vauhtipyörä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

paljonko painaa vakio 2.0 ohc moottorin vauhtipyörä?
irc voicecoil
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

8,5kg

(olis löytynyt haullakin) :wink:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Eemeli kirjoitti:Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen. :wink:
samaa luokkaa mun teräsvauhtipyörä.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

turbiiniriesa kirjoitti: samaa luokkaa mun teräsvauhtipyörä.
Kuin myös.Tuntui tuossa ensi käynnistyksen jälkeen suhteellisen herkälle :)
gti golo palloilija
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Eemeli kirjoitti:Mulla painaa 4.3kg hammaskehän kanssa... niin... sorvin ja jyrsimen jälkeen. :wink:
Mielestäni alkaa olemaan jo hivenen alipainoinen... :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tehot vaan katoaa kun menee jyrsiin! :shock:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Monteonisti kirjoitti:Tehot vaan katoaa kun menee jyrsiin! :shock:
en oikein usko.
irc voicecoil
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vääntö katoaa, sitä minä pidän tärkeämpänä kuin kierroksia, jotka tökkii kuitenkin rajoittimen takia! :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Eipä se vääntökään kyllä teoriassa katoa...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei vääntö ja teho kevennyksestä katoa,ainoo huono puoli mitä tuosta havainnu on kierrosherkkyyden järjetön paraneminen :lol:

ja pistetään megaruutasta rajottajaa korkeemmalle,jos tuntuu liian aikasi pätkivän 8) :lol:
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Ja sitten alakerta tasapainotukseen :?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Re: vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Hoppa kirjoitti:Ja sitten alakerta tasapainotukseen :?
:roll: :roll: siis totta kai kevennyksen jälkeen kuuluu kampiakseli+vauhtipyörä+kytkinasetelmapaketti tasapainottaa.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Jep. Sitten muuten kannattaa myös lukita hammaskehä vauhtipyörään.
Kevennetty vauhtipyörä saattaa hieman väristä ja hammskehä irrota vauhdissa.
Olen nähnyt kyseisen tapauksen ja rumaa jälkeä tuli!
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mul on teräs vauhtipyörä eikä mitää valukuraa 8) ja se kehä lämmöllä siihen sovitettu.kyl pitäs pysyä :wink:

kaikkihan on tietysti mahdollista,voi se irrota huonolla säkää orkkispyörästäkin.ja sit varsinki kovaa kiertävät vaparit on tolle värinälle herkempiä.tommonen turbomylly ei ihan niin hirveesti tarvii kiertää.vaikka aiemmin tähän juttuun laitoinki sen et vois rajottajaa nostaa ylemmäs jos hakkaa rajottajalle.

mut noin yleisesti kyllä siihen kiinnitykseen kannattaa kyllä satsata ja vielä ku pistää arpin pulteilla kiinni niin vot...
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Kuinkahan kestää 1.6 sierran vauhtipyörä 5kg painoiseksi kevennettynä?
Siis 2.0 ohc koneessa. (kanavat portattu + 300asteen nokka, peltisarja, alakerran laakerit laitettu 170t ajettu ) 8)

Jos vielä laitan pultteja lukitukseksi.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Se onki veemäisempi jos räjähtää toi valupyörä... Saattaa tulla vaikka kuskille sirpalevaurioita.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Monteonisti kirjoitti:Vääntö katoaa, sitä minä pidän tärkeämpänä kuin kierroksia, jotka tökkii kuitenkin rajoittimen takia! :D
Tuo väännön katoaminen on shitti puhetta. Se on sit eri asia jos pyörä painaa 3kg. Jos ottaa pyörästä järjellä painoa pois niin eikun paranee vaan ajo ominaisuudet esim. RS2000 mk2 Eco vaikka 5-6kg niin on hyvä.. No mutta mielipiteitä on monia. Olen nähnyt sellaisenki Rs:än pyörän mikä paino kytkimen ja asetelman kanssa 6kg... 8)
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo, tarkoitin oikeastaan "sitkeyttä"! :oops:
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Eli liikkeelle lähtiessä joutuu vahän enemmän luistattaa kytkintä?
Hyvä jos on ON/OFF kytkin :lol:
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Monteonisti kirjoitti:Joo, tarkoitin oikeastaan "sitkeyttä"! :oops:
No sitähän on kun jaksaa "kiertää". Oletkos koskaan ajanut sellasella autolla jota on viritetty/jossa on ollut kev.v.pyörä???

No joo, turhahan tästä on rueta vääntämään niin helv... :P
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oli mulla Alfa, ei kevennytty mutta kait luonnostaan "herkkä" eikä raskaita pyöriviä osia missään? :D Oli mulla viritettykin pirssi, ei vauhtipyörä kuitenkaan kevennetty, kerkes tuollakin kuten Alfallakin! 8)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

turbiiniriesa kirjoitti:ei vääntö ja teho kevennyksestä katoa,ainoo huono puoli mitä tuosta havainnu on kierrosherkkyyden järjetön paraneminen :lol:
Eli onko tuo kierrosherkkyden paraneminen oikeesti sitä luokkaa että kannattaa hommaan ryhtyä.. Siis niinku oikeesti oikeesti? :mrgreen: :mrgreen: Itellä tuo 2.2 gt proben laatikon stefat kusee siihen malliin et tars auki kaivaa ja jos siinä samalla sit käyttäis pyörän koneistamossa.. Oisko järkevää jos painosta ottais vaik kolmanneksen pois??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

no kyl se aika paljo mielestäni paranee,mut en suosittele,jos et ota kampuraa ja asetelmaa myös mukaan tasapainotukseen.niiden kanssa se pitäs painottaa.no asetelman tietysti siitä saat mukaasi,mut se kampura kans.
oon kyllä kuullu et pelkkää vauhtistakin on painotettu ja sit kiinni,mut en suosittele.
Vastaa Viestiin