on iso, jonka luulis jo hieman vaikuttavan vierintävastusasioihin jne. Aluvanne
siis painavampi)
Tässä renkaiden vaihdon kynnyksellä ajattelin siis kysästä gallupmielessä semmosen
peruskysymyksen, että eikös noin lähtökohtaisesti Ford originaali teräsvanne 14" + normaali
kitkarengas 185/65 -yhdistelmä pitäisi olla painavampi kuin monipuolainen
kevytmetallivanne 16" + kesärengas 205/50?
Nääs, mun Aez Xylo aluvanne + GT Radial Champiro 328 nopeusluokka W (270) painaa aivan
tolkuttoman paljon + enemmän, kuin teräsvanne talvirenkaalla. Ymmärrän, että korkean
nopeusluokan renkaissa on muutama kerros terästä vahvisteena mikä lie tuo vähän painoa
lisää. Aez Xyloa mainostettiin "Extra light weight", mutta sitä se ei kyllä ole käsituntumalta.
Onko tämä laatukysymys? Ei noi kyseiset vanteet halvimmat kyllä olleet...
