rs tubo ei sytytä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

rs tubo ei sytytä

Viesti Kirjoittaja joo-o »

elikkä kyseessä on tekniikan vaihto, tekniikka -89..

ongelmana on se ettei tule kipinää. Olen mitannut kaiken ja käynyt johtosarjan läpi useaan kertaan.. Mutta kipinää ei vain näy ei kuulu..

Kysympä nyt teiltä viisaammilta että mikä avuksi?
pystyykö noita bokseja mittomaan millään tavalla?
Täytyykö minun työntää puroon koko p!ska?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Siis tuliko vikä yhtäkkiä vai onko tekniikka vasta pistetty nippuun?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuleeko puolalle oikea jännite? Onko puolan vastua OK? Oletko mitannut kaikkien johtojen vastuksen? 8)
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Re: rs tubo ei sytytä

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

joo-o kirjoitti: Täytyykö minun työntää puroon koko p!ska?

työnnä meidän pihalle mielummin :D mulla romuille aina tarvetta "varaosiksi"
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

JesseT kirjoitti:Siis tuliko vikä yhtäkkiä vai onko tekniikka vasta pistetty nippuun?
Talven aikana kasattu ja nyt sitten kesä yritetty saada toimimaan.. ...Mutta
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

Monteonisti kirjoitti:Tuleeko puolalle oikea jännite? Onko puolan vastua OK? Oletko mitannut kaikkien johtojen vastuksen? 8)
Puolalle tulee jännite. Ja puolakin on uusi.. Ja jos tulpan johtojen vastusta tarkoitat ni nekin on uudet.. Ainut mitä epäilen on sytkä boksi tai hal-anturi, mutta voiko niitä mitenkään mitata??
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Re: rs tubo ei sytytä

Viesti Kirjoittaja joo-o »

Oxidius kirjoitti:
työnnä meidän pihalle mielummin :D mulla romuille aina tarvetta "varaosiksi"
Saat ihan ite hakea sopivaa rahasummaa vastaan :wink:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Hall anturi noista usein hajoaa ihan mekaanisesti. Tuleeko sieltä siis signaalia?
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

jaa a mitenhän sen saisi mitattua??
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Siinä on kolme nastaa. Maa, virta (5/12V?) ja signaali. Siignaalista pitäisi tulla jännite ja 0V vuorotellen kun virranjakajaa pyörittää esim käsin ja virta on päällä.

Älyttömän hassunhauska kysymys: Eihän boxit tulipellissä ole toistensa liittimissä?
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

JesseT kirjoitti: Älyttömän hassunhauska kysymys: Eihän boxit tulipellissä ole toistensa liittimissä?
oikeilla paikoilla ovat.. pitänee mitata tuo hal..

Ja nyt kun se on mitattu niin kaikkiin nastoihin tulee jännite, vähän oudoksuttaa kun kytkentä kaavion mukaan johdot menee oikeisiin paikkoihin. eli siis taitaapi olla noi boksit kyrvähtänyt.. ?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

joo-o kirjoitti: oikeilla paikoilla ovat.. pitänee mitata tuo hal..

Ja nyt kun se on mitattu niin kaikkiin nastoihin tulee jännite, vähän oudoksuttaa kun kytkentä kaavion mukaan johdot menee oikeisiin paikkoihin. eli siis taitaapi olla noi boksit kyrvähtänyt.. ?
Vaikka miten boksit kyrvähtäisi, niin miten se maakin on sieltä hävinnyt? Onhan kaikki johtosarjan maapisteet varmasti maadoitettu?
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

maadoitukset on ok. Ja nyt toimii hal-anturi niin kuin pitääkin.. mutta kipinää ei vieläkään näy ei kuulu.

mieleeni tuli tuossa että voisiko vika olla puolassa tai sen johdotuksessa, koska ilmeni seuraavaa: Virrat on päällä niin puolaan merkittyyn - johtoon tulee jännite ja + johdossa ei tapahdu mitään, sitten kun virrat ottaa pois niin - johto kytkeytyy maihin ja + johdossa ei edelleenkään eloa..

eli mitä jos kytken suorat johdot puolan napoihin niin lentääkö se silmille??
Ja olisiko puo jollain tietoa noista puolan käämien resistansseista?

..että sellaista tälläkertaa..
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

olikohan että + ja - napojen välissä 8Ohm ja keskinavan ja + tai - välistä 8Ohm en nyt muista tarkkaan.. :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

ZyaS kirjoitti:olikohan että + ja - napojen välissä 8Ohm ja keskinavan ja + tai - välistä 8Ohm en nyt muista tarkkaan.. :shock:
esiökäämistä sain 0Ohm eli + ja - välistä ja toisiosta 7.jotaki ohmia.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sytytysboksihan katkoo puolan ensiöpuolen maita eli startin aikana pitäs akun plussan ja puolan ensiöpuolen miinuksen väliin laitettu lamppu vilkkua. Jos se palaa kokoajan tai ei syty ollenkaan niin boksi on sökö tai ei saa signaalia.
Ootko mitannut , että startin aikana tulee ja puolan ensiöpuolen plussalle jännite?

Mutta olisko se puola kuitenki kärähtäny jo 0ohmia tulee ensiöpuolelta.
Pitäs kai siellä muutama ohmi olla vastusta.
Ja mitä vastaan sen toisiopuolen sait mitattua? Sieltähän ei pitäs olla runkoon tai ensiöpuolelle yhteyttä. Ensiöpuolelta vaan indusoituu suurjännite toisiopuolelle aina kun boksi katkaisee ensiöpuolen maan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ei siinä pitäisi olla mitään estettä antaa puolalle suoraa virtaa plus-napaan, mutta - navan täytyy kuitenkin mennä boksin kautta jotta se pätkii sitä ja kipinä saadaan aikaiseksi
JOP
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:32

Viesti Kirjoittaja JOP »

TeRoK kirjoitti:Ja mitä vastaan sen toisiopuolen sait mitattua? Sieltähän ei pitäs olla runkoon tai ensiöpuolelle yhteyttä. Ensiöpuolelta vaan indusoituu suurjännite toisiopuolelle aina kun boksi katkaisee ensiöpuolen maan.
Voi mitata. Se mitataan B+:n ja "suurjännitejohdon"(ei keksiny parempaa nimeä) väliltä. Kärjettömissä sytkissä ensiöpuolen resistanssi voi olla alle 1 Ohm, Toisiopuolen 10-40 kOhm.

Tuosta kuvasta saa perusidean. (Katkonta kuvassa väärin)
Kuva
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa perhana saahan sen joo mitattua. Vähän vekkuli kuva joo, mutta tolla ignition coil hakusanalla löytyy kyllä muitakin.
Joo onhan sieltä tietty runkoon yhteys.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
joo-o
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Elo 2005 15:32

Viesti Kirjoittaja joo-o »

Auto käy ja kukkuu nyt, tosin kolmen sylinterin voimalla.
Kiitos kaikista vikeistä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No mistä vika löytyi???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin