Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Perskuta! piti tossa vaihtaa kaasuvaijeri tansistoriin ja tuli taas mieleen etteikö tätä kaasuvaijerin kiinnitystä olisi voinut suunnitells toisin?
Eli kyse on siitä #"&%?*nan viritelmästä josta vaijerin kuori kiinnittyy konehuoneessa pumpulle/kaasarille.
Tämän kiinnikkeen suunnittelija pitäisi ampua aamun koitteessa
No kiitä onneasi että se mekanismi on konehuoneen puolella missä on tilaa! Jokuaika sitten taistelin kytkinvaijerin automaattikiristimen kans kuskin jalkatilassa
Tuo automaattikiristihän on maailman kätevin härveli. Ne jotka sen kanssa kiroilee, ei tiedä miten se toimii. Se kytkinvaijerihan lähtee siitä yhdellä ranneliikkeellä.
JesseT kirjoitti:Tuo automaattikiristihän on maailman kätevin härveli. Ne jotka sen kanssa kiroilee, ei tiedä miten se toimii. Se kytkinvaijerihan lähtee siitä yhdellä ranneliikkeellä.
Juu vaijeri lähtee kyllä irti mutta vaihdappa se hammaspyörä ja jousi siis otat koko polkimen irti!
...mutta pysytääs aiheessa!
Justiin eilen koitin vaihtaa sitä polkimen hammaspyörää ja jousta, no sehän lohkes se jousen korva siitä hammaspyörästä... Oikeen tosi laadukasta, täytyy vetää töissä poraruuvilla se kireelle, jaksa pelleillä noitten fordin omien patenttien kanssa kun eivät näemmä osaa edes kytkinpoljinta tehdä mikä kestää.
Nurkku kirjoitti:Justiin eilen koitin vaihtaa sitä polkimen hammaspyörää ja jousta, no sehän lohkes se jousen korva siitä hammaspyörästä... Oikeen tosi laadukasta, täytyy vetää töissä poraruuvilla se kireelle, jaksa pelleillä noitten fordin omien patenttien kanssa kun eivät näemmä osaa edes kytkinpoljinta tehdä mikä kestää.
Nojoo, ainakin omassani se on näyttänyt kestävän 20vuotta.
No en oo ikinä ennen foordia kuullutkaan että tuommoista vikaa voi tulla, mutta näköjään kaikki on mahollista näitten kanssa, eipä kai se ihme kun tyyppivikalistakin sisältää koko auton melkein...
Omassa eskossa oli vielä viimeaikoihin asti orkkis vaijerinkiristin. hyvin on kestänyt sellaset ~16vuotta ja jos tuo uusi nyt toiset 16vuotta vielä kestää niin se riittää mulle!
sjii kirjoitti:No kiitä onneasi että se mekanismi on konehuoneen puolella missä on tilaa! Jokuaika sitten taistelin kytkinvaijerin automaattikiristimen kans kuskin jalkatilassa
oisit nyppässy penkin mäjelle.. mukavasti mulla meni sama homma kun selälläni rötväsin siellä.
paskamainen se automaattisäätö. mutta viisastuin aikalailla seuraavaan kertaan. 100000x helpompi nyt kun tietää miten se siellä on.
sori meni offtopic.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Eli sit kun on laiska, eikä jaksa irrottaa vaijeria kytkimen päästä, ni auttaa kummasti kun saa kaverin auton alle vääntämään isolla meisselillä löysiä vaijerille
Eli sit kun on laiska, eikä jaksa irrottaa vaijeria kytkimen päästä, ni auttaa kummasti kun saa kaverin auton alle vääntämään isolla meisselillä löysiä vaijerille
No voi elämä Siis kun siitä polkimesta nostaa ihan vähän, niin se vapauttaa koko räikkäsysteemin. Silloin voi sen kaapelin ottaa siitä laatikosta irti ihan peukalolla ja etusormella. Yksin helpompaa toki ottaa se ensin polkimenpäästä irti. Eli, polkimesta ylöspäin ja työntää koko sen rattaan aivan eteen jolloin vaijeri lähtee siitä polkimen päästä. Helpointa ihan käsikopelolla, niin ei tarvitse sinne lattialle mennä makailemaan.