escortin takalaakeri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ndf
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Syys 2005 19:41
Paikkakunta: jkl

escortin takalaakeri

Viesti Kirjoittaja ndf »

ostin tuossa jokunen viikko sitten 1.6cvh (rekisteri otteessa 1.4 muttei todistusta koneen vaihdosta :lol: :lol: ) -88 escortin ja paluu matkalla pamahti laakeri yht äkkiä mutta pääsin vielä kiikuttamaan kotia asti, purkasin rummun sun muut osat pois ja laakeri ei suostunut lähtee muulla keinoin kuin rälläkällä.. laakeri oli hajottanut jopa rummun sorvaamalla siitä kohdat missä laakeri kuului ja akseli vaiko pyörän navaksi(ko) sanotaan oli täysin jurmuja täynnä huom!! ei tullut rälläkästä :D :D elikkäs omasta mielestä vaihtoon noi osat + uus laakeri.. onko kellään kokemuksia ns.akselin irroittamisesta tukivarresta ja iskarista?? vilkasin ja näytti kohtuu helpoilta kiinnikkeiltä mutta vinkkejä aina tarvitaan 8) vai kannattaisiko hommata purkaamolta kokonaan uus tukivarsi missä olisi kaikki vehkeet paikallaan valmiiksi??
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Uudemmissa ainakin on ko. akseli kiinni neljällä pultilla, vilkaiseppa suojalevyn taakse iskarin alapään yläpuolelle, tyhmästi kerrottu? :oops:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Helppo homma ja ainoa vinkki minkä voin antaa on, että hanki varalle se 3e maksava 20cm pituinen jarruputki. Se tuuppaa hajoamaan vanhuuttaan aina kun auton takanurkkaan koskee. Samalla kannattaisi myös harkita koko 1.6 mallin takajarrujen/napojen laittamista kerralla jos siellä on ne 1.4 mallin pikkujarrut, missä laakerointi tapahtuu suoraan rumpuun.
Vastaa Viestiin