Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

Vaihdoin tuossa juuri Sierraani KAT-mallin johtosarjan ja boksin, mutta tuollainen etuvastus puuttui sarjasta. Ilmeisesti liittyy lambdan lämmitykseen :?:
Tietääkö joku, että millasia arvoja tarvitaan? Tai jos jollain on ylimääräisenä tuollainen, niin saa tarjota.

timo.rantanen84@kopteri.net tavoittaa parhaiten.
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

Kaivetaanpas tämäkin taas esille....eli kesä alkaa olla ohitse ja nyt kun on taas aikaa paneutua Sierraan, niin edelleen tuo vastus hämää.

Eli murheita aiheuttaa kuvassa oleva vastus (huono kuva Haynesin kytkentäkaaviosta).
Kuva

Kyseinen liitin löytyy moottorille menevien johtonippujen liittimien kohdalta, ainakin tässä johtosarjassa.

Kuva

Liitin on tuon näköinen, ja vastus siitä on jonnekkin hävinnyt aikojen saatossa. Jos jollain on sellanen ylimääräisenä, niin sellasesta saisi nyt kaupan.
Kytkistä tutkimalla en päässyt selvyyteen, että mitä kyseinen vastus tekee, mutta lambdan toimintaan se jotenkin liittyy. Joku viisaampi kenties osaa valaista :roll:
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eipä ole tuommostakaan tullut ennen vastaan.
Onko tuo nyt siis lambdan lämmityspiirissä vai itse signaalipiirissä?
Vai onko tuossa edes lämmitettävä lambda?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

TeRoK kirjoitti:Eipä ole tuommostakaan tullut ennen vastaan.
Onko tuo nyt siis lambdan lämmityspiirissä vai itse signaalipiirissä?
Vai onko tuossa edes lämmitettävä lambda?
Lambda on lämmitettävä, nelijohtoinen. Tuo ei suoranaisesti kytkeydy kumpaankaan piiriin suoraan. Kytkentäkaaviossa kuitenkin lukee sillä kohtaa "catalyst only". Ilmeisesti vastuksen läpi tulee virta boksille....tiedä sitten että mitä se tekee.
Kytkin auton ensimmäistä kertaa Scorpiosta napatulla johtosarjalla, ja se oli aivan erilainen mitä tämä Sierran oma. Scorpparin johtosarja oli kylläkin ei-katillisesta, joten siinä ei tällästä ees ollu.
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Taitaa olla siinä lambdasa itessään lämmitys jos nelijohtonen lambda! Alakuperänen makso viime keväänä 130euroa
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

"Arvoitus" ratkennut....kiitokset tietäjille. Kyseessä on aktiivihiilisuodattimen venttiilin liitin.
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No tottakai on itessään lämmitys. ei kai se muuten toimisi jos joku lämmitysvastus roikkuisi johdon välissä :roll:


Vai semmonen tapaus tällä kertaa. Eli oletit vain sen kuuluvan lambdaan koska siinä luki katalyst only?
No hyvä, että selvisi. Miten muuten sait selville? hokasitko ite kun tarpeeksi kauan tutkailit kuvia vai konsultoitko jotakuta muuta?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

TeRoK kirjoitti:No tottakai on itessään lämmitys. ei kai se muuten toimisi jos joku lämmitysvastus roikkuisi johdon välissä :roll:


Vai semmonen tapaus tällä kertaa. Eli oletit vain sen kuuluvan lambdaan koska siinä luki katalyst only?
No hyvä, että selvisi. Miten muuten sait selville? hokasitko ite kun tarpeeksi kauan tutkailit kuvia vai konsultoitko jotakuta muuta?
Viisaat konsultoivat :) Itse en hoksannut, kun autossa ei ole aktiivihiilipömpeli paikallaan.
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
Timo_R
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Elo 2006 22:40
Paikkakunta: Vammala

Re: Sierra 2.0i Dohc lambdan etuvastus

Viesti Kirjoittaja Timo_R »

Kaivetaanpa tämäkin nyt vielä kerran esille. Haynesin oppaan mukaan lambdan signaali menee pinneihin 31 / 49 boksille. Mutta mistä tiedän kumpi on signaali + ja kumpi maa?
En löytänyt pätevää Pinout-layouttia, muutakun jenkki EEC-IV-boksille ja siinä ainakin on eri järjestys.

Entä voinko kytkeä 3-johtoisen lambdan paikalleen (sellanen olis ylimääräisenä), vaikka pitäisi olla nelijohtoinen? Onkos se nyt niin että kolmijohtoiseen tulee signal + ja signal - ja sitten lämmityksen +
Vaiko signal + ja sitten lämmitys + / -


EDIT : Eli niinhän se menee että tuossa on valkoinen + valkoinen lämmitykseen ja musta signal +
Mitenkäs kun tuonne EEC-IV boksiin pitäisi mennä myös signal- , meneeköhän boksi sekaisin jossei sinne tulekaan mitään, vai vetäiskö siitä vaan johdon suoraan runkoon?
- Volvo 854 T-5R
- Volvo 940 GLT
- Volvo 242 2.3 16v Turbo *harrasteauto*
- Transit 2.0tdci 125hv -06

EX : Erinäisiä voorteja Fiestasta Scorpioon
Vastaa Viestiin