Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Ajattelin tässä nyt ajankuluksi ihan kokemuspohjalta kirjoitella tällaisen threatin Mazda 626:n ja Proben yhteensopivista osista. Paljon olen omaa kotteroani uusinut ja siinä sivussa oppinut hieman mitkä osat menee suoraan yks'yhteen. Listaa saa ja PITÄÄ jatkaa, koska tiedän muilla olevan kokemuksia ja vinkkejä huomattavasti itseäni enemmän, mutta ajattelin tällaisen nyt aloittaa jos siitä vaikka joskus olisi jollekin jotain apua. Itselläni on tuo vanhemman korimallin Probe -91 GT ja voisin sanoa että helpomminkin niitä osia voisi olla saatavilla. Kuitenkin eritoten jenkkiläisillä sivuilla kannattaa ahkerasti surffailla, jotkut näistä jopa lähettävät osia Eurooppaan asti. Saksasta olen itse löytänyt ainoastaan yhden "järkevän" sivun, josta alkuperäisosien tilaus onnistuu, mikäli saksan kieli joten kuten taittuu. Tässä suora linkki: http://shop.strato.de/epages/15031074.s ... enteile%22 (Löytyy Clubin sivuilta jo entuudestaan, mutta kokemuspohjalta luotettava :), kiitos tästä...)
Kannattaa käyttää vaikka BabelFish:n käännöskonetta mikäli saksa ei muuten luonnistu. ("googlaa babel fish...")

Mutta muitta höpinöittä itse asiaan:

Sopivia osia:
jakopääremmi + tarvikkeet=motonet mazda 626
ilmamäärämittari=mazda 626 (romuttamo),
vesipumppu=mazda 626
jarrut (takapalat)=mazda 323(f) (kannattaa ottaa malli mukaan niin saa varmasti oikean), etupäästä eikä asetelmista vielä varmuutta
tyhjäkäyntiventtiili=mazda 626, ilmeisesti ei enää valmisteta joten saattaa olla kiven alla , itsellä auttoi laitoksen huolellinen putsaus (bensakylpy) eli kannattaa kokeilla ennen "uuden" ostamista, on todella kallis jos edes saa mistään :(
iskarit (huom. tarkkana niiden sähköohjausten kanssa...)=mazda 626
termostaatti=mazda 626
laturi=mazda 626
startti=mazda 626
osa antureista ja mittareista menee suoraan paikoilleen, esim. lambda
laturin hiilet=samat tottakai koska laturikin sopii
tulpanjohdot=mazda 626 (epävarma)
virranjakaja=mazda 626 (epävarma)
kytkinlevy taitaa mennä suoraan, tästä ei omakohtaista kokemusta mutta muistan jostain lukeneeni
vetonivelet=muisti pätkii pahasti, mutta taisi olla jenkeistä tilatut ihan ropen omat?! ei ole mazdan vastaavista varmuutta
Jos ja kun joutuu irroittelemaan takaloosterissa sijaitsevia "muoviklipuja" (verhoilun kannatinruuveja whatever) sopivat samanlaiset härpäkkeet esim. mazda 323 fortesta, erikseen ostettaessa kalliita mutta romuttamolta saa, näillä on paha tapa hajota käsiin...

Epäsopivia:
Bensapumppu, suurempi kuin mazdassa
Pakosarjan tiiviste, saa saksasta, matukalla muistaakseni hieman erilainen
Itse tilasin riskillä saksasta uudet umpiot, katsastuksesta läpi ilman naljailua, mutta tarkkana saa näiden kanssa toki olla
jarrupalat=taakse menee paikoilleen mazda 323 (ilmeisesti forte) palat. 626 palat erikokoiset

Listaa jatketaan myöhemmin sitä mukaa mitä on tullut tehtyä. Korjailkaa jos olen väärässä mutta nämä nyt luulisin aika tarkkaan muistavani ja jatkakaa ihmeessä listaa jos jotain muuta tulee mieleen. Toivottavasti edes jotakuta auttaa, elleivät kaikki ropen omistajat ole jo kyseisiä "härpäkkeitä" korjailleet :D

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jatketaan nyt hieman triittiä vaikkei varsinaisesti asiaan kuulukkaan, mutta sen verran ajattelin kirjoitella korjaamoiden eroista, että ainakin täällä Porin suunnalla mazda/ford merkkihuollot saa suosiolla unohtaa. Eivät tiedä autosta tai mallista lähestulkoon mitään... tai jos tietävät, näyttää pojilta palveluhalukkuus tyystin puuttuvan :( AD ainakin tällä suunnalla oli ainoa "kuuluisa" korjaamo joka autosta jotain tiesi ja olivat näitä laitelleet aiemminkin. Ihan hyvää duunia pojjaat tekivät vaikka onkin hitusen kallista. Osa "nyrkkipajoista" ottaa homman kyllä hoitaakseen kunhan muistaa sanoa että auto on mazda 626 :D Osien tilaamiseksi jenkeistä kannattaa kysellä paikallisilta USA-osien diilereiltä, jotka autosta saattavat yhtä ja toista tietää.
Viimeksi muokannut Unsiideri83, 03 Elo 2009 14:06. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Vaikkei minulla ole sen kummemmin matukkaa kuin Probeakaan, niin kiitoksia triidin aloittamisesta. Tässä on sitä oikeaa meininkiä, että pistetään tieto jakoon muidenkin käytettäväksi. :D
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

JyriN kirjoitti:Vaikkei minulla ole sen kummemmin matukkaa kuin Probeakaan, niin kiitoksia triidin aloittamisesta. Tässä on sitä oikeaa meininkiä, että pistetään tieto jakoon muidenkin käytettäväksi. :D
Kiitos palautteesta :) Tiedän kyseisen auton kanssa taistelevien tuskan hyvinkin tarkasti kun kaikki osat saa "veikkaamalla" hakea, koska varmaa tietoa ei tunnu löytyvän oikein mistään. Tästä syystä ajattelin tänne kirjoitellakin kun vaan aikaa riittää.
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
StingeR_Probe
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Heinä 2007 20:00
Paikkakunta: The Great City Of Hämeenlinna

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja StingeR_Probe »

Joo ne vetarin nivelet ei mee suoraan matukasta ainakaan ABS anturin puolesta... mazdan nivelissä on liian vähän niitä anturin hampaita... a-importerilla http://www.a-importer.fi/Probe11.html pystyvät kuulemma tilaamaan saksasta sopivat. hinta on kyl aika suolane, 175 egee :D Ite metästin melkein viis kuukautta kyseistä osaa... nii ja en oo varma että pystyykö sen anturikehän irrottaan siitä nivelestä jolloin sen sais siihen matstan niveleen vaihdettuu... ilmotelkaa jos joku tietää paremmin :D

Yhen umpion oon itte joutunu hommaan joskus ja sellanen löyty Southwest tradesta http://www.southwesttrade.fi/ suoraan hyllystä (kuulemma joku ihan yleis umpio) makso muistaakseni jonku 40egee... soittaa kannattaa ja ne todennäkösesti kysyy sen umpion mittoja (korkeus ja leveys) Kyseisetä firmasta saattaa löytyä muutakin palikkaa ropeliin...

Etu ja taka jarrupalat saa motonetistä... muistaakseni 626 2.2 litrasen sopii suoraan...

kiitoksia tästä threadista... tulee oikeasti vielä monelle tarpeeseen :D kirjottelen taas lisää sitä mukaa ku tulee osille tarvetta :D
Aina ei voi voittaa... ei ees joka kerta!
Ford Probe GT T22L/252 vm-91
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Kiitos listan jatkamisesta ja korjailusta, tosiaan kaikkea ei voi muistaa ja kuitit on...no joo on ne , jossakin... :D Tarkoitus olikin että ropen omistajat auttaisivat vähän toinen toisiaan koska kaikilla on varmasti kokemusta osien saamisen hankaluudesta ja tuosta "arvailusta". Täälläpäin tuntuu ainakin jokaisella olevan oma mielipiteensä osien sopivuudesta ja totesin näin ollen ettei ole varmaa tapaa paitsi kokeilu...
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
marko-man

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja marko-man »

Moi kaikille proben omistajille.
Olen täs yksinäni tuskaillut ja selvittänyt osien saantia. A-importilla on aikas kalliit osat,
pyysi käytetystä jarrupääsylinteristä 100€ :oops:
Jenkeissä, Luotettava ja edullinen toi kotiovelle kuluineen uuden 60€
Siel on ihan hyvin saatavilla probeen osia ja suurimmasta osasta osia on kuvat varaosalistoissa.
Kyseessä on kuulemma jenkkilän motonet ... Osote on http://www.rockauto.com
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Kiitos linkistä, varmasti ihan hyödyllinen. Pitää katsella seuraavalla kerralla kun tulee omaan rotteloon vikoja. :D
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
Sinkosimo

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Sinkosimo »

Sinkosimo

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Sinkosimo »

sit viel soittelin tonne motonettiin ja kyselin just näistä mazda 626:sen osista niin niiltä löyty ihan proben nimelläkin osia,mut eivät olleet laittanu niistä mitään mainintaa tonne sivuilleen,mut tää jannu jonka kans juttelin niin lupas pistää pää paikkaan s-postia,et listaa niiltä löytyvät proben osat netti kauppaansa. joten kyllä motonetistäkin löytyy probeen ainakin jarruosia,mitä mä kyselin.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Ainakin itsellä mitä varaosia(Jarrulevyt ja palat, bensatankki, kallistuksenvakaajan tukitangot, takapyöränlaakerit yms jtn pientä osaa) on omaan probeen joutunut laittamaan niin ovat passanneet suoraan mazda 626 gd 88-92 mallista. Subaru Legacy GT:n etujarrusatulat sopii suoraan paikoilleen, ainaski probeen, pitää vaan vaihtaa ne liukupultit.
Marko_r

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Marko_r »

Mulla ainaskin on irrotettava abs kehä murroksessa ja käy suoraan matukan murrokseen... ja autohan on -91 2.2 GT
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Pitkästä aikaa jotain uutta ehdin kirjoitella. Tässä välissä olen ehtinyt ainakin iskarit vaihtamaan. Hyvin meni Mazdan vastaavat (kylläkin ilman sähkösäätöä) paikalleen. Väliaikaisratkaisu jotta pystyy taas autolla liikkumaan. Saksasta en ainakaan löytänyt hyllytavarana sähkösäätöisiä iskareita, joten aika kiven alla ilmeisesti ovat? Onko jollain kokemusta löytyykö näitä oikein jopa suomesta? Seuraavana vaihtovuorossa ainakin vasen takajarrusatula + härpäkkeet ja käsijarruvaijeri. Kirjoittelen lisää sopivuudesta kunhan tiedän paremmin. Tänään ilmeni outo uusi *vika*, eli autolle hieman runsaammin kaasua näyttäessä pysähtyi melkein kuin seinään. Tuntui siis aivan kuin bensansyötössä olisi ollut katkos, kellään kokemuksia? Bensapumppu on uusi ja vaihdan seuraavaksi ainakin suodattimen. Mietein tässä vaan niinkin korkealentoisia ajatuksia kuin turbiini tai suuttimet? Jos jollain on parempaa tietoa, kertokaa ihmeessä. Kokeillaan nyt ensin jos vika lähtisi pelkästään suodattimen vaihdolla, muuten homma voi tulla aika kalliiksi mikäli alkaa jo turbiinin siivet olemaan loppu. :? Autolla ajettu 160tkm, eli eikös tämä ole aika lähellä turbiinin elinikää?? Vastailkaa jos tiedätte paremmin.
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
hartsa99

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja hartsa99 »

moro,

onko nuo osat ainoastaan probe 2.2 litran koneeseen, ku itellä oli 3 litranen kone, ja pyytävät laturista 300e ja mazdan laturi maksais siin about 100e

kävin kattooskii motonetis, mut ku tos 3.0 litrases on 6lovisella moniurahihnalla ja siin mazdan oli sellain kapea.

ja sil ei ollu näyttää niit parii muuta erilaista mallii mitä oli 626. eli minkälainen tos 2.2 litrases probes on se?


Harri Kuusinen
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Jees, eli siis noi osat on tohon 2.2 Mazran koneesee tarkotettu, v6 3.0l taitaa olla Vulcan v6, joten valitettavasti ei päde samat osat..sori, mut Ford Vulcanin osista ei oo tietoa, pitäis varmaan päivittää toi otsikko.. :(

Eli kannattaa varmaan kysellä Motonetistä Vulcan v6 ni voi jopa osua oikeeseen nuo osat, sori jos vastaus tulee myöhässä.

Masran laturihina on tosiaan muistaakseni toi kapea, eli tuskin käy Vulcanin mottiin, kannattaa tosiaan kysellä sen alkuperäisosia, ainaki luulis tilaamalla saavan ja ellei löydy ni kannattaa kysyä jenkki-diilereiltä kuten aiemmin threatissa on mainittu. Toivottavasti on jotain apua ongelmaas.
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
vtormane
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2006 13:17
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mulla on -91 Probe 2.2 GT ja siitä on nähtävästi menneet etuiskareiden yläpään laakerit rikki. Rutisee kun kääntää ohjausta ja se rutina kuuluu just sieltä. Lisäksi ohjaus on mennyt jäykäksi.
Tässähän on se sähköinen säätö iskareissa.
Kysymys kuuluu että mistä uudet laakerit? Käykö esim. vastaavat mazdan osat?
Avatar
ropemiäs
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Tammi 2011 05:37

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja ropemiäs »

Onkos muuten kellään tietoo noista proben lampunnostimista? sopiiko mistään mazdasta siihen suoraan? ku tuntuu mulla ainaki ne mekanismit ryytyyn tiukempaan kiinni ku sierra lumipenkkaan.
eikä auta sitte mitkään liukastusvoiteet eikä hieromaöljyt :(

Harmittaa vaan ku toiselta puolelta lahoo motti ja toiselta mekanismi...

EDIT: ja autohan tosiaan on ykköskoppanen 92' GT
Ford Probe GT T22L/252 Alusta -40mm, lastu sekä (pelkistetty) 2.5" putki
Nii ja oli mulla D mallin Opel Kadet. Joten jos näillä ei taivaassa oo saanu paikkaa nii ei sit millää.
ghost90

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja ghost90 »

ropemiäs kirjoitti:Onkos muuten kellään tietoo noista proben lampunnostimista? sopiiko mistään mazdasta siihen suoraan? ku tuntuu mulla ainaki ne mekanismit ryytyyn tiukempaan kiinni ku sierra lumipenkkaan.
eikä auta sitte mitkään liukastusvoiteet eikä hieromaöljyt :(

Harmittaa vaan ku toiselta puolelta lahoo motti ja toiselta mekanismi...

EDIT: ja autohan tosiaan on ykköskoppanen 92' GT
Mazda 323F ajovaloumpiot käy suoraan ykköskoppaseen 91' GT. Motonetistä 15€/Kpl. En sit tiedä nostimista mut saattaa kans käydä samat ku Mazda 323F.
Muagge
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Huhti 2011 22:41

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja Muagge »

Onkos kukaan koskaan tilannu mitään osia amerikoista? sillä vaan kyselen että tietääkö kukaan postikuluista?

Mites sitten kuinka isot vanteet mahtuu probe -91 alle pyörimään??
ja sitten vielä mistä löytäis tuohon sopusen hintasen alustasarjan

Kiitos jo etukäteen vastanneille :)
Avatar
ropemiäs
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Tammi 2011 05:37

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja ropemiäs »

hellurei...

Ittellä on tällä hetkellä 205/40 17" alla. paljon isompaa ei välttämättä mee ku se iskarin alalevy mitä vasten jousi on nii alkaa tulla ikävästi vastaan... :(

ja olipa tossa joku kyselly et miks auto pätkäsee. no omassa ja muissa mitä oon kuullu nii on ahtopaine rajotettu... jos menee yli nii katkee syöttö ja pätkäsee tosi ikävästi...

ja ne iskarit! jostain joskus löysin ropeen sähköiskarit enkä painanu sivua mieleen ja nyt en enää muista mistä semmoset löytyy... :evil: sen tiiän että suomessa ei ole... paitti ehkä käytettynä jollain romiksella :D mazdan iskarit menee kyl mut siitä säädöstä joudut luopuun.

tämmöstä tänää. onneks on perjantai!
Ford Probe GT T22L/252 Alusta -40mm, lastu sekä (pelkistetty) 2.5" putki
Nii ja oli mulla D mallin Opel Kadet. Joten jos näillä ei taivaassa oo saanu paikkaa nii ei sit millää.
Avatar
ropemiäs
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Tammi 2011 05:37

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja ropemiäs »

Noonis...

Taas on ropen kimpus hääritty ja selvis että 323F mazdasta menee lampunnostimen moottorit suoraan probeen... Ainoo mutta on että sen liittimen joutuu vaihtaan mutta ei oo paha homma... johdot poikki ja väri väriin that's it. 8)

Palataan asiaan.
Ford Probe GT T22L/252 Alusta -40mm, lastu sekä (pelkistetty) 2.5" putki
Nii ja oli mulla D mallin Opel Kadet. Joten jos näillä ei taivaassa oo saanu paikkaa nii ei sit millää.
garretpover
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Heinä 2011 13:58

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja garretpover »

Ensi alkuun kiitos hyvästä ketjusta, tieto jakoon :!: Itselläni -91 probe 2.2gt, ja alustan osia vaihtaessa oon pärjännyt ilman ongelmia mazda 626GD.n osilla. 626GD mazdan osia probeen: Jarru palat eteen/taakse, laakeri pakat eteen/taakse, pako putkisto katista taakse päin, iskarit käy myös, omaani vaihdettu -07 monroet joka kulmaan, ja joka katsastuksessa huippu arvot, viime katsastus pari viikkoa sitten, ei mitään huomauttamista. Moottori puolelle löytyy normaalit huolto tarvikkeet, tulpat, öljyn suodatin, bensan suodatin myös mazdan mukaan. Minulla tuossa tuli ostaessa air attack kotelo vapari, mut siihenkin käy tietysti mazdan normaali. Karkeasti ottaen alusta /moottori mazdaa, kori fordia. Tosin esim. etuvalon lasi/umpio käy 323f mazdasta. Se lasihan on irrotettava, hyvä niin, jouduin kuskin puolen lasin vaihtamaan kun edellä ajava lähetti siihen kiven motarilla :) , lasi löytyi purkaamolta heti, en vaihtanut umpiota kun se on hyvässä kiillossa. Siinä mitä tulee nyt mieleen. Konetta ei ole tarvinnut availla, mitä sitä kun toimii hemmetin hyvin.
probe 2.2gt turbo -91
garretpover
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Heinä 2011 13:58

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja garretpover »

ropemiäs kirjoitti:hellurei...

Ittellä on tällä hetkellä 205/40 17" alla. paljon isompaa ei välttämättä mee ku se iskarin alalevy mitä vasten jousi on nii alkaa tulla ikävästi vastaan... :(

ja olipa tossa joku kyselly et miks auto pätkäsee. no omassa ja muissa mitä oon kuullu nii on ahtopaine rajotettu... jos menee yli nii katkee syöttö ja pätkäsee tosi ikävästi...

ja ne iskarit! jostain joskus löysin ropeen sähköiskarit enkä painanu sivua mieleen ja nyt en enää muista mistä semmoset löytyy... :evil: sen tiiän että suomessa ei ole... paitti ehkä käytettynä jollain romiksella :D mazdan iskarit menee kyl mut siitä säädöstä joudut luopuun.

tämmöstä tänää. onneks on perjantai!
Moro. kattopas niitä sähkö iskareita kimsu.fi, laita sähköpostia tai soita, ne hommaa myös uusia, ja sieltähän saa probeen kaikkee osaa, käytettyy mut toimivaa. Toi ahtojen pätkäsy on kait ohjaus boksin tekemää, toi mun auto ei sitä tee, jotain siihe on ennen minua tehty, kun se oma psi mittari menee ilman katkoja sinne 12psi, (n.0,9-1bar), ja kyllähän tolla aika kivasti kerkee, et kyllä sille jotain on tehty :)
probe 2.2gt turbo -91
Avatar
ropemiäs
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Tammi 2011 05:37

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja ropemiäs »

juu pitää soitella sinne ja kysellä niistä iskareista... :D

saas nähä että saako niitä ja paljo maksaa... ja jos saa niin uskaltaiskoha niihin lykkää madallusjouset kiinni... :?: no selviää vaan kokeilemalla...

enkä oo sitä niveltä vielkää saanu vaihettuu :evil:

perhana ku vasemmalla puolella tuntuu selkee klappi ku "potkii" rengasta :D täytyy vaan toivoo et se on joko laakeri tahi se nivel... kiroon itteni suohon jos se on raidetangosta :evil:

ja se pätkiminen saattaa johtua myös tulpista, johdoista, tai virranjakajan kannesta/pyörijästä.
omasta loppu tulppien vaihdon myötä...

ja ne renkaatkin oli kokoo 215/45 17' eikä sitä mitä olin aikasemmin kertonu :roll:

Ja tervetuloo voorumille garretpover 8)
Ford Probe GT T22L/252 Alusta -40mm, lastu sekä (pelkistetty) 2.5" putki
Nii ja oli mulla D mallin Opel Kadet. Joten jos näillä ei taivaassa oo saanu paikkaa nii ei sit millää.
garretpover
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Heinä 2011 13:58

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja garretpover »

Moro. Pätkiminen loppu ku vaihdoin tulpat, samalla öljyt+tarpeelliset suodattimet :) Kyl se tuntu v.mäiseltä. Tämä tulee vähän myöhään, mut onko tietoo syylärin yhteen sopivuudesta, mazdasta -91 gt probeen? Itte löysin eilen nettivaraosasta proben oman, ja on jo onnellisesti paikallaan. Mut niin, toi yhteen sopivuus, siitä vois jollekin olla apuu. Se on kuitenski varma et ikupeli se ei oo :) mul rupes vuotaa siitä muovisesta ylä-osasta, tarkemmin keskeltä vasemmalle ku on siihen valettu semmonen "lätkä", mitään siinä ei lue, mut ompahan tehty paikka mistä vuodon on helppo alkaa :D
probe 2.2gt turbo -91
garretpover
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Heinä 2011 13:58

Re: Mazda 626/Probe yhteensopivuus 1st gen

Viesti Kirjoittaja garretpover »

ropemiäs kirjoitti:Onkos muuten kellään tietoo noista proben lampunnostimista? sopiiko mistään mazdasta siihen suoraan? ku tuntuu mulla ainaki ne mekanismit ryytyyn tiukempaan kiinni ku sierra lumipenkkaan.
eikä auta sitte mitkään liukastusvoiteet eikä hieromaöljyt :(

Harmittaa vaan ku toiselta puolelta lahoo motti ja toiselta mekanismi...

EDIT: ja autohan tosiaan on ykköskoppanen 92' GT

moro. jos viel tarviit noita lampun nostimia, moottori, vivusto ym. käy suoraan 323f madzasda. romikseta saa tuurilla koko pakan melkein itte irrotus hintaan. piti käydä hakee muutama päivä sit ku sattu 323f keulaltaan ehjä romiksella olemaan, onpahan jos tarvii :)
probe 2.2gt turbo -91
Vastaa Viestiin