-97 Mondeo 2.0 GT:n kaasupoljin ei nouse kylmänä
Lähetetty: 26 Elo 2009 18:30
Tervehdys
Ongelma on siis kuluvan vuoden ajan ollut se että Mondeon kaasupoljin ei nouse (tai no nousee ehkä millin sekunnissa) kun auto on vielä kylmä. Nyt kesällä kun ilma on vielä lämmin ongelmaa tuskin huomaa, mutta talven pelossa oli pakko herätellä itseäni... Muutama kuukausi sitten puhdistettiin jokin ongelmaan ehkä liittyvä osa (tyhjäkäyntiin liittyvä, en muista osan nimeä) ja se helpotti hieman. Ongelma esiintyy kuitenkin yhä varsinkin nyt kun aamut kylmenee.
Jos ei auennut tuosta kuvauksesta niin lisää esimerkkejä.
Aamulla kylmänä auton kanssa motarille ja kiihdytellään sinne satasen nurkille. Nyt voin nostaa jalan huoletta kaasulta, koska poljin ei kuitenkaan nouse vielä ylös. Menee 5-10 sekuntia ja kierrokset alkavat hitaasti laskea.
Painaa kaasun pohjaan ja odottelee auton kiihtymistä, kun päästää jalan kaasulta, se jääkin pohjaan ja auto jatkaa kiihdyttämistään.
Kytkimen pohjaan painaminen ei myöskään auta mitään vaan kierrokset huutavat kaasupolkimen asennosta riippuen pahimmillaan 4-5 tonnissa.
Ongelma syntyi alunperin kun startti vaihdettiin.
Kiitos jo etukäteen kaikille avulijaille!!
Ongelma on siis kuluvan vuoden ajan ollut se että Mondeon kaasupoljin ei nouse (tai no nousee ehkä millin sekunnissa) kun auto on vielä kylmä. Nyt kesällä kun ilma on vielä lämmin ongelmaa tuskin huomaa, mutta talven pelossa oli pakko herätellä itseäni... Muutama kuukausi sitten puhdistettiin jokin ongelmaan ehkä liittyvä osa (tyhjäkäyntiin liittyvä, en muista osan nimeä) ja se helpotti hieman. Ongelma esiintyy kuitenkin yhä varsinkin nyt kun aamut kylmenee.
Jos ei auennut tuosta kuvauksesta niin lisää esimerkkejä.
Aamulla kylmänä auton kanssa motarille ja kiihdytellään sinne satasen nurkille. Nyt voin nostaa jalan huoletta kaasulta, koska poljin ei kuitenkaan nouse vielä ylös. Menee 5-10 sekuntia ja kierrokset alkavat hitaasti laskea.
Painaa kaasun pohjaan ja odottelee auton kiihtymistä, kun päästää jalan kaasulta, se jääkin pohjaan ja auto jatkaa kiihdyttämistään.
Kytkimen pohjaan painaminen ei myöskään auta mitään vaan kierrokset huutavat kaasupolkimen asennosta riippuen pahimmillaan 4-5 tonnissa.
Ongelma syntyi alunperin kun startti vaihdettiin.
Kiitos jo etukäteen kaikille avulijaille!!