Sivu 1/1
2.0 OHC:n pakosarja...
Lähetetty: 30 Elo 2005 19:18
Kirjoittaja Nurkku
Mahtaakos kaikissa foordin 2.0 ohc koneissa olla tismalleen samanlainen pakosarja?
Tarttis saada scorppioon uus pakosarja jostain, kun tossa ensimmäistä putkea siitä irroitettaessa kävikin niinkin mukavasti, että yhestä reiästä meni kierteet, toiseen katkes pultti sisään ja kolmas sitten säilyi ehjänä koska siinä oli pinnapultti ja mutteri sentään...
Katkeileekos noi muut pakosarjan pultit helpolla? Entä kestääkö noi kuusiokolot kuinka hyvin avaamista ettei mene pyöreiks?
Ja sitten vähä offtopic, jos jotain kiinnostaa tommosen scorpparin sisustan osat(penkit ja ovipahvit) niin yksityisviestii vaa, huomiseen mennes tarttis tietää tai lähtee roskiin...
Lähetetty: 30 Elo 2005 20:10
Kirjoittaja TeRoK
Laita peltisatsi samalla vaivalla nyt kun on irti.
Jos sulla nahkasisusta on niin haen pois samantien

Lähetetty: 30 Elo 2005 21:39
Kirjoittaja Nurkku
Eip oo varaa pellisatsiin, maksaa aivan liikaa moiseen ja hyöty on aika pieni.
Oliskin nahkapenkit...
Lähetetty: 30 Elo 2005 21:40
Kirjoittaja TeRoK
No mut eihän ne 2litraseen ohariin paljon mitään maksa.
Joo kyllä mä sen melkeen arvasinkin, ettei kellään oo mitään kauheeta älliä päästä eroon nahkapenkeistä

mut aina saa toivoa

Lähetetty: 30 Elo 2005 21:43
Kirjoittaja janzamar
eipä noi nahkapenkit niin hyvät ole,kivan näköset ja helppo pitää puhtaana,mutta se mukavuus ei kyllä ihan kangaspenkkien tasoa ole
tietysti penkinlämmittimet ja ilmastointi tasottaa..

Lähetetty: 30 Elo 2005 21:47
Kirjoittaja TeRoK
Joo, mutta kyllähän ne on silti ihan omaa luokkaansa sähkö säätöineen.
Ja sitäpaitsi kun semmoset kossuun kuuluis.
Se on totta , että kesällä niissä palaa perse ja talvella ne on kylmät.
Lähetetty: 30 Elo 2005 22:11
Kirjoittaja Nurkku
TeRoK kirjoitti:No mut eihän ne 2litraseen ohariin paljon mitään maksa.
Ensinnäkin, mistä moisen pakosarjan mahtaa löytää edes scorppioon?
Pakosarjaltakin lähtevä putki oli vaikee löytää ihan varaosaliikkeistäkin.
Lähetetty: 30 Elo 2005 22:14
Kirjoittaja Zaarin
^^Romikselta, Keltaisesta Pörssistä, tee-se-itse miehiltä
Lähetetty: 30 Elo 2005 22:15
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 30 Elo 2005 22:52
Kirjoittaja TeRoK
Eiks toi mahda sopia
http://www.martelius.com/exh/160009.htm
Tosin alkaa jo olemaan hintaakin. Mutta tosiaan niin kyllähän tommosen vielä ite pystyis tekemään. Oharin konehuoneessa on sentään jonkun verran tilaa.
2.0
Lähetetty: 31 Elo 2005 20:17
Kirjoittaja Hoppa
Eipä noissa pakosarjoissa ihmeemmin ole eroja paitsi vanhoissa (taunus jne) pakoputki jatkuu sarjalta yhdellä putkella ja uudemmissa (sierra jne) kahden putken kollektorilla.
Jos jostain sattus löytymään alkuperäinen Ford:in valurautainen racing pakosarja niin olispa hieno. Virtausominaisuudet noin peltisarjan luokkaa.
Lähetetty: 31 Elo 2005 21:45
Kirjoittaja Nurkku
No empä lähtis ainakaan riskillä koittaan tommosta ku ei mitään varmuutta sopisko se edes lähellekkään...
Nyt on ainoona vaihtoehtona ostaa uus(purkuulta) vakiopakosarja, nyt vaan huolestuttaa että montako kierrettä menee kannesta ja monta pulttia sinne katkee sisään... ei niinkun ole mikään ameriikan temppu siellä tehtaalla käyttää pinnapultteja muttereiden kera noitten kuusiokolopulttien sijaan.
Menee pian koko kone vaihtoon jos tollanen kierteiden meno ja pulttien katkeilu jatkuu...
Tuntuu aina tapahtuvan foortin kanssa että yks vika johtaa aina uuteen kun sitä korjaa.
Lähetetty: 01 Syys 2005 07:53
Kirjoittaja country sedan
Alunperin kannessa on pinnapultit kuten myös pakosarjan ja -putken liitoksessa.
Pakosarjoja on ainakin kahta eri mallia, mutta käyvät vaihtaa keskenään.