vauhtipyörä
Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen. 

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Re: vauhtipyörä
Hoppa kirjoitti:Ja sitten alakerta tasapainotukseen


vauhtipyörä
Jep. Sitten muuten kannattaa myös lukita hammaskehä vauhtipyörään.
Kevennetty vauhtipyörä saattaa hieman väristä ja hammskehä irrota vauhdissa.
Olen nähnyt kyseisen tapauksen ja rumaa jälkeä tuli!
Kevennetty vauhtipyörä saattaa hieman väristä ja hammskehä irrota vauhdissa.
Olen nähnyt kyseisen tapauksen ja rumaa jälkeä tuli!
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
mul on teräs vauhtipyörä eikä mitää valukuraa 8) ja se kehä lämmöllä siihen sovitettu.kyl pitäs pysyä 
kaikkihan on tietysti mahdollista,voi se irrota huonolla säkää orkkispyörästäkin.ja sit varsinki kovaa kiertävät vaparit on tolle värinälle herkempiä.tommonen turbomylly ei ihan niin hirveesti tarvii kiertää.vaikka aiemmin tähän juttuun laitoinki sen et vois rajottajaa nostaa ylemmäs jos hakkaa rajottajalle.
mut noin yleisesti kyllä siihen kiinnitykseen kannattaa kyllä satsata ja vielä ku pistää arpin pulteilla kiinni niin vot...

kaikkihan on tietysti mahdollista,voi se irrota huonolla säkää orkkispyörästäkin.ja sit varsinki kovaa kiertävät vaparit on tolle värinälle herkempiä.tommonen turbomylly ei ihan niin hirveesti tarvii kiertää.vaikka aiemmin tähän juttuun laitoinki sen et vois rajottajaa nostaa ylemmäs jos hakkaa rajottajalle.
mut noin yleisesti kyllä siihen kiinnitykseen kannattaa kyllä satsata ja vielä ku pistää arpin pulteilla kiinni niin vot...
vauhtipyörä
Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Tuo väännön katoaminen on shitti puhetta. Se on sit eri asia jos pyörä painaa 3kg. Jos ottaa pyörästä järjellä painoa pois niin eikun paranee vaan ajo ominaisuudet esim. RS2000 mk2 Eco vaikka 5-6kg niin on hyvä.. No mutta mielipiteitä on monia. Olen nähnyt sellaisenki Rs:än pyörän mikä paino kytkimen ja asetelman kanssa 6kg... 8)Monteonisti kirjoitti:Vääntö katoaa, sitä minä pidän tärkeämpänä kuin kierroksia, jotka tökkii kuitenkin rajoittimen takia!
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
vauhtipyörä
Eli liikkeelle lähtiessä joutuu vahän enemmän luistattaa kytkintä?
Hyvä jos on ON/OFF kytkin
Hyvä jos on ON/OFF kytkin

Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No sitähän on kun jaksaa "kiertää". Oletkos koskaan ajanut sellasella autolla jota on viritetty/jossa on ollut kev.v.pyörä???Monteonisti kirjoitti:Joo, tarkoitin oikeastaan "sitkeyttä"!
No joo, turhahan tästä on rueta vääntämään niin helv...

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eli onko tuo kierrosherkkyden paraneminen oikeesti sitä luokkaa että kannattaa hommaan ryhtyä.. Siis niinku oikeesti oikeesti?turbiiniriesa kirjoitti:ei vääntö ja teho kevennyksestä katoa,ainoo huono puoli mitä tuosta havainnu on kierrosherkkyyden järjetön paraneminen![]()


-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
no kyl se aika paljo mielestäni paranee,mut en suosittele,jos et ota kampuraa ja asetelmaa myös mukaan tasapainotukseen.niiden kanssa se pitäs painottaa.no asetelman tietysti siitä saat mukaasi,mut se kampura kans.
oon kyllä kuullu et pelkkää vauhtistakin on painotettu ja sit kiinni,mut en suosittele.
oon kyllä kuullu et pelkkää vauhtistakin on painotettu ja sit kiinni,mut en suosittele.