Terve.
Yritin lukea keskusteluja, mutta en löytänyt vastausta. Eli jos joku voisi auttaa, muuten järki menee.
Eli vikana on seuraava. Ajaessa ei tarvitse antaa kaasua lainkaan vain lähtiessä. Eli kierrokset ei laske muutakuin kytkimen laittamalla painamalla alas.Kun auto on liikkeessä ja vapaalla niin kierrokset nousee 4000 itsestään.Paikallaan se ei sitä tee. Jos ajan vaikka esim. 60km/h niin ei tarvitse antaa kaasua. Auto liikkkuu itsestään. Bensan kulutus jäätävä. Liittyykö tämä jotenkin tyhjäkäyntiventtiilin toimintaan? Se ei ilmeisesti toimi oikein.
On vaihdettu kaasunläpän asentotunnistin, tyhjäkäyntiventtiili. Ei mitään apua ole ollut.
Missä vika?? Epäselvä kysymys, mutta toivon, että joku osaa vastata.
Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Viimeksi muokannut Jykey, 27 Touko 2009 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Olet varmaan kyllä tämän tehnytkin, mutta varmista että kaasuläppä liikkuu vaivatta ja sulkeutuu kokonaan kun otat jalan pois kaasupolkimelta.
Kuga PHEV
Re: Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Nopeusanturi saattaa olla viallinen. Se säätää polttoaineensyöttöä nopeuden mukaan, mutta ei liity ollenkaan nopeusmittariin. Muistaakseni anturi löytyy vauhtipyörän läheltä.
Olen myös törmännyt kyseiseen vikaan, mutta se katosi, kun plussa-kelit alkoivat. Luultavasti oli kaasuvaijerissa kosteutta.
Olen myös törmännyt kyseiseen vikaan, mutta se katosi, kun plussa-kelit alkoivat. Luultavasti oli kaasuvaijerissa kosteutta.
Re: Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
nestori kirjoitti:Olet varmaan kyllä tämän tehnytkin, mutta varmista että kaasuläppä liikkuu vaivatta ja sulkeutuu kokonaan kun otat jalan pois kaasupolkimelta.
Läppä toimii hyvin.
Re: Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Löytyikö ongelmaan ratkaisu? Toisella foorumilla kysyttiin samaa asiaa ja joku vastasi että hänellä sama ongelma korjaantui puolan vaihdolla.
Re: Focus -99 Zetec 2.0 ajossa ei tarvi antaa kaasua
Otin auton akusta piuhat irti muutamaksi tunniksi. Ajattelin, että joku sähköhäiriö, koska tyhjäkäyntiventtiili saa jostain käskyn, että jää täysin auki.Eli päätin nollata systeemin. Onneksi mitään pahaa tapahtunut.
Nollaus auttoi ongelmaan, erikoinen juttu
. Moottori jarrutus hieman heikko edelleen. Onko tässä kyseisessä koneessa tarkoituksella heikohko moottori jarrutus?
Nollaus auttoi ongelmaan, erikoinen juttu
