
Startillehan tulee 3 kaapelia, joista kaksi on samassa nipussa. Nipussa on jatkuva virta sekä herätevirta ja käyvät vain yhteen paikkaan startin päähän. Sitten on kolmas paksu musta piuha, joka kävisi sekä jatkuvan virran kaapelin kanssa samaan pulttiin että myöskin kolmanteen yksinäiseen pulttiin, josta on startin pinnalla vedetty joku johdon pätkä. Tämä yksinäinen piuha näyttäisi äkkiseltään menevän laturille, mutta meneeköhän kun häviää moottorin syövereihin piiloon? Osaisiko joku kertoa, onko musta kaapeli joku virran syöttöpiuha jonnekin vai startin maadoituspiuha ja kummassako pultisse se pitäisi olla kiinni?!
Ja sitten... Vaihdon jälkeen startti pyöri silloin tällöin, oli se mystinen musta kaapeli kummassa pultissa vaan kiinni, mutta auto ei enää ole käynnistynyt. Vika on ajonestossa, joka siis mosahti päälle startin vaihdon jälkeen. Auto ei käynnisty edes punaisella avaimella. Välillä ajonesto tulee päälle heti kun avaimen laittaa lukkopesään, välillä taas vasta startatessa. Sähköpalstaa selatessa löysin ajoneston vikakoodit, joten niihin täytynee yrittää illalle perehtyä ja tarkastella ajoneston villkuvaloa. Palstan perusteella yleinen vika taitaa olla ajoneston ongelmien yhteydessä moottoritilan sulakeboksi ja sen releet. Olisiko musta kaapeli polttanut sieltä jotain?! Olisiko kellään käynyt vastaavaa? Mikä avuksi?
Kiitos kommenteista jo etukäteen!