Sivu 1/1

Pumpaten liikenteeseen.. ??

Lähetetty: 25 Elo 2005 12:57
Kirjoittaja Fiestalla
Kysyisin taas tuosta 1.1 -87 Fiestasta, että miksi sitä kaasua pitää joskus pumpata niin perkeleesti, ennen kuin se lähtee käyntiin ?!
Mitä kylmempi ilma, sitä enemmän saa pumpata ja jos lämpötila menee jonnekin -10...-15 asteen tietämille, tulee ongelmia saada ollenkaan käymään.. (siis ilman lohkaria)! Onko tää jokin tyypillinen vika?

Lähetetty: 25 Elo 2005 13:49
Kirjoittaja Jaakko85
siksi luultavasti että sulla ei toimi ryyppy kunnolla?. tai siis fiestassasi ei toimi.

noh, vaikka toimiskin niin se on vähän niinkuin ominaisuus vanhemmissa kaasarilla varustetuissa fordeissa, ettei lähe kylmänä hyvin käymään kylmässä
:?

Lähetetty: 25 Elo 2005 14:59
Kirjoittaja Aaltonen
mitäs vittua sierra(sillon ku se oli viel porukoitten) lähti laakista 29 asteen pakkasesta käymää :shock:

Lähetetty: 25 Elo 2005 16:53
Kirjoittaja TeRoK
Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.

Lähetetty: 25 Elo 2005 22:23
Kirjoittaja Jaakko85
TeRoK kirjoitti:Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
eiii välttämättä.

Lähetetty: 26 Elo 2005 12:36
Kirjoittaja Fiestalla
TeRoK kirjoitti:Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
SiiS TäH? Mikä on siison kaasari?
Ajattelin et siinä olisi jokin kiihdytyspumppu, joka ruikkis lisää bensaa polettaessa...mut ei oo eka kerta kun en tiedä asiasta mitään.. :?

Lähetetty: 26 Elo 2005 12:37
Kirjoittaja Fiestalla
Jossain kaasari Corollis pitää painaa kaasu kerran pohjaan, jolloin ryyppy menee päälle..

Lähetetty: 26 Elo 2005 13:37
Kirjoittaja janzamar
yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin .. :lol:
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..

Lähetetty: 26 Elo 2005 13:57
Kirjoittaja Fiestalla
janzamar kirjoitti:yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin .. :lol:
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..
Missä on väljää, kaasuttimessa?

Lähetetty: 26 Elo 2005 14:09
Kirjoittaja janzamar
sielläpä se väljä yleensä löytyy.
korjaus-sarja kaasariin saattaa riittää,mutta helpompaa taitaa olla vaihtaa koko kaasari,luulis noita löytyvän.

Lähetetty: 26 Elo 2005 14:24
Kirjoittaja Fiestalla
Varmastikin noita löytyy, jos tarvetta tulee. Täytyy kattoa miten tilanne kehittyy talven lähestyessä. :?

Mitä tuo aiemmin mainittu siison -kaasari tarkoittaa?

Lähetetty: 26 Elo 2005 16:57
Kirjoittaja TeRoK
:lol: Siis on kaasari :wink: Kirjotus vihree...
Mutta joo. jos kaikki on kunnossa niin pitäs pari kunnon polkasua riittää jolloin kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta koneelle ja myöskin se ryyppy kytkeytyy päälle. Jos sitä polkee kokoajan niin saattaa se ryyppy mennä pois päältä.

Lähetetty: 26 Elo 2005 23:55
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllähän kunnon auto lähtee käyntiin vielä -42 pakkasessa ilman lämmitystä! 8)
Mullakin lähti kerran, kiehutti 5 kertaa ennenkuin nesteet suli, onneksi kansi kesti! :D

Lähetetty: 29 Elo 2005 09:31
Kirjoittaja jype
Jaakko85 kirjoitti:siksi luultavasti että sulla ei toimi ryyppy kunnolla?. tai siis fiestassasi ei toimi.

noh, vaikka toimiskin niin se on vähän niinkuin ominaisuus vanhemmissa kaasarilla varustetuissa fordeissa, ettei lähe kylmänä hyvin käymään kylmässä
:?
yleisesti ottaen taitaa kaasarivehkeet lähteä paremmis pakkasesta kuin ruiskuvehkeet jos vaan kaasari kunnossa, tietysti voortissa on poikkeuksia

Lähetetty: 29 Elo 2005 11:38
Kirjoittaja Jaakko85
jype kirjoitti: yleisesti ottaen taitaa kaasarivehkeet lähteä paremmis pakkasesta kuin ruiskuvehkeet jos vaan kaasari kunnossa, tietysti voortissa on poikkeuksia
noh noh, mulla sitten on ollut ne poikkeustapaukset.

Lähetetty: 29 Elo 2005 18:26
Kirjoittaja Bootsi
Yleisesti, kylmä kone lähtee parhaiten käyntiin kun..
Polkaistaan muutamankerran kaasu pohjaan. (huikkaa kiihdytyspumpulla)
Jalka pois kaasulta, ja startataan.
Hörähtää käymään ja/tai sammuu, sama toistetaan ja kaasua painetaan VAROEN (annetaan vaan vähän happea.)

Tätä on hyvä harjoitella pakkasessa autolla jossa on tuplat eikä ryyppyä. :wink: :lol: :lol: