Sivu 1/1

Tämä nyppii FORDssa

Lähetetty: 23 Elo 2005 11:11
Kirjoittaja Hoppa
Perskuta! piti tossa vaihtaa kaasuvaijeri tansistoriin ja tuli taas mieleen etteikö tätä kaasuvaijerin kiinnitystä olisi voinut suunnitells toisin?
Eli kyse on siitä #"&%?*nan viritelmästä josta vaijerin kuori kiinnittyy konehuoneessa pumpulle/kaasarille.
Tämän kiinnikkeen suunnittelija pitäisi ampua aamun koitteessa :twisted:

Oliko muuta?

Lähetetty: 23 Elo 2005 12:15
Kirjoittaja sjii
No kiitä onneasi että se mekanismi on konehuoneen puolella missä on tilaa! Jokuaika sitten taistelin kytkinvaijerin automaattikiristimen kans kuskin jalkatilassa :twisted:

Lähetetty: 23 Elo 2005 14:53
Kirjoittaja JesseT
Tuo automaattikiristihän on maailman kätevin härveli. Ne jotka sen kanssa kiroilee, ei tiedä miten se toimii. Se kytkinvaijerihan lähtee siitä yhdellä ranneliikkeellä.

Lähetetty: 23 Elo 2005 23:04
Kirjoittaja Monteonisti
Ja menee yhtä helposti takaisin? :shock:
En ole transistoreita tutkinut mutta muissa voorteissa on kaasuvaijeri ollut kätevä irroittaa ja asentaa! 8)

Lähetetty: 24 Elo 2005 00:12
Kirjoittaja sjii
JesseT kirjoitti:Tuo automaattikiristihän on maailman kätevin härveli. Ne jotka sen kanssa kiroilee, ei tiedä miten se toimii. Se kytkinvaijerihan lähtee siitä yhdellä ranneliikkeellä.
Juu vaijeri lähtee kyllä irti mutta vaihdappa se hammaspyörä ja jousi siis otat koko polkimen irti! :)
...mutta pysytääs aiheessa!

Lähetetty: 24 Elo 2005 05:41
Kirjoittaja Nurkku
Justiin eilen koitin vaihtaa sitä polkimen hammaspyörää ja jousta, no sehän lohkes se jousen korva siitä hammaspyörästä... Oikeen tosi laadukasta, täytyy vetää töissä poraruuvilla se kireelle, jaksa pelleillä noitten fordin omien patenttien kanssa kun eivät näemmä osaa edes kytkinpoljinta tehdä mikä kestää.

Lähetetty: 24 Elo 2005 15:49
Kirjoittaja Jaakko85
Nurkku kirjoitti:Justiin eilen koitin vaihtaa sitä polkimen hammaspyörää ja jousta, no sehän lohkes se jousen korva siitä hammaspyörästä... Oikeen tosi laadukasta, täytyy vetää töissä poraruuvilla se kireelle, jaksa pelleillä noitten fordin omien patenttien kanssa kun eivät näemmä osaa edes kytkinpoljinta tehdä mikä kestää.
Nojoo, ainakin omassani se on näyttänyt kestävän 20vuotta.

Lähetetty: 25 Elo 2005 05:36
Kirjoittaja Nurkku
No en oo ikinä ennen foordia kuullutkaan että tuommoista vikaa voi tulla, mutta näköjään kaikki on mahollista näitten kanssa, eipä kai se ihme kun tyyppivikalistakin sisältää koko auton melkein...

Lähetetty: 25 Elo 2005 09:30
Kirjoittaja sjii
Omassa eskossa oli vielä viimeaikoihin asti orkkis vaijerinkiristin. hyvin on kestänyt sellaset ~16vuotta ja jos tuo uusi nyt toiset 16vuotta vielä kestää niin se riittää mulle! :)

Lähetetty: 25 Elo 2005 10:47
Kirjoittaja Volmari
sjii kirjoitti:No kiitä onneasi että se mekanismi on konehuoneen puolella missä on tilaa! Jokuaika sitten taistelin kytkinvaijerin automaattikiristimen kans kuskin jalkatilassa :twisted:
oisit nyppässy penkin mäjelle.. mukavasti mulla meni sama homma kun selälläni rötväsin siellä.

paskamainen se automaattisäätö. mutta viisastuin aikalailla seuraavaan kertaan. 100000x helpompi nyt kun tietää miten se siellä on.

sori meni offtopic.

Lähetetty: 25 Elo 2005 16:07
Kirjoittaja Kessi
Volmari kirjoitti:sori meni offtopic.
Ja jatkuu :mrgreen: ..

Eli sit kun on laiska, eikä jaksa irrottaa vaijeria kytkimen päästä, ni auttaa kummasti kun saa kaverin auton alle vääntämään isolla meisselillä löysiä vaijerille :wink:

Lähetetty: 26 Elo 2005 09:10
Kirjoittaja JesseT
Kessi kirjoitti:Ja jatkuu :mrgreen: ..

Eli sit kun on laiska, eikä jaksa irrottaa vaijeria kytkimen päästä, ni auttaa kummasti kun saa kaverin auton alle vääntämään isolla meisselillä löysiä vaijerille :wink:
No voi elämä :roll: Siis kun siitä polkimesta nostaa ihan vähän, niin se vapauttaa koko räikkäsysteemin. Silloin voi sen kaapelin ottaa siitä laatikosta irti ihan peukalolla ja etusormella. Yksin helpompaa toki ottaa se ensin polkimenpäästä irti. Eli, polkimesta ylöspäin ja työntää koko sen rattaan aivan eteen jolloin vaijeri lähtee siitä polkimen päästä. Helpointa ihan käsikopelolla, niin ei tarvitse sinne lattialle mennä makailemaan.

tämä

Lähetetty: 27 Elo 2005 19:00
Kirjoittaja Hoppa
Näin se homma etenee :lol:

Lähetetty: 30 Elo 2005 19:06
Kirjoittaja Sine
Vaihdoin viime viikolla Scorpioon etujarrupalat. Minkä hemmetin takia jarruletku kulkee juuri sen kuusiokolomutterin kohdalla? MIKSI? Grr... :roll:

Lähetetty: 30 Elo 2005 21:46
Kirjoittaja JesseT
Nyt alkoi kiinnostamaan. Näytätkö mulle kuvan kuusiokolomutterista. :lol:

Älä Sine ota hernettä nenään, mulla ainakin oli hauskaa. :wink:

Lähetetty: 31 Elo 2005 19:46
Kirjoittaja Sine
Äääh... siis pultti what-ever :lol:

Ei tahdo ikinä muistaa kumpi on kumpi eli pultti vai mutteri :wink:

Lähetetty: 31 Elo 2005 23:40
Kirjoittaja Monteonisti
Minä voisin lähettää kuusiokolomutterin jos joku tarvii. Minulla on niitä useita eikä tämä ole palturia! :D Arvatkaapa mistä olen niitä saanut? 8)