Tekniikan vaihtoon...
Tekniikan vaihtoon...
Etsiskelen sopivaa tekniikan päivitystä "Ei-oikea Ford" autooni ja lakipykälien mukaan 90hv 2 litranen v6 onnistuisi laittaa ainakin. Mistä kamppeesta kyseistä pataa kannattaisia alkaa metsästämään ja sopiiko siihen joku automaatti loota suoraan perään ilman adapterointeja? Tätä kai on ollut ihan 80 luvunalussakin vielä Taunuksessa tms? Ilmeisesti kaasari versio? Löytyykö tähän moottoriin viriviri palikkaa lainkaan?
Re: Tekniikan vaihtoon...
70-luvun alun tanareissa niitä on. Muutama eri teho versio, kaasutin vehkeitä kaikki.. Uutena ei oo tainnu automaticilla saada 70 luvun alussa V6:sta. Vähän nuoremmista v6 vehkeistä automaattia on saanu eli niistä se saattaa sopia. Rally Racelta saa viri osia ainakin isompiin 2.3-2.8 koneisiin.
Kannattaa kysyä tanari miehiltä taunus clubin foorumilta, ne varmasti tietää minua paremmin.
Ja sieltä sitä moottoria ja laatikkoo kannatta alan miehiltä kysyä..
Toivottavasti oli jotain apua..
Kannattaa kysyä tanari miehiltä taunus clubin foorumilta, ne varmasti tietää minua paremmin.
Ja sieltä sitä moottoria ja laatikkoo kannatta alan miehiltä kysyä..
Toivottavasti oli jotain apua..

Re: Tekniikan vaihtoon...
Juu, olihan siitä apua, kiitos! Mistä kyseisen motin tunnistaa? Varmasti jotain siis lukee kyljessä mutta mitä? Missä vaiheessa tuli kansien yläpuoliset nokka-akselit jos missään? 2.9:ssä vasta?
Re: Tekniikan vaihtoon...
Imusairian päälä tais olla koneen koko kutos moottoreisa.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: Tekniikan vaihtoon...
2.9i cosworth motissa on kannen yläpuoliset nokat muut puikkokoneita..
Re: Tekniikan vaihtoon...
Kutoskoneissa löytyy tunnistuskoodi siitä lohkon ja kannen rajapinnasta meistettynä.
Sijaitsee edestäpäin katottuna oikealla puolella vesiletkun takapuolella.
2L 90hv kutosia on ainakin Granadan NYU(86hv) ja NYP sekä mk1 sierran NYT
Caprin NWN (matalapuristeinen) ja NYL.
Tanareista ja metrifoordeista ei ole koodeja, mutta on niitä niissäkin ollut.
Kyllä noihin pitäisi C4 tai C3 automaatti sopia perään.
Sijaitsee edestäpäin katottuna oikealla puolella vesiletkun takapuolella.
2L 90hv kutosia on ainakin Granadan NYU(86hv) ja NYP sekä mk1 sierran NYT
Caprin NWN (matalapuristeinen) ja NYL.
Tanareista ja metrifoordeista ei ole koodeja, mutta on niitä niissäkin ollut.
Kyllä noihin pitäisi C4 tai C3 automaatti sopia perään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96