Sivu 1/1
Scorpio Cosworth -> 4x4
Lähetetty: 15 Elo 2005 15:27
Kirjoittaja markkul
Tuossa on viereillä pieni XR4x4 päivitysprojekti. Nyt yhtenä vaihtoehtona tutkailen Scorpio Cosworthin konetta.
Kysymys kuuluukin, sopiiko tuon 2,8 V6 4x4 öljypohja tuohon 24V pataan? Veikkaisin, että sopii, koska myös se perustuu Cologne lohkoon.
Toinen asia on moottorin kiinnikkeet? Lienevät samassa paikassa? Tosin tuo on helpompi korjata.
Lähetetty: 15 Elo 2005 17:42
Kirjoittaja TeRoK
En nyt varmaks sano, mutta mun muistaakseni tota on joku aikasemminkin suunnitellu, mutta ei sopinu toi öljypohja.
Maihtaisko joku muistaa paremmin

Lähetetty: 15 Elo 2005 18:42
Kirjoittaja markkul
Hmm. Hieman ihmetyttää, kun lohko pitäisi olla kuitenkin sama, näin olen ymmärtänyt. Mikä siinä sitten kanittaa?
Lähetetty: 15 Elo 2005 18:46
Kirjoittaja markkul
Jaa, yksi ero kuvista ja nettijutuista päätellen on se, että 4x4:sen pohjaan ei tule öljyputkia, kuten BOA:ssa. Ei luulisi olevan kauhea homma.
Lähetetty: 15 Elo 2005 18:49
Kirjoittaja markkul
Ja kun jaksaa vähän etsiä, niin löytyy. Eli tehtävissä on, tosin vaatii vähän hommia!
http://www.maddoldbugger.supanet.com/home.html
Lähetetty: 15 Elo 2005 22:16
Kirjoittaja MouTine!
Suomessakin on niitä tehty ja paraillaankin on yksi jos toinenkin tekeillä...
Lähetetty: 15 Elo 2005 23:56
Kirjoittaja Sine
Käsittääkseni ainakin 2.9 4x4:n öljypohja ainakin pitäisi mennä BOA koneeseen, koska sellaisen tiedän olemassa olevan. 2.8:sta en tiedä.
Lähetetty: 16 Elo 2005 13:11
Kirjoittaja jouni
Kaverilla 2.8i 4x4 sierraan vaihdettu BOA ja siihen se alkuperäinen 2.8i 4x4:n öljypohja (johon siis vain tehty nuo öljynpaluuletkuille liitännät.
Lähetetty: 16 Elo 2005 19:48
Kirjoittaja TeRoK
Jaa no jopas muistin väärin
No mitäs vaikuttaako toi mitään kun eikös boa koneen öljypohjassa oo ne loiskelevyt? Kovassa ajossa voi öljy kiertää huonommin jollain muulla öljypohjalla. Eikös niitten oo tarkotus öljynkiertoa tasottaa.
Lähetetty: 16 Elo 2005 20:46
Kirjoittaja VesQ
Tarkoitus on pitää öljy "paikallaan" kovemmassa ajossa jotta pumppu saa aina sitä. Huomaa hyvin esim kardaanipeleissä kun on öljy vähissä ja jarruttaa reippaasti niin alkaa öljyvalo vilkkumaan kun öljy karkaa patista pois etuosaan, ja pumppu hörppää ilmaa
Lähetetty: 17 Elo 2005 11:08
Kirjoittaja markkul
No kattoo nyt. Voihan ne levyt sinne duunaa itekkin.
Lähetetty: 25 Elo 2005 18:46
Kirjoittaja markkul
averilla 2.8i 4x4 sierraan vaihdettu BOA ja siihen se alkuperäinen 2.8i 4x4:n öljypohja (johon siis vain tehty nuo öljynpaluuletkuille liitännät.
Onko tietoa onko auto laillisesti muutoskatsastettu ja mitä on käytetty vertailuautona? Tavasin nimittäin noita pykäliä ja jos tehojen puolesta käyttää jotain Cossu sierraa, niin pitäisi vaihtaa ABS jarrut, kun ne ilmeisesti on kaikissa Cossuissa vakiona. Itsellä ei niitä ole.
Ehkä tommosesta Scorpiosta voisi sen pumpun pölliäkkin...
Lähetetty: 30 Elo 2005 19:13
Kirjoittaja Sine
Olen kuullut huhupuhetta, että toinen konttori vaatii ja toinen ei vaadi ABS-jarruja.
Lähetetty: 30 Elo 2005 20:15
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä se varmaan ainakin säädösten mukaan vaatii sitte noi ABSit jos ei sierraa oo noilla tehoilla saanu ilman niitä.
Eri juttu sitte miten "ruohonjuuri tasolla" noi katsastusmiehet niitä päästää läpi.
Ei varmaan millään oikeen saa jarrutus tehoja vastaamaan ABS jarruja.
Jos jotkut jumalattomat jäähdytetyt ja uritetut levyt laittaa ja nelimäntä satulat ym. niin on varmaan kokoajan pyörät lukossa kun polkimeen koskee

Lähetetty: 31 Elo 2005 09:05
Kirjoittaja jouni
markkul kirjoitti:
Onko tietoa onko auto laillisesti muutoskatsastettu ja mitä on käytetty vertailuautona? Tavasin nimittäin noita pykäliä ja jos tehojen puolesta käyttää jotain Cossu sierraa, niin pitäisi vaihtaa ABS jarrut, kun ne ilmeisesti on kaikissa Cossuissa vakiona. Itsellä ei niitä ole.
Ehkä tommosesta Scorpiosta voisi sen pumpun pölliäkkin...
On ihan laillisesti muutoskatsastettu, eikä vaatineet ABS:iä. Eli taitaa olla vähän tosiaan konttorikohtaista. Mutta ainahan voi verrokkina käyttää myös XR4Ti:tä...sitten kelpaa ne isot rummutkin takana, eikä ainakaan tarvi ABS:ta huolehtia.
Markkul: jos haluat kysellä auton rakentajalta enemmän, niin lupasi kyllä vastailla. Numeron voin laittaa privalla.