Sivu 1/1

2.0 ohc:een palotila

Lähetetty: 02 Syys 2005 15:16
Kirjoittaja henu
eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian

Lähetetty: 04 Syys 2005 22:33
Kirjoittaja steele
~92mm

Viivottimella mittasin :)

Lähetetty: 05 Syys 2005 00:46
Kirjoittaja jaska74
sitä luokkaa se on.
takomännille ku porataan niin pytystä tulee sillon 94mm

Lähetetty: 05 Syys 2005 12:26
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:sitä luokkaa se on.
takomännille ku porataan niin pytystä tulee sillon 94mm
täh :?:

Re: 2.0 ohc:een palotila

Lähetetty: 05 Syys 2005 14:40
Kirjoittaja voicecoil
henu kirjoitti:eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian
mulla tässä omassa kannessa on levein kohta aikatarkalleen 90mm siis vakio is:N kansi.

Lähetetty: 05 Syys 2005 20:00
Kirjoittaja Bootsi
Mitähän ja miksi te täällä mittailette?
Palotila kannessa ei ole pyöreä (ja saattaa jopa vaihdella eri kansissa) :roll:
Jos palotilan kokoa mitataan se on parasta tehdä, vaikkapa tentulla ja mitta-asteikolla varustetulla pipetillä. :wink:

Lähetetty: 05 Syys 2005 20:07
Kirjoittaja VesQ
No jos kysyjää jostain syystä kiinnostaa palotilan halkaisija eikä sen tilavuus

Itse en kyllä ihan tällä sekunnilla keksi mihin tuota tarvii mutta kuitenkin :D

Lähetetty: 05 Syys 2005 20:15
Kirjoittaja turbiiniriesa
en minäkään keksi,mut olisko ajatuksena laittaa 1,6 kansi 2.0 litraseen ja tullut mieleen onko halkasijoissa eroja :roll: tuli vaan mieleen :roll:

Lähetetty: 05 Syys 2005 20:16
Kirjoittaja Bootsi
VesQ kirjoitti:No jos kysyjää jostain syystä kiinnostaa palotilan halkaisija eikä sen tilavuus

Itse en kyllä ihan tällä sekunnilla keksi mihin tuota tarvii mutta kuitenkin :D
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain... :wink:

Lähetetty: 05 Syys 2005 21:21
Kirjoittaja voicecoil
Bootsi kirjoitti:Mitähän ja miksi te täällä mittailette?
Palotila kannessa ei ole pyöreä (ja saattaa jopa vaihdella eri kansissa) :roll:
Jos palotilan kokoa mitataan se on parasta tehdä, vaikkapa tentulla ja mitta-asteikolla varustetulla pipetillä. :wink:
voi kuulostaa tyhmältä mutta ainakin mulla on kansissa jos niihin olen muutoksia tehnyt niin esim palotila muokattu käymään sylinteriputken muotoon,olake pois pakoventtiilin luota,tai onko virallinen nimi paljealue?mielestäni pakovirtaus paranee kun ei jää häiritseviä rappuja palotilaan,oliko nää nyt niitä venttiilitaskujen muokkauksia hienolta nimeltään?tai siis näin minä asian olen kokenut että parantaa virtausta.viisaammat oikaiskoon jos olen väärässä!

Lähetetty: 05 Syys 2005 22:18
Kirjoittaja henu
turbiiniriesa kirjoitti:en minäkään keksi,mut olisko ajatuksena laittaa 1,6 kansi 2.0 litraseen ja tullut mieleen onko halkasijoissa eroja :roll: tuli vaan mieleen :roll:
ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksena

Lähetetty: 06 Syys 2005 13:45
Kirjoittaja Jaakko85
henu kirjoitti: ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksena
Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin. :wink: ellet sitten tarkoittanut jotain muotoilua tms.

Lähetetty: 06 Syys 2005 21:00
Kirjoittaja henu
Jaakko85 kirjoitti: Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin. :wink: ellet sitten tarkoittanut jotain muotoilua tms.
joo en tarkotanu ainakaan sitä et isonnan mut ton 1,8 ohc:een kannen kanavat on muotoiltu silleen et niitä ei voi isontaa juuri ollenkaan ja ovat puolet pienemmät kuin vaikka 1.6ohc:een :wink:

Lähetetty: 06 Syys 2005 21:47
Kirjoittaja Bootsi
Eli siis oltiin mittaamassa kannen palotilan kokoa...
joka on OHC:ssa sen muotoinen että tilavuuden mittaaminen "mittanauhalla"on lähes mahdotonta siitä. :wink:

Lähetetty: 07 Syys 2005 16:18
Kirjoittaja henu
Bootsi kirjoitti:Eli siis oltiin mittaamassa kannen palotilan kokoa...
joka on OHC:ssa sen muotoinen että tilavuuden mittaaminen "mittanauhalla"on lähes mahdotonta siitä. :wink:
ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestä

Lähetetty: 07 Syys 2005 16:49
Kirjoittaja jaska74
varmaan huomasit lallin laittamat mitat toisessa topicissa.

Poraukset x iskunpituus:

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm

Lähetetty: 07 Syys 2005 18:45
Kirjoittaja Bootsi
henu kirjoitti: ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestä
Heitä siihen 1.8 päälle 2.0:n tiiviste niin näät suurinpiirtein missä mennään.

Lähetetty: 08 Syys 2005 23:34
Kirjoittaja jjracing
jos käytät 2,0 OHC:n kantta niin käytä myös 2,0:llan kannentiivistettä. pitäs onnistua 1,8:ssa jos onnistuu 1,6:sessakin.

Lähetetty: 09 Syys 2005 14:23
Kirjoittaja Eemeli
jjracing kirjoitti:jos käytät 2,0 OHC:n kantta niin käytä myös 2,0:llan kannentiivistettä. pitäs onnistua 1,8:ssa jos onnistuu 1,6:sessakin.
Niin... Jos Henu ei juurikin tarkoittanut että olis tulossa irraliset kupari liekkirenkaat siihen ...siis juurikin ne mille pitää koneistaa lohkoon urat. ...jolloin ei onnistu, jos yllä olevat tiedot pitää paikkansa.