Tervehdys
Ongelma on siis kuluvan vuoden ajan ollut se että Mondeon kaasupoljin ei nouse (tai no nousee ehkä millin sekunnissa) kun auto on vielä kylmä. Nyt kesällä kun ilma on vielä lämmin ongelmaa tuskin huomaa, mutta talven pelossa oli pakko herätellä itseäni... Muutama kuukausi sitten puhdistettiin jokin ongelmaan ehkä liittyvä osa (tyhjäkäyntiin liittyvä, en muista osan nimeä) ja se helpotti hieman. Ongelma esiintyy kuitenkin yhä varsinkin nyt kun aamut kylmenee.
Jos ei auennut tuosta kuvauksesta niin lisää esimerkkejä.
Aamulla kylmänä auton kanssa motarille ja kiihdytellään sinne satasen nurkille. Nyt voin nostaa jalan huoletta kaasulta, koska poljin ei kuitenkaan nouse vielä ylös. Menee 5-10 sekuntia ja kierrokset alkavat hitaasti laskea.
Painaa kaasun pohjaan ja odottelee auton kiihtymistä, kun päästää jalan kaasulta, se jääkin pohjaan ja auto jatkaa kiihdyttämistään.
Kytkimen pohjaan painaminen ei myöskään auta mitään vaan kierrokset huutavat kaasupolkimen asennosta riippuen pahimmillaan 4-5 tonnissa.
Ongelma syntyi alunperin kun startti vaihdettiin.
Kiitos jo etukäteen kaikille avulijaille!!
-97 Mondeo 2.0 GT:n kaasupoljin ei nouse kylmänä
Re: -97 Mondeo 2.0 GT:n kaasupoljin ei nouse kylmänä
imuvuoto voisi aiheuttaa (Alkaa kiihdytyksen jälkeen vetämään happea jostain pikkusesta raosta) Eli joku tiiviste särki. Tai letku huonosti kiinni tms.
Vai onko siis poljin ihan oikeasti niin ettei se palaudu kunnolla? Auttaako jos tuon tapahtuessa tunget jalan kaasupolkimen taakse ja kiskaset sen ylös? Jos se auttaa, niin ei kai se vika sitten muualla voi olla kuin mekanismissa polkimen ja kaasuläpän välillä
Onko autossa vakionopeudensäädin?
Vai onko siis poljin ihan oikeasti niin ettei se palaudu kunnolla? Auttaako jos tuon tapahtuessa tunget jalan kaasupolkimen taakse ja kiskaset sen ylös? Jos se auttaa, niin ei kai se vika sitten muualla voi olla kuin mekanismissa polkimen ja kaasuläpän välillä
Onko autossa vakionopeudensäädin?
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: -97 Mondeo 2.0 GT:n kaasupoljin ei nouse kylmänä
Kiitos vastauksesta TeknoTekno kirjoitti:imuvuoto voisi aiheuttaa (Alkaa kiihdytyksen jälkeen vetämään happea jostain pikkusesta raosta) Eli joku tiiviste särki. Tai letku huonosti kiinni tms.
Vai onko siis poljin ihan oikeasti niin ettei se palaudu kunnolla? Auttaako jos tuon tapahtuessa tunget jalan kaasupolkimen taakse ja kiskaset sen ylös? Jos se auttaa, niin ei kai se vika sitten muualla voi olla kuin mekanismissa polkimen ja kaasuläpän välillä
Onko autossa vakionopeudensäädin?
Ja siis poljin ei tosiaan palaudu. Sitä pystyy nostamaan mut se tipahtaa kyllä takas samantien, eli vika ei sinällään ole ite polkimessa. Poljin on siis "löysä" kun sitä yrittää nostaa sieltä. Se osanen jota se poljin siellä jossain painaa/vetää on siis vissiin se mikä siellä on jumissa (kaasuvaijeri, tai joku...)
Autossa ei ole vakionopeuden säädintä.