sierra 2d turvakaaret

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
xtech
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Syys 2007 14:10
Paikkakunta: SAVONLINNA

sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja xtech »

velipojan kanssa tarkoitus rakennella sierrasta rallisprint auto niin mistähän sais ohjeet turvakaarien rakentamiseen?

tai jos jollakin olisi kuviakin niin auttas.. :)
teen sen useasti,teen sen upeasti
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Täältä varmaan löytyy heikosti tietoa tuohon, kannattaa jostain rallipalstalta varmaan kysellä..

Ps. Sierraa ei ole tehty 2D mallina! (sori oli pakko kun otsikko pisti silmään :oops: )
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Tekno »

2d = takaluukku hitsattu umpeen? :P
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
xtech
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Syys 2007 14:10
Paikkakunta: SAVONLINNA

Re: sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja xtech »

Tekno kirjoitti:2d = takaluukku hitsattu umpeen? :P
no joopa joo. no 3d sit
teen sen useasti,teen sen upeasti
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Joskus kun kyselin turvakaariasioita konttorilta niin kehottivat tekemään 'virallisten sääntöjen mukaan' niin ei tule leimalla sitten erimielisyyksiä rakenteiden hyvyydestä. Ja arvatenkin niiden mukaan tehtynä se on hyvä sitten muutenkin kuin vain leimalla.

http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -33175.pdf

Alkaen sivun 16 lopusta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: sierra 2d turvakaaret

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Jos rallisprinttiin meinat autoa rakentaa, niin kyllä ne kaaret on tehtävä just annettujen FIA:n sääntöjen mukaan materiaali ja vahvuudet huomioiden. Säännöt määrittelevät myös koko joukon muita vaatimuksia vakioauton muuttamiseksi (vyöt, istuin, turvatankki jne.) sekä luokasta riippuen erityisiä sääntöjä auton alkuperäisten osien säilyttämiseksi (alustan osat). Kannattaa lukea tuo pdf ajatuksella.

Ei ole sattuma, että sääntöjen mukaan rakennettu ralliauto maksaa tuhansia - rakentaminen ei ole halpaa leikkiä. :shock:

Ralli.net sivujen keskusteluissa käsitellään tuota kaariasiaa useissa triideissä. Lukaiseppa sieltäkin. :D
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin