Sivu 1/1

Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 04 Maalis 2009 12:32
Kirjoittaja Toitsu
Etsiskelen sopivaa tekniikan päivitystä "Ei-oikea Ford" autooni ja lakipykälien mukaan 90hv 2 litranen v6 onnistuisi laittaa ainakin. Mistä kamppeesta kyseistä pataa kannattaisia alkaa metsästämään ja sopiiko siihen joku automaatti loota suoraan perään ilman adapterointeja? Tätä kai on ollut ihan 80 luvunalussakin vielä Taunuksessa tms? Ilmeisesti kaasari versio? Löytyykö tähän moottoriin viriviri palikkaa lainkaan?

Re: Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 04 Maalis 2009 21:51
Kirjoittaja mk1sierra
70-luvun alun tanareissa niitä on. Muutama eri teho versio, kaasutin vehkeitä kaikki.. Uutena ei oo tainnu automaticilla saada 70 luvun alussa V6:sta. Vähän nuoremmista v6 vehkeistä automaattia on saanu eli niistä se saattaa sopia. Rally Racelta saa viri osia ainakin isompiin 2.3-2.8 koneisiin.

Kannattaa kysyä tanari miehiltä taunus clubin foorumilta, ne varmasti tietää minua paremmin.
Ja sieltä sitä moottoria ja laatikkoo kannatta alan miehiltä kysyä..

Toivottavasti oli jotain apua.. :wink:

Re: Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 05 Maalis 2009 07:18
Kirjoittaja Toitsu
Juu, olihan siitä apua, kiitos! Mistä kyseisen motin tunnistaa? Varmasti jotain siis lukee kyljessä mutta mitä? Missä vaiheessa tuli kansien yläpuoliset nokka-akselit jos missään? 2.9:ssä vasta?

Re: Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 05 Maalis 2009 14:19
Kirjoittaja K A R I
Imusairian päälä tais olla koneen koko kutos moottoreisa.

Re: Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 05 Maalis 2009 19:23
Kirjoittaja mk1sierra
2.9i cosworth motissa on kannen yläpuoliset nokat muut puikkokoneita..

Re: Tekniikan vaihtoon...

Lähetetty: 06 Maalis 2009 08:29
Kirjoittaja TeRoK
Kutoskoneissa löytyy tunnistuskoodi siitä lohkon ja kannen rajapinnasta meistettynä.
Sijaitsee edestäpäin katottuna oikealla puolella vesiletkun takapuolella.

2L 90hv kutosia on ainakin Granadan NYU(86hv) ja NYP sekä mk1 sierran NYT
Caprin NWN (matalapuristeinen) ja NYL.
Tanareista ja metrifoordeista ei ole koodeja, mutta on niitä niissäkin ollut.
Kyllä noihin pitäisi C4 tai C3 automaatti sopia perään.