roikkumaan alaspäin et katupisteet tippuis :wink:
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

sLan kirjoitti:kaverin cosasta penkitetty 345hp ja toimii loistavasti ilman dumppia!
ja kyllähän reipas kikattelu kuulostaa mukavammalta 8) ku se perhanan suhauttelu, mikä lähtee nykyään joka hemmetin pikkuturbosta kun kateltu liikaa elokuvia :lol:
Ei vaan tee yhtään hyvää turbolle tuo kikattelu, että ennemmin vaan suhauttelemaan

Tai sitten "by-pass" venttiili joka suhauttaa paineet esim imusarjaan niin ei kuulu mitään ääniä
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tiedä sitten kauanko kestää kikatuttaa, ite aion ainakin antaa kikattaa :twisted:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Zaarin kirjoitti:Tarviikos muuten pienillä ahdoilla välijäähyä/dumppia/MegaSquirttia?
ei vaikuta noista oikein mikään ahdon määrään..
coolerilla tietysti voi nostaa ahtoa huolettomammin, pikkuahdoilla dumpi ja megaruutta tuo vaan katu-uskottavuutta

tuolta lisätietoa: http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Focus 1.0 edition a6 2017
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Kiitos linkistä ja valaisusta, nyt olen hieman viisaampi. Ehkä. :?
hrajala1
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Syys 2005 10:50

Viesti Kirjoittaja hrajala1 »

Pistäkääpä vielä viestiä, jos jollaki asiasta tietoa!!! :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kiinni vaan ja kokeilemaan!
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

DOHC tai vaikka KENTti ahtaminen on periaatteessa samanlaista..
Puristukset ja bensansyöttö kohdilleen.

..ja, kaikkein ensimmäisenä koneen alakerta kuntoon laakerit ym. ym. valmiiksi kulunutta konetta on turha lähteä ahtamaan. :wink:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

nyt ei oo omakohtasta kokemusta dohc koneen turbottamisesta,mutta mitä lueskellu juttuja niin väittävät tuota kantta huonoksi kestämään.tiedä sitten :roll:
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^No joo, DOHCin kansihan on tyyppivika, juuri tuli uusittua. :) Eiköhän tämän uuden kannen pistäisi kestää <0.4bar ahtoja, vai?
Mitäs noille puristuksille pistäis tehdä, suurentaa, pienetää vai jättää vakioksi?
Mitä ylimääräisiä letkuja/piuhoja tarvii vetää turbolle? Jäi vähän hämäräksi kuvia tutkimalla... :roll:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tuosta 0,4bar ahdoilla kestämisestä saa joku muu kertoa ku ei fakta tietoa.

jos auto on orkkis vapari niin puristuksia pienennetään(auttaa myös tuossa kannen kesto-ongelmassa vähän)

voiteluöljyn letkun tarvii vetää esim. öljynpainekellolta t-haaralla ja paluu öljypohjaan huom!ei mitään mehupilliä se paluu>joku 16mm sisämitta aika makee.

hukkaportille tarvii ahtoputkesta tai imusarjasta vetää letku.

näin juuri heränneenä ei nyt muuta tullut mieleen lisäillään jos välähtää et jotain näistä letkuista/piuhoista jäi mainitsematta.ku ymmärsin et juuri pelkästään turbolle menevistä oli kyse.
Vastaa Viestiin