Äitini Fiestassa on perinteiset oireet, kierrokset jää päälle kun vaihtaa vaihdetta ja olen liottanut tyhjäkäyntiventtiilin, kara liikkuu ihan hyvin eikä sisällä ollut paljoakaan likaa. lisäksi puhdistin kaikki anturien liittimet eikä millään ollut vaikutusta. Irrotin myös akun piuhat tunniksi muttei siitäkään apua ollut. Tyhjäkäynnillä kun polkaisee nopeasti kierroksia niin pellin alta kuulu TSUH eli tyhjäkäyntiventtiili suhahtaa. Onko suhahdus normaalia vai onko venttiili silloin viallinen. Forumilta en löytänyt selkeää vastausta pystyykö osan toiminnan millään tapaa testaamaan. Jos on vielä joku liitin tai osa mikä kannattais tarkistaa niin ehdotuksia otan vastaan ja vinkkejä mistä päin konehuonetta sijaitsee. Auto on ollut vasta viikon äidillä enkä ole itse ollut tekemisissä fordien kanssa paljoakaan.
Paljonkohan tollanen tyhjäkäyntiventtiili mahtaa maksaa suurinpiirtein?
Fiesta 1.3 96 tyhjäkäyntiventtiilin kunto
Re: Fiesta 1.3 96 tyhjäkäyntiventtiilin kunto
Missä tämä tyhjäkäyntiventtiili sijaitsee?
Meillä on Fiesta 1.3 -93. Eilen puhdistelin huohotusventtiilin venttilikopan päältä ja letkun joka menee ko. venttiililtä ilmansuodatinkoteloon. Lisäksi puhdistin "weber-kaasarista" (taitaa olla 1piste ruisku?) jotain lankoja, oisko ne ollu sitten ilmamäärämittarin langat?
Ongelma on, että moottori sammuu joskus kylmänä lyhyen ajon jälkeen. Lähtee hyvin käyntiin, mutta saattaa sammua risteykseen ennen kun on kunnolla lämmennyt. Saattaa aiheuttaa vaaratilanteen kun sammuu keskelle risteystä ja rekka pyyhkäsee yli
Onneksi yleensä sammuu ennen varsinaista risteyksen keskikohtaa.
Jossain keskustelussa puhuttiin jotain kytkimen asennon kytkimestä vai tunnistimesta ja sen vaikutuksesta sammumiseen. Osaako joku kertoa tuosta lisää?
Meillä on Fiesta 1.3 -93. Eilen puhdistelin huohotusventtiilin venttilikopan päältä ja letkun joka menee ko. venttiililtä ilmansuodatinkoteloon. Lisäksi puhdistin "weber-kaasarista" (taitaa olla 1piste ruisku?) jotain lankoja, oisko ne ollu sitten ilmamäärämittarin langat?
Ongelma on, että moottori sammuu joskus kylmänä lyhyen ajon jälkeen. Lähtee hyvin käyntiin, mutta saattaa sammua risteykseen ennen kun on kunnolla lämmennyt. Saattaa aiheuttaa vaaratilanteen kun sammuu keskelle risteystä ja rekka pyyhkäsee yli
Jossain keskustelussa puhuttiin jotain kytkimen asennon kytkimestä vai tunnistimesta ja sen vaikutuksesta sammumiseen. Osaako joku kertoa tuosta lisää?
Fiesta 1.3 -93