2.0 ohc:een palotila
2.0 ohc:een palotila
eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian
Re: 2.0 ohc:een palotila
mulla tässä omassa kannessa on levein kohta aikatarkalleen 90mm siis vakio is:N kansi.henu kirjoitti:eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian
irc voicecoil
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
voi kuulostaa tyhmältä mutta ainakin mulla on kansissa jos niihin olen muutoksia tehnyt niin esim palotila muokattu käymään sylinteriputken muotoon,olake pois pakoventtiilin luota,tai onko virallinen nimi paljealue?mielestäni pakovirtaus paranee kun ei jää häiritseviä rappuja palotilaan,oliko nää nyt niitä venttiilitaskujen muokkauksia hienolta nimeltään?tai siis näin minä asian olen kokenut että parantaa virtausta.viisaammat oikaiskoon jos olen väärässä!Bootsi kirjoitti:Mitähän ja miksi te täällä mittailette?
Palotila kannessa ei ole pyöreä (ja saattaa jopa vaihdella eri kansissa)![]()
Jos palotilan kokoa mitataan se on parasta tehdä, vaikkapa tentulla ja mitta-asteikolla varustetulla pipetillä.
irc voicecoil
ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksenaturbiiniriesa kirjoitti:en minäkään keksi,mut olisko ajatuksena laittaa 1,6 kansi 2.0 litraseen ja tullut mieleen onko halkasijoissa erojatuli vaan mieleen
Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin.henu kirjoitti: ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksena

joo en tarkotanu ainakaan sitä et isonnan mut ton 1,8 ohc:een kannen kanavat on muotoiltu silleen et niitä ei voi isontaa juuri ollenkaan ja ovat puolet pienemmät kuin vaikka 1.6ohc:eenJaakko85 kirjoitti: Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin.ellet sitten tarkoittanut jotain muotoilua tms.

ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestäBootsi kirjoitti:Eli siis oltiin mittaamassa kannen palotilan kokoa...
joka on OHC:ssa sen muotoinen että tilavuuden mittaaminen "mittanauhalla"on lähes mahdotonta siitä.
varmaan huomasit lallin laittamat mitat toisessa topicissa.
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
Focus 1.0 edition a6 2017
Heitä siihen 1.8 päälle 2.0:n tiiviste niin näät suurinpiirtein missä mennään.henu kirjoitti: ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestä
Niin... Jos Henu ei juurikin tarkoittanut että olis tulossa irraliset kupari liekkirenkaat siihen ...siis juurikin ne mille pitää koneistaa lohkoon urat. ...jolloin ei onnistu, jos yllä olevat tiedot pitää paikkansa.jjracing kirjoitti:jos käytät 2,0 OHC:n kantta niin käytä myös 2,0:llan kannentiivistettä. pitäs onnistua 1,8:ssa jos onnistuu 1,6:sessakin.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG