Scorpio Cosworth -> 4x4

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Scorpio Cosworth -> 4x4

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tuossa on viereillä pieni XR4x4 päivitysprojekti. Nyt yhtenä vaihtoehtona tutkailen Scorpio Cosworthin konetta.

Kysymys kuuluukin, sopiiko tuon 2,8 V6 4x4 öljypohja tuohon 24V pataan? Veikkaisin, että sopii, koska myös se perustuu Cologne lohkoon.

Toinen asia on moottorin kiinnikkeet? Lienevät samassa paikassa? Tosin tuo on helpompi korjata.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

En nyt varmaks sano, mutta mun muistaakseni tota on joku aikasemminkin suunnitellu, mutta ei sopinu toi öljypohja.
Maihtaisko joku muistaa paremmin :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Hmm. Hieman ihmetyttää, kun lohko pitäisi olla kuitenkin sama, näin olen ymmärtänyt. Mikä siinä sitten kanittaa?
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jaa, yksi ero kuvista ja nettijutuista päätellen on se, että 4x4:sen pohjaan ei tule öljyputkia, kuten BOA:ssa. Ei luulisi olevan kauhea homma.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Ja kun jaksaa vähän etsiä, niin löytyy. Eli tehtävissä on, tosin vaatii vähän hommia!
http://www.maddoldbugger.supanet.com/home.html
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Suomessakin on niitä tehty ja paraillaankin on yksi jos toinenkin tekeillä...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Käsittääkseni ainakin 2.9 4x4:n öljypohja ainakin pitäisi mennä BOA koneeseen, koska sellaisen tiedän olemassa olevan. 2.8:sta en tiedä.
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Kaverilla 2.8i 4x4 sierraan vaihdettu BOA ja siihen se alkuperäinen 2.8i 4x4:n öljypohja (johon siis vain tehty nuo öljynpaluuletkuille liitännät.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa no jopas muistin väärin :oops:
No mitäs vaikuttaako toi mitään kun eikös boa koneen öljypohjassa oo ne loiskelevyt? Kovassa ajossa voi öljy kiertää huonommin jollain muulla öljypohjalla. Eikös niitten oo tarkotus öljynkiertoa tasottaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tarkoitus on pitää öljy "paikallaan" kovemmassa ajossa jotta pumppu saa aina sitä. Huomaa hyvin esim kardaanipeleissä kun on öljy vähissä ja jarruttaa reippaasti niin alkaa öljyvalo vilkkumaan kun öljy karkaa patista pois etuosaan, ja pumppu hörppää ilmaa
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

No kattoo nyt. Voihan ne levyt sinne duunaa itekkin.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

averilla 2.8i 4x4 sierraan vaihdettu BOA ja siihen se alkuperäinen 2.8i 4x4:n öljypohja (johon siis vain tehty nuo öljynpaluuletkuille liitännät.
Onko tietoa onko auto laillisesti muutoskatsastettu ja mitä on käytetty vertailuautona? Tavasin nimittäin noita pykäliä ja jos tehojen puolesta käyttää jotain Cossu sierraa, niin pitäisi vaihtaa ABS jarrut, kun ne ilmeisesti on kaikissa Cossuissa vakiona. Itsellä ei niitä ole.

Ehkä tommosesta Scorpiosta voisi sen pumpun pölliäkkin...
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Olen kuullut huhupuhetta, että toinen konttori vaatii ja toinen ei vaadi ABS-jarruja.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä se varmaan ainakin säädösten mukaan vaatii sitte noi ABSit jos ei sierraa oo noilla tehoilla saanu ilman niitä.
Eri juttu sitte miten "ruohonjuuri tasolla" noi katsastusmiehet niitä päästää läpi.
Ei varmaan millään oikeen saa jarrutus tehoja vastaamaan ABS jarruja.
Jos jotkut jumalattomat jäähdytetyt ja uritetut levyt laittaa ja nelimäntä satulat ym. niin on varmaan kokoajan pyörät lukossa kun polkimeen koskee :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

markkul kirjoitti: Onko tietoa onko auto laillisesti muutoskatsastettu ja mitä on käytetty vertailuautona? Tavasin nimittäin noita pykäliä ja jos tehojen puolesta käyttää jotain Cossu sierraa, niin pitäisi vaihtaa ABS jarrut, kun ne ilmeisesti on kaikissa Cossuissa vakiona. Itsellä ei niitä ole.

Ehkä tommosesta Scorpiosta voisi sen pumpun pölliäkkin...
On ihan laillisesti muutoskatsastettu, eikä vaatineet ABS:iä. Eli taitaa olla vähän tosiaan konttorikohtaista. Mutta ainahan voi verrokkina käyttää myös XR4Ti:tä...sitten kelpaa ne isot rummutkin takana, eikä ainakaan tarvi ABS:ta huolehtia.

Markkul: jos haluat kysellä auton rakentajalta enemmän, niin lupasi kyllä vastailla. Numeron voin laittaa privalla.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Vastaa Viestiin