Sivu 1/1

escortin takalaakeri

Lähetetty: 06 Syys 2005 20:06
Kirjoittaja ndf
ostin tuossa jokunen viikko sitten 1.6cvh (rekisteri otteessa 1.4 muttei todistusta koneen vaihdosta :lol: :lol: ) -88 escortin ja paluu matkalla pamahti laakeri yht äkkiä mutta pääsin vielä kiikuttamaan kotia asti, purkasin rummun sun muut osat pois ja laakeri ei suostunut lähtee muulla keinoin kuin rälläkällä.. laakeri oli hajottanut jopa rummun sorvaamalla siitä kohdat missä laakeri kuului ja akseli vaiko pyörän navaksi(ko) sanotaan oli täysin jurmuja täynnä huom!! ei tullut rälläkästä :D :D elikkäs omasta mielestä vaihtoon noi osat + uus laakeri.. onko kellään kokemuksia ns.akselin irroittamisesta tukivarresta ja iskarista?? vilkasin ja näytti kohtuu helpoilta kiinnikkeiltä mutta vinkkejä aina tarvitaan 8) vai kannattaisiko hommata purkaamolta kokonaan uus tukivarsi missä olisi kaikki vehkeet paikallaan valmiiksi??

Lähetetty: 06 Syys 2005 23:39
Kirjoittaja Monteonisti
Uudemmissa ainakin on ko. akseli kiinni neljällä pultilla, vilkaiseppa suojalevyn taakse iskarin alapään yläpuolelle, tyhmästi kerrottu? :oops:

Lähetetty: 07 Syys 2005 08:27
Kirjoittaja JesseT
Helppo homma ja ainoa vinkki minkä voin antaa on, että hanki varalle se 3e maksava 20cm pituinen jarruputki. Se tuuppaa hajoamaan vanhuuttaan aina kun auton takanurkkaan koskee. Samalla kannattaisi myös harkita koko 1.6 mallin takajarrujen/napojen laittamista kerralla jos siellä on ne 1.4 mallin pikkujarrut, missä laakerointi tapahtuu suoraan rumpuun.