Focus aluvanteet

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
maranello

Focus aluvanteet

Viesti Kirjoittaja maranello »

Focus 2008 1,8 bensa
Ostin tarvike aluvanteet näiden ET-45. Fordin alkup. ET-50.
Onko kokemuksia miten pyöränlaakerit ja muut alustan osat kestää.
Minulla ollut käytössä yhden talven ajettu noin 4000 km. :roll:
maranello

Re: Focus aluvanteet

Viesti Kirjoittaja maranello »

Aloittaja jatkaa
Kyselen kokemuksia tarvikevanteilla ajaneilta.
Laakereiden kestosta 1 ja 2 korimallilla
ajaneilta, joiden ET-mitta esim. pienempi kuin
alkuperäisten Ford-alujen.
Simprider

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Hmm mistään en mitään tiedä mutta: Eikös 5mm takia panikointi ole hieman turhaa.
Perheessä oli mk1 focus jossa vanteen keskiviiva oli sentin ulompana kuin vakiossa ja kyllä se 200tkm kesti ilman laakerivikoja.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
samiharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

iän päivän oon monilla autoilla ajellu aluvanteilla jotka poikkeuksetta hieman vakiota ulompana ja leveämmillä kumeilla, ei ole epämääräisiä laakerioireita ollut.. eiköhän -08 mallin auton suunnittelussa ole moinen seikka otettu huomioon muutenkin. huoli pois, siis :-)
Rstuning

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Kyllähän autovalmistajat väittävät ,että on laitettu rahaa kaikenlaisiin tutkimuksiin ja sen takia myös tuo rengas asia on otettu huomioon. Mutta kyllä sitä ET-lukemaa voi muuttaa huoletta,esim 50-45 niin ei varmasti viel paljon rasita pyöräntuentaa ja muita.. Focuksessakin pyörii alla hyvin et 40, 9"X20" 235/30/20 renkailla.. "omakohtaista tuntemusta asiaan" Mutta ajoon se vaikuttaa kun on leveä hieno isovanne alla,kun ajelee 20" vanteilla ni on jo mukavaa laittaa 18" kitkarengas alle,koska ero on huomattava.. pehmenee ja rajusti ja ääni katoaa renkaista ...

ST Focuksen alkuperäinen vanne on 8 x 18" et 52.5
svart

Viesti Kirjoittaja svart »

samiharju kirjoitti:iän päivän oon monilla autoilla ajellu aluvanteilla jotka poikkeuksetta hieman vakiota ulompana ja leveämmillä kumeilla, ei ole epämääräisiä laakerioireita ollut.. eiköhän -08 mallin auton suunnittelussa ole moinen seikka otettu huomioon muutenkin. huoli pois, siis :-)
Tässä olen kyllä täysin eri mieltä että tänä päivänä kyllä mieluummin minimoidaan ne valmistus kulut ja maksimoidaan tehtaan voitot, eikä mitään tehdä ihan vaan varalta turhan järeästi=kalliisti, voi vaikka katella amazoneja ja mesejä sieltä 70-80 luvuilta niin siellä on käytetty rautaakin esim voimansiirrossa ja akseleissa ja pellit on ainakin tuplat tämän päivän pelteihin. Näkeehän sen kun näitä nyky autojen akselistoja saa uusia koko ajan kun kaikki linkit ja tukivarret tehdään liian hepposiksi. esim VW passat, V70,jne....
Omassa edellisessä kesti uudessa autossa 17tkm takapyörän laakeri. Ja heppoisia pyörän laakereita on tullut muissakin merkeissä vastaan, esim. Rellut.
Ja fakta on että uraherkkyys kasvaa kyllä takuulla aina kun et levenee, mutta en ole testannut että monenko millin muutoksia rupeaisin itse tunnistamaan urissa.
Mutta nää ET:t on kanssa sellaisia että jokainen taaplaa tyylillään ja punnitsee itse sita että mitä haluaa ja minkä kustannuksella.

Mutta sivu mennen esim.
Mersun historiaa luvin jostain jutusta joskus että W123 ja W201 ovat viimeiset mersut jota suunnitellessa ei ole tarvinnut otta huomioon valmistus kustannuksia vaan on saatu tehdä sellainen maksoi mitä maksoi, Sitten W124 oli jo sellainen malli jossa piti jo hieman koko suunnittelun ajan katsoa että mitä se mikäkin komponentin valmistus tulee maksamaan, mutta laadusta ei saanut tinkiä. Ja sen jälkeiset ovatkin sitten sitä mitä kaikki muutkin tosin ovat tänä päivänä että voitot pitää aina maksimoida ja pitää osakkeen omistajat tyytyväisinä.
Ja valitettavasti se myös näkyy liian usein loppu tuotteissa merkiin katsomatta.
Ford #11
Vastaa Viestiin