Sivu 1/1
Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 04 Kesä 2009 14:27
Kirjoittaja Timo_R
Vaihdoin tuossa juuri Sierraani KAT-mallin johtosarjan ja boksin, mutta tuollainen etuvastus puuttui sarjasta. Ilmeisesti liittyy lambdan lämmitykseen
Tietääkö joku, että millasia arvoja tarvitaan? Tai jos jollain on ylimääräisenä tuollainen, niin saa tarjota.
timo.rantanen84@kopteri.net tavoittaa parhaiten.
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 17 Elo 2009 21:28
Kirjoittaja Timo_R
Kaivetaanpas tämäkin taas esille....eli kesä alkaa olla ohitse ja nyt kun on taas aikaa paneutua Sierraan, niin edelleen tuo vastus hämää.
Eli murheita aiheuttaa kuvassa oleva vastus (huono kuva Haynesin kytkentäkaaviosta).
Kyseinen liitin löytyy moottorille menevien johtonippujen liittimien kohdalta, ainakin tässä johtosarjassa.
Liitin on tuon näköinen, ja vastus siitä on jonnekkin hävinnyt aikojen saatossa. Jos jollain on sellanen ylimääräisenä, niin sellasesta saisi nyt kaupan.
Kytkistä tutkimalla en päässyt selvyyteen, että mitä kyseinen vastus tekee, mutta lambdan toimintaan se jotenkin liittyy. Joku viisaampi kenties osaa valaista

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 17 Elo 2009 22:28
Kirjoittaja TeRoK
Eipä ole tuommostakaan tullut ennen vastaan.
Onko tuo nyt siis lambdan lämmityspiirissä vai itse signaalipiirissä?
Vai onko tuossa edes lämmitettävä lambda?
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 17 Elo 2009 22:40
Kirjoittaja Timo_R
TeRoK kirjoitti:Eipä ole tuommostakaan tullut ennen vastaan.
Onko tuo nyt siis lambdan lämmityspiirissä vai itse signaalipiirissä?
Vai onko tuossa edes lämmitettävä lambda?
Lambda on lämmitettävä, nelijohtoinen. Tuo ei suoranaisesti kytkeydy kumpaankaan piiriin suoraan. Kytkentäkaaviossa kuitenkin lukee sillä kohtaa "catalyst only". Ilmeisesti vastuksen läpi tulee virta boksille....tiedä sitten että mitä se tekee.
Kytkin auton ensimmäistä kertaa Scorpiosta napatulla johtosarjalla, ja se oli aivan erilainen mitä tämä Sierran oma. Scorpparin johtosarja oli kylläkin ei-katillisesta, joten siinä ei tällästä ees ollu.
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 20 Elo 2009 23:10
Kirjoittaja K A R I
Taitaa olla siinä lambdasa itessään lämmitys jos nelijohtonen lambda! Alakuperänen makso viime keväänä 130euroa
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 21 Elo 2009 00:03
Kirjoittaja Timo_R
"Arvoitus" ratkennut....kiitokset tietäjille. Kyseessä on aktiivihiilisuodattimen venttiilin liitin.
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 21 Elo 2009 21:27
Kirjoittaja TeRoK
No tottakai on itessään lämmitys. ei kai se muuten toimisi jos joku lämmitysvastus roikkuisi johdon välissä
Vai semmonen tapaus tällä kertaa. Eli oletit vain sen kuuluvan lambdaan koska siinä luki katalyst only?
No hyvä, että selvisi. Miten muuten sait selville? hokasitko ite kun tarpeeksi kauan tutkailit kuvia vai konsultoitko jotakuta muuta?
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 21 Elo 2009 22:09
Kirjoittaja Timo_R
TeRoK kirjoitti:No tottakai on itessään lämmitys. ei kai se muuten toimisi jos joku lämmitysvastus roikkuisi johdon välissä
Vai semmonen tapaus tällä kertaa. Eli oletit vain sen kuuluvan lambdaan koska siinä luki katalyst only?
No hyvä, että selvisi. Miten muuten sait selville? hokasitko ite kun tarpeeksi kauan tutkailit kuvia vai konsultoitko jotakuta muuta?
Viisaat konsultoivat

Itse en hoksannut, kun autossa ei ole aktiivihiilipömpeli paikallaan.
Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus
Lähetetty: 27 Elo 2009 19:11
Kirjoittaja Timo_R
Kaivetaanpa tämäkin nyt vielä kerran esille. Haynesin oppaan mukaan lambdan signaali menee pinneihin 31 / 49 boksille. Mutta mistä tiedän kumpi on signaali + ja kumpi maa?
En löytänyt pätevää Pinout-layouttia, muutakun jenkki EEC-IV-boksille ja siinä ainakin on eri järjestys.
Entä voinko kytkeä 3-johtoisen lambdan paikalleen (sellanen olis ylimääräisenä), vaikka pitäisi olla nelijohtoinen? Onkos se nyt niin että kolmijohtoiseen tulee signal + ja signal - ja sitten lämmityksen +
Vaiko signal + ja sitten lämmitys + / -
EDIT : Eli niinhän se menee että tuossa on valkoinen + valkoinen lämmitykseen ja musta signal +
Mitenkäs kun tuonne EEC-IV boksiin pitäisi mennä myös signal- , meneeköhän boksi sekaisin jossei sinne tulekaan mitään, vai vetäiskö siitä vaan johdon suoraan runkoon?