Ford probe

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
sauli63

Ford probe

Viesti Kirjoittaja sauli63 »

Onkos kukaan taistellut proben ajoneston kanssa, autoon on murtauduttu ja virtalukko hajoitettu.. nyt auto starttaa uudella lukolla, mutta ei käynnisty ja lukon koodaaminen on vissiin mahdotonta :roll: ja uudet osat näkyy olevan kiven alla, auto on siis 2,5gt -95. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen, miten ton nyt sais ohitettua ja toimimaan. Nyt ollaan soitettu ympäri suomea eikä kukaan tunnu tietävän miten toimia. :D Olis edes räjäytyskuvia joiden avulla pääsis etenemään! help!
probe96

Re: Ford probe

Viesti Kirjoittaja probe96 »

Tietääkseni Probessa ei ole minkäänlaista koodausta. Releboksissa on käynnistykseneston rele jolle menee virtalukolta keltamusta johto. Relettä ohjaa ajoneston keskusyksikkö joka siis päättää annetaanko ECU:lle virtaa. Eli on siis ilmeisesti niin että ajonesto on sellaisessa tilassa että se estää käynnistymisen. Näin on esim. silloinkin jos auto on lukittuna ja avoimesta ikkunasta laitat avaimen virtalukkoon ja yrität startata. Tosin silloin alkaa tööttikin huutaa ja valot vilkkua. Kojelautaan syttyy myös avaimen kuva. On mahdollista että jos autoosi on menty väkisin oven lukkoa murjoen niin ovessa oleva lukon kytkin on rikki tai jotenkin väärässä tilassa ja se laukaisee ajoneston päälle.
En tiedä onko mahdollista mutta luulisin että käynnistykseneston releen voi ohittaa ottamalla sen pois ja laittamalla kiinteän hyppylangan. Saattaa kyllä olla että ajoneston keskusyksikkö huomaa sen. Mutta aika helposti sekin on kokeiltu.
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Ford probe

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Itsellä taitaa olla vähän samantapainen ongelma, auto jätti alun perin pikatielle n. kuukausi sitten. Hyytyi ja sitten sammui, hetken ajan kuluttua lähti taas käyntiin, ajoin n. 200 metriä ja sama uudelleen. Tämän jälkeen auto ei enää lähtenyt käyntiin vaan ainoastaan lupaa ja lupaa... :? Tässä nyt kokeiltuani, ihmeteltyäni yms. olen saanut auton pari kolme kertaa käyntiin, jolloin joka kerta se pysyy käynnissä n. 5-10 sekuntia erittäin pienillä kierroksilla jonka jälkeen aina sammuu. Bensaa sekä kipinän auton pitäisi saada, koska kuitenkin aina välillä hetkeksi käynnistyy...? Olen nyt vaihtanut "uuden" ilmamassa-anturin, lambdan, korjannut takaluukussa sijaitsevan bensapumpun "hätäkatkaisijan" (ei varmaan virallinen nimitys), putsannut joutokäyntianturin (tai mikälie) ja yrittänyt saada ajonestolaitetta (ilmeisesti jälkiasennus?? koska oli kiinni ohjaustangossa yhdellä nippusiteellä...) toimintakuntoon, mutta tämäpä ei ollutkaan niin yksinkertaista. Virta tulee siis ajonestoboksiin, mutta kapistus ei reagoi mihinkään mitenkään. Nyt alkaa epätoivo pikkuhiljaa hiipiä joten olisiko kenelläkään ideoita mitä/miten tulisi edetä?! Ajonestolaitteessa on 2 led-valoa, joista kumpikaan ei reagoi mitenkään startattaessa (eikä paljon muutenkaan). Lisäksi hauskuutta lisää se, että boksissa ei lue edes valmistajan nimeä?! :( Pystyykö kyseisen kapistuksen esim. "kotikonstein" ohittamaan yms.?! Onko kokemuksia?! Vai pitääkö vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?! Olen erittäin kiitollinen avusta ja jakakaa ihmeessa kokemuksia/ neuvoja jos jollain on kyseisestä asiasta... Kyseessä siis Probe 2.2 GT -91
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ford probe

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tossa 2.2 koneessa taitaa olla eri moottorinohjaus kuin 2.5 koneessa eli Mazdan oma m.e.c.s.
Siitä en tiä miten saa ohiteltua ajonestoa, mutta ainakin eec-iv:hen on olemassa ohjeet mihin laitetaan hyppylanka.
Siitä en tiä toimiiko.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Unsiideri83
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Touko 2008 23:59
Paikkakunta: Pori

Re: Ford probe

Viesti Kirjoittaja Unsiideri83 »

Vertailin itse ajonestolaitteen piirilevyä ja näyttää olevan eroja ensimmäisen ja toisen sukupolven Probeissa. Ensimmäisen sukupolven ropeen en ole löytänyt mitään selkeää ohjetta miten edetä, toisen sukupolven laitokseen löytyy mainitsemasi "hyppylanka" ohjeistus. Taitaa itselläni olla harvinaisempaa tuo kyseisen laitoksen korjailu kuin toisen sukupolven vehkeissä. Taitaa jäädä alan ammattilaisille tuo homma... :?
Ford Probe GT -91 2.2L Turbo Haynes on raamattu...
Mazda 323F -90 1.6 (demolished)
Vastaa Viestiin