Vetar ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tonoppa

Vetar ongelma

Viesti Kirjoittaja Tonoppa »

Vaihdoin vm.85 escorttii 1.6 vm.88 koneen. Laitettiin vanhoilla korvakkeilla kone kii ku ei hanttimiehen uus korvake sopinu paikallee... Nyt on semmonen
ongelma et laatikko on sentin verran liikaa kuskin puolella ja hanttimiehen puoleinen vetari tulee aina sentin verran ulos.... Miten sen saa korjattua et se ei sieltä tulis?????
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

lapazu kirjoitti:A) Lyhennyttämällä vetarin laatikon puoleinen pää lähimmällä konepajalla tms.

B) Rakentamalla koneen kiinnikkeet oikeille paikoille.
Muuten hyvin mut jos laatikko on liikaa kuskinpuolella, ni silloin hanttarin puoleista vetaria täytyis jatkaa, eikä lyhentää!! Jos jotain täytyy lyhentää, ni kuskin puoleista.. :wink:

Jos vetareita alkaa muokkaan, ni tulee varmistua että niistä tulee 100% suorat ja tasapainotus on myös syytä tehdä.. Mutta tosiaankin hommansa osaava koneistamo on ehkä se paras, tosin ei halvin vaihtoehto :mrgreen: :mrgreen: ..

Itse tosin muokkaisin nuo koneen kiinnikkeet siten että kone ja samalla laatikko tulevat oikeille paikoille!
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kokeile "hienosäätäjää"! :roll:
Eli lekalla tuollainen 10mm menee kevyesti! :D Tarkoitin siis "rungon muokkausta", en vetarien tai motin! 8)
Marko#
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Elo 2005 10:06

Viesti Kirjoittaja Marko# »

No jos siitä vetarista 10mm leikkaa pois ni kyä tasapainotus on aikas turha homma....
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Älkää nyt hyvät ihmiset alkako vetareita leikkelemään ennen kuin kasausvirhe on löydetty. Tällaista ongelmaa siis tässä muutoksessa ei mitenkään pitäisi tulla. Latikko, sen kiinnikkeet ovat siis entiset? Mikä kone autossa oli ennen?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Marko# kirjoitti:No jos siitä vetarista 10mm leikkaa pois ni kyä tasapainotus on aikas turha homma....
Niin jos boori-osasta täytyy lyhentää, mutta jos joutuu varsinaisen vetarin varren katkasemaan ja hitsaamaan takas pakettiin, ni silloin ilmanmuuta painot kohdalleen!! :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Tonoppa

Viesti Kirjoittaja Tonoppa »

Jees..... Homma on hanskassa eli vetarit on nyt paikalla ja laatikko oikessa kohdassa.....Taisi olla joku "krinnaus" jossakin korvakkeessa....
Vastaa Viestiin