Sivu 1/2
vauhtipyörä
Lähetetty: 14 Elo 2005 10:01
Kirjoittaja voicecoil
paljonko painaa vakio 2.0 ohc moottorin vauhtipyörä?
Lähetetty: 14 Elo 2005 10:43
Kirjoittaja lalli69
8,5kg
(olis löytynyt haullakin)
Lähetetty: 16 Elo 2005 16:06
Kirjoittaja Eemeli
Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen.

Lähetetty: 16 Elo 2005 17:08
Kirjoittaja turbiiniriesa
Eemeli kirjoitti:Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen.

samaa luokkaa mun teräsvauhtipyörä.
Lähetetty: 16 Elo 2005 21:47
Kirjoittaja Aksu
turbiiniriesa kirjoitti:
samaa luokkaa mun teräsvauhtipyörä.
Kuin myös.Tuntui tuossa ensi käynnistyksen jälkeen suhteellisen herkälle

Lähetetty: 16 Elo 2005 22:39
Kirjoittaja lalli69
Eemeli kirjoitti:Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen.

Mielestäni alkaa olemaan jo hivenen alipainoinen...

Lähetetty: 16 Elo 2005 23:01
Kirjoittaja Monteonisti
Tehot vaan katoaa kun menee jyrsiin!

Lähetetty: 16 Elo 2005 23:20
Kirjoittaja voicecoil
Monteonisti kirjoitti:Tehot vaan katoaa kun menee jyrsiin!

en oikein usko.
Lähetetty: 16 Elo 2005 23:33
Kirjoittaja Monteonisti
Vääntö katoaa, sitä minä pidän tärkeämpänä kuin kierroksia, jotka tökkii kuitenkin rajoittimen takia!

Lähetetty: 16 Elo 2005 23:55
Kirjoittaja lalli69
Eipä se vääntökään kyllä teoriassa katoa...
Lähetetty: 17 Elo 2005 08:06
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei vääntö ja teho kevennyksestä katoa,ainoo huono puoli mitä tuosta havainnu on kierrosherkkyyden järjetön paraneminen
ja pistetään megaruutasta rajottajaa korkeemmalle,jos tuntuu liian aikasi pätkivän 8)

vauhtipyörä
Lähetetty: 17 Elo 2005 16:24
Kirjoittaja Hoppa
Ja sitten alakerta tasapainotukseen

Re: vauhtipyörä
Lähetetty: 17 Elo 2005 18:40
Kirjoittaja turbiiniriesa
Hoppa kirjoitti:Ja sitten alakerta tasapainotukseen


siis totta kai kevennyksen jälkeen kuuluu kampiakseli+vauhtipyörä+kytkinasetelmapaketti tasapainottaa.
vauhtipyörä
Lähetetty: 19 Elo 2005 19:58
Kirjoittaja Hoppa
Jep. Sitten muuten kannattaa myös lukita hammaskehä vauhtipyörään.
Kevennetty vauhtipyörä saattaa hieman väristä ja hammskehä irrota vauhdissa.
Olen nähnyt kyseisen tapauksen ja rumaa jälkeä tuli!
Lähetetty: 19 Elo 2005 20:52
Kirjoittaja turbiiniriesa
mul on teräs vauhtipyörä eikä mitää valukuraa 8) ja se kehä lämmöllä siihen sovitettu.kyl pitäs pysyä
kaikkihan on tietysti mahdollista,voi se irrota huonolla säkää orkkispyörästäkin.ja sit varsinki kovaa kiertävät vaparit on tolle värinälle herkempiä.tommonen turbomylly ei ihan niin hirveesti tarvii kiertää.vaikka aiemmin tähän juttuun laitoinki sen et vois rajottajaa nostaa ylemmäs jos hakkaa rajottajalle.
mut noin yleisesti kyllä siihen kiinnitykseen kannattaa kyllä satsata ja vielä ku pistää arpin pulteilla kiinni niin vot...
vauhtipyörä
Lähetetty: 20 Elo 2005 10:22
Kirjoittaja Hoppa
Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).
Lähetetty: 22 Elo 2005 18:01
Kirjoittaja Sierratuning
Kuinkahan kestää 1.6 sierran vauhtipyörä 5kg painoiseksi kevennettynä?
Siis 2.0 ohc koneessa. (kanavat portattu + 300asteen nokka, peltisarja, alakerran laakerit laitettu 170t ajettu ) 8)
Jos vielä laitan pultteja lukitukseksi.
Lähetetty: 22 Elo 2005 18:09
Kirjoittaja TuningUkkeli
Se onki veemäisempi jos räjähtää toi valupyörä... Saattaa tulla vaikka kuskille sirpalevaurioita.
Lähetetty: 22 Elo 2005 18:13
Kirjoittaja TuningUkkeli
Monteonisti kirjoitti:Vääntö katoaa, sitä minä pidän tärkeämpänä kuin kierroksia, jotka tökkii kuitenkin rajoittimen takia!

Tuo väännön katoaminen on shitti puhetta. Se on sit eri asia jos pyörä painaa 3kg. Jos ottaa pyörästä järjellä painoa pois niin eikun paranee vaan ajo ominaisuudet esim. RS2000 mk2 Eco vaikka 5-6kg niin on hyvä.. No mutta mielipiteitä on monia. Olen nähnyt sellaisenki Rs:än pyörän mikä paino kytkimen ja asetelman kanssa 6kg... 8)
Lähetetty: 22 Elo 2005 21:53
Kirjoittaja Monteonisti
Joo, tarkoitin oikeastaan "sitkeyttä"!

vauhtipyörä
Lähetetty: 23 Elo 2005 10:58
Kirjoittaja Hoppa
Eli liikkeelle lähtiessä joutuu vahän enemmän luistattaa kytkintä?
Hyvä jos on ON/OFF kytkin

Lähetetty: 23 Elo 2005 18:04
Kirjoittaja TuningUkkeli
Monteonisti kirjoitti:Joo, tarkoitin oikeastaan "sitkeyttä"!

No sitähän on kun jaksaa "kiertää". Oletkos koskaan ajanut sellasella autolla jota on viritetty/jossa on ollut kev.v.pyörä???
No joo, turhahan tästä on rueta vääntämään niin helv...

Lähetetty: 23 Elo 2005 22:47
Kirjoittaja Monteonisti
Oli mulla Alfa, ei kevennytty mutta kait luonnostaan "herkkä" eikä raskaita pyöriviä osia missään?

Oli mulla viritettykin pirssi, ei vauhtipyörä kuitenkaan kevennetty, kerkes tuollakin kuten Alfallakin! 8)
Lähetetty: 24 Elo 2005 18:32
Kirjoittaja Kessi
turbiiniriesa kirjoitti:ei vääntö ja teho kevennyksestä katoa,ainoo huono puoli mitä tuosta havainnu on kierrosherkkyyden järjetön paraneminen
Eli onko tuo kierrosherkkyden paraneminen oikeesti sitä luokkaa että kannattaa hommaan ryhtyä.. Siis niinku oikeesti oikeesti?

Itellä tuo 2.2 gt proben laatikon stefat kusee siihen malliin et tars auki kaivaa ja jos siinä samalla sit käyttäis pyörän koneistamossa.. Oisko järkevää jos painosta ottais vaik kolmanneksen pois??
Lähetetty: 24 Elo 2005 18:42
Kirjoittaja turbiiniriesa
no kyl se aika paljo mielestäni paranee,mut en suosittele,jos et ota kampuraa ja asetelmaa myös mukaan tasapainotukseen.niiden kanssa se pitäs painottaa.no asetelman tietysti siitä saat mukaasi,mut se kampura kans.
oon kyllä kuullu et pelkkää vauhtistakin on painotettu ja sit kiinni,mut en suosittele.