Tekniikan vaihtoon...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Toitsu

Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja Toitsu »

Etsiskelen sopivaa tekniikan päivitystä "Ei-oikea Ford" autooni ja lakipykälien mukaan 90hv 2 litranen v6 onnistuisi laittaa ainakin. Mistä kamppeesta kyseistä pataa kannattaisia alkaa metsästämään ja sopiiko siihen joku automaatti loota suoraan perään ilman adapterointeja? Tätä kai on ollut ihan 80 luvunalussakin vielä Taunuksessa tms? Ilmeisesti kaasari versio? Löytyykö tähän moottoriin viriviri palikkaa lainkaan?
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

70-luvun alun tanareissa niitä on. Muutama eri teho versio, kaasutin vehkeitä kaikki.. Uutena ei oo tainnu automaticilla saada 70 luvun alussa V6:sta. Vähän nuoremmista v6 vehkeistä automaattia on saanu eli niistä se saattaa sopia. Rally Racelta saa viri osia ainakin isompiin 2.3-2.8 koneisiin.

Kannattaa kysyä tanari miehiltä taunus clubin foorumilta, ne varmasti tietää minua paremmin.
Ja sieltä sitä moottoria ja laatikkoo kannatta alan miehiltä kysyä..

Toivottavasti oli jotain apua.. :wink:
Toitsu

Re: Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja Toitsu »

Juu, olihan siitä apua, kiitos! Mistä kyseisen motin tunnistaa? Varmasti jotain siis lukee kyljessä mutta mitä? Missä vaiheessa tuli kansien yläpuoliset nokka-akselit jos missään? 2.9:ssä vasta?
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Imusairian päälä tais olla koneen koko kutos moottoreisa.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

2.9i cosworth motissa on kannen yläpuoliset nokat muut puikkokoneita..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tekniikan vaihtoon...

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kutoskoneissa löytyy tunnistuskoodi siitä lohkon ja kannen rajapinnasta meistettynä.
Sijaitsee edestäpäin katottuna oikealla puolella vesiletkun takapuolella.

2L 90hv kutosia on ainakin Granadan NYU(86hv) ja NYP sekä mk1 sierran NYT
Caprin NWN (matalapuristeinen) ja NYL.
Tanareista ja metrifoordeista ei ole koodeja, mutta on niitä niissäkin ollut.
Kyllä noihin pitäisi C4 tai C3 automaatti sopia perään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin