Sivu 1/1
Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 17:18
Kirjoittaja Jogiin
Tuli hankittu tommonen 1.3i kone joka on ollu Ka:ssa.
Tarkoituksena asentaa se ton fiestan vanhan koneen tilalle mutta ennen sitä jos siitä sais muutaman heposen kaivettua irti niin olisi kiva
Jos jollain antaa vinkkejä niin hyvä olisi...
PS: Konetta ei toistaiseksi tarkoitus ahtaa... Ja turha ruikuttaa että miksi ei saman tien isompaa konetta... Asenne kysymys...

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 07 Kesä 2009 19:39
Kirjoittaja Jogiin
Osaakos joku kertoa kuka täällä "kouvostoliitossa" käsittelis ton kannen?
Nokan ilmeisesti saa rallyracelta?
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 07 Kesä 2009 22:32
Kirjoittaja Heinämies
Nyt en millään muista firmaa, mutta Korjalassa on yksi koneistamo missä hiulattiin appiukon Toyotan kansi vuosi-pari sitten. Siellä saattaisi onnistua tuokin. Kai tuo paikka sieltä löytyy, koska ei niitä taida kovin montaa siellä olla. Jos en väärin muista niin saman kadun varrella kuin Harakiri tai mikä lie varaosaliike.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 08 Kesä 2009 19:37
Kirjoittaja Jogiin
Pitää yrittää saada selville se paikka... Tarkemmin ku ajattelen niin joskus kuullukkin et siin jossain olis... ja sanottu viel tarkka paikka mut eipä voi enää muistaa

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 10 Kesä 2009 15:36
Kirjoittaja Jogiin
Välttämättä ei ole edes pakko missään ammatti pajalla tehä... Riittäisi että joku asiansa osaava tekisi sopivaa korvausta vastaan tietenkin

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 10 Kesä 2009 16:31
Kirjoittaja jaska74
Jogiin kirjoitti:Osaakos joku kertoa kuka täällä "kouvostoliitossa" käsittelis ton kannen?
http://www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi/
ja kotkassahan on tietysti eagle racing...
http://www.eagleracing.fi/
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 11 Kesä 2009 12:22
Kirjoittaja Jogiin
Hmm... kuulin jotaan juttuu et toi moottorikoneistamo ei sen kummemmin kansia viilaile...
Tulin tuossa avanneeksi koneen ja muuten näytti hyvälle mutta yksi nostin oli "sirpaloitunut" Joten nokka oli kyseisen nostajan kohdalta "hieman" kulunut

Elikäs alkaa nokan metsästys kausi

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 12 Kesä 2009 21:22
Kirjoittaja country sedan
Eikä tuolla moottorimurskaamossa muutenkaan kannata asioida...
Kannattaa oikeasti harkita puhallinta siihen HSC:hen.
Omassa työmatka fiestassa oli 1.1 valencian kaverina vitonen Ihi Dat Webrulla ja MSD:n sytty vehkeillä. Voimaa oli työmatkaamiseen riittävästi.
Nyt tilalle tulee 2.0 silvertop Zetec, vaparina toistaiseksi.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 12 Kesä 2009 22:52
Kirjoittaja Jogiin
Tosin puhallin ei oo pois suljettu vaihtoehto

Pitää vähän miettiä...

Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa ahtamaan tollasta konetta? Puristukset alas?
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 13 Kesä 2009 23:32
Kirjoittaja country sedan
Puristuksiin ei kannata kajota, jos meinaat jollain max. kilolla ajaa. Cooleri kannattaa laittaaa.
Ruiskulla vissiin?
Eipä se mitään ihmeitä vaadi, suurin päätös taitaa olla millä meinaat moottorin ohjausta hoitaa.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 14 Kesä 2009 19:37
Kirjoittaja Jogiin
Juu ruiskulla on... Ka:n keulilta otettu kone

puristukset näyttäs olevan 9.5:1.
Onhan tässä aikaa miettiä että mitä ohjaukselle tehdään

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 16 Kesä 2009 20:46
Kirjoittaja Jogiin
Kyllä tuosta nyt toistaiseksi vapari tehdään...
Tutkailtua tuli bmw:n romu kannen venttiilejä ja soviteltua kanteen

Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 03 Syys 2009 20:59
Kirjoittaja Jogiin
Ilmeisesti tämän moottorin vaihtoon ei tarvitse muita muutoksia tehdä kuin jarru sylintereihin jotka isommiksi...
Tuli mieleen että onnistuiskohan ton 1.25 16v koneen laitto tonne fiestan kone huoneeseen kuinka helpolla?
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 04 Syys 2009 21:19
Kirjoittaja Krisse
Samalla tavalla se sujuu kuin kaikki muutkin mallisarjaan kuulumattomien moottorien vaihdot, paljon suunnittelua ja omavalmistetta tarvitaan.
Ympäripyöreältähän toi kuulostaa, mutta yleensähän noissa menee 'kaikki uusiksi' ja tuskin kannattaa alkaa luettelemaan kaikkia nippeleitä koneen kiinnityksen rakentamisesta kaasuvaijerin patentoimiseen ja jäähdytysjärjestelmän suunnitteluun.
Ainakin musta suurin ongelma noissa projekteissa on moottorin mahduttaminen sille varattuun paikkaan, mutta 1.25:n kohdalla ei varmaan oo siitä huolta kun onhan noihin CVH:ta ja Zeteciäkin sovitettu.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 05 Syys 2009 13:06
Kirjoittaja Jogiin
Taitaa olla hiemän virkeämpi toi 1.25 16v ku 1.3i tikku motti

Mutta mutta jos tämän vaihto ehdon toteuttaa niin mitäs tarvii alustan osalta muutella että katsuri ei lähetä ovelta takas?
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 06 Syys 2009 12:36
Kirjoittaja Krisse
No siinähän on se sama 75 heppaa kun 1.4 cvh:ssa ja niitä on katsasteltu ihan vaan 1.3 takasylinterit vaihtamalla. Ja jarrutehostin pitää olla.
Ja kyllä mäkin luulen että toi 1.25 on aikalailla erilainen ajoltaan kuin 1.3

Mut onhan ton 1.25 tekemisessäki ihan toisen kaliperin työmäärä.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Lähetetty: 06 Syys 2009 15:54
Kirjoittaja Jogiin
Niin tuolta sun nettisivulta olin lukevinanikin mutta piti nyt vielä varmistaa

tehostinhan tuossa on. 1.3 kiinnikkeethän näyttäisi osuvan kohdalleen suoraan... Olisihan tuo erilainen mk1:nen jos sinne 1.25 iskee kiinni... yritin googlettaa mutta eipä osunu yhtään vastaan...
