Zetec lohkojen erot 1.6-1.8

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
thevpp

Zetec lohkojen erot 1.6-1.8

Viesti Kirjoittaja thevpp »

Moikka moi,

Onkos Zetecin lohkoilla muuta eroa kuin poraus?

Esim. 1.6 vs. 1.8 ?

Lähinnä kiinnostaa kuinka isoksi tuommoisen zetecin lohkon ylipäätään voi porata? :shock:
J
Viestit: 93
Liittynyt: 05 Syys 2006 16:29

Re: Zetec lohkojen erot 1.6-1.8

Viesti Kirjoittaja J »

Käsittääkseni ei ole muuta eroa kuin poraus. Iskun pituus on 1.6, 1.8 ja 2.0:ssa sama 88mm.
1.8 ja 2.0:ssa taitaa olla kansikin sama, ainakin venttiililautasten halkasijat on samat.
Nämä tiedot on mondeosta ja käsittääseni 1.6 koneen sylinterin halkasijan voi kasvattaa 76.0mm -> 84.8mm, elikkä sitten iskutilavuus on sama kuin 2.0:ssa.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Zetec lohkojen erot 1.6-1.8

Viesti Kirjoittaja country sedan »

J kirjoitti:Käsittääkseni ei ole muuta eroa kuin poraus. Iskun pituus on 1.6, 1.8 ja 2.0:ssa sama 88mm.
1.8 ja 2.0:ssa taitaa olla kansikin sama, ainakin venttiililautasten halkasijat on samat.
Nämä tiedot on mondeosta ja käsittääseni 1.6 koneen sylinterin halkasijan voi kasvattaa 76.0mm -> 84.8mm, elikkä sitten iskutilavuus on sama kuin 2.0:ssa.
2 litrasessa on isommat palotilat, 1.8 kansi 2.0 lohkoon nostaa rutun 10.0->10.8.
1.6 ei voi porata 2 litraiseksi, putket kun ei ole kuin 4-5mm seinämällä.
Vastaa Viestiin