Sivu 1/2
Matka loppui, pumpussa vikaa, apuja kaivattais..(Focus 1,8D)
Lähetetty: 07 Elo 2005 08:51
Kirjoittaja jallari
Kävi aamulla töihin tullessa:
Vaihdoin pienemmälle hiukan reippaasti nytkäyttäen. Tämän jälkeen auto sammui kesken ajon ja hehkuvalo alkoi vilkkumaan.
Nyt pyörittää starttia mutta ei käynnisty. Sulakkeet näytti kaikki äkkiseltään ehjiltä. Kuulostaa ettei saa soppaa tai sitten käynnistyksenesto on päällä. Oisko vihjeitä saako tuota ite jotenkin toimimaan vai onko edessä korjaamoreissu?
Lähetetty: 07 Elo 2005 09:05
Kirjoittaja janzamar
onkos tuossakin jossain vararenkaan lähellä se polttoaineen syötön katkaisija?
jos olis pompannut ylös..
Lähetetty: 07 Elo 2005 14:20
Kirjoittaja jallari
Ohjekirjan mukaan pelkääjän jalkatilan sivussa, mutta ei siinä ole kuin muovinen läppä ja sen alla ei mitään.
Lähetetty: 07 Elo 2005 15:00
Kirjoittaja jallari
Eli kävin purkamassa molemmin puolin jalkatilan sivuissa olevat verhoilut irti, ja pengoin takakontin ja penkkien alta. Ei löytynyt mikään mikä voisi olla syötön katkaisija. Mitään hajua missä se on, jospa ratkaisu olisi siinä?
Lähetetty: 07 Elo 2005 15:12
Kirjoittaja janzamar
onkos siinä käsipumppua jossain,jos olis vaan haukannut ilmaa..?
en noista napeista ja katkasijoista muuten tiedä kun mitä täältä oon lueskellut..
ei lue kirjassa mitään siitä valon vilkkumisesta?
Lähetetty: 07 Elo 2005 15:37
Kirjoittaja hartza
Olikos kyseinen jakopää ja pumppu ketjulla vai hihnalla, kuulostaa vähän hihnan katkeamiselta tai hihnan hampaiden murtumiselta. Ainakin noissa vanhemmissa 1.8 Td koneissa ongelmana oli jakopään hihnat, jotka vaativat tarkkaa huoltoa.
Lähetetty: 07 Elo 2005 15:42
Kirjoittaja jallari
Hihna vaihdettiin 150tkm, eli 7tkm sitten..
Auto vaan sammui ja jatkoi matkaa ilman mitään kummempia ääniä.
Lähetetty: 08 Elo 2005 13:26
Kirjoittaja kojamo
Meille sattui keväällä niin, että kesken ajon moottori pysähtyi. Auto jouduttiin viemään korjaamoon ja syöttöpumpussa oli vika. Auto laitettiin autotesteriin, jossa vika purettiin. Korjaamon mukaan vika voi toistua, olemme ajanaeet noin 3000 km ja auto on toiminut moitteettomasti.
Lähetetty: 08 Elo 2005 14:02
Kirjoittaja jallari
Oliko kallis reissu? Odottelen edelleen tuomiota..
Lähetetty: 08 Elo 2005 14:27
Kirjoittaja kojamo
Tämä korjaus teki 150 euroa.Jos vaihtaa syöttöpumpun 2100euroa+työ.
Lähetetty: 08 Elo 2005 14:31
Kirjoittaja janzamar

jeezus noita hintoja..
tuolla saa taunus-coupen + rempparahat vuoden ajoksi ainakin..

Lähetetty: 08 Elo 2005 14:43
Kirjoittaja jallari
Elämä on...
Taidan pistää vookuksen lihoiksi ja ryhtyä ajelemaan polkupyörällä.
Lähetetty: 08 Elo 2005 15:32
Kirjoittaja Masaman
Melkoisia hintoja kun romuttamolta saa kokonaisen koneen 1500e ja esim ruotsista vielä halvemmalla.
Kannattaa vielä katsoa tarkkaan ne ajoneston sulakkeet ja käyttää akkua irti jos vika vaikka nollaantuis.
Lähetetty: 08 Elo 2005 17:08
Kirjoittaja Hoppamiäs
Ei taida dieselissä olla inertiakytkintä...
Lähetetty: 08 Elo 2005 17:11
Kirjoittaja kojamo
2100 € hintainen syöttöpumppu on fordin uusi alkuperäisosa.
Lähetetty: 08 Elo 2005 19:58
Kirjoittaja Masaman
Olkoon vain, mutta kaikki alkuperäis osat on hinnoiteltu aivan taivaisiin. Eikä ainakaan wetteriltä saa alennusta aivan heti. Tosin sama koskee muitakin merkkejä.
Lähetetty: 08 Elo 2005 21:21
Kirjoittaja jallari
Eli paikallinen pikkupulju sanoi, että pumpussa olis vika. Sitten rupesinkin myöhemmin miettimään, että mistäs ne sen tietää, koska niillä ei ole Fordin testeriä, eikä ne voi pumpun omia tietojakaan lukea. Jotkut vikakoodit ne oli saanut luettua(ei ollut mitään koodeja tallentunut), onkohan ne samat, jotka mä ite saan mittariston kanssa kikkailemalla esiin? Katsoin ne eikä ollut mitään.
Tilanne on nyt se, että auto seisoo korjaamon pihalla. Tehdaskunnostettu laite töineen ~1500€.
Kannattaisko luettaa vielä Fordilla koodit? Luulen että sille sais ajan parin viikon päähän

.
Olin yhteydessä Ekströmille Espooseen, he on kuulemma yksi kolmesta Suomessa Boschin hallitsevasta korjaamosta, kaksi muuta Turussa ja Oulussa. He pystyy lukemaan laitteen koodit, ja ehkä jopa mahdollisesti korjaamaan sen. Yksi vaihtoehto irrottaa pumppu ja kiikuttaa Espooseen tutkittavaksi. Saattais päästä hieman edullisemmalla.
Piru kun en tajunnut irrottaa akkua..
Lähetetty: 08 Elo 2005 22:39
Kirjoittaja jarkkoo
kojamo kirjoitti:2100 € hintainen syöttöpumppu on fordin uusi alkuperäisosa.
Mulle sanottiin huollossa jotta 1300e on pumppu + työt päälle. Jos siis joutuu vaihtamaan. Ja kyseessä ihan voortin oma huolto. Näemmä jonkin verran heittelee nuo hinnat..
Lähetetty: 10 Elo 2005 00:53
Kirjoittaja kojamo
Voortilla purkivat koneella viat ja sen jälkeen asvaltti on maistunut kolme tonnia ei mitään häikää.Veinasivat ostataa sen kaliin pumpun oikeasti taitaa olla vika virtapuolella. Ei voi olla totta että syöttöpumppu oikuilee kun autolla on vain ajettu (vasta 130 tht km)tai taitaa olla tyyppivika. Vika tulisi kyseeseen vasta joskus 400 tht jälkeen.
Lähetetty: 10 Elo 2005 11:17
Kirjoittaja jallari
Mulla on mittarissa 158tkm. Tänään vielä tutkitaan että ajoitukset on kohdillaan.
Lähetetty: 12 Elo 2005 12:54
Kirjoittaja jallari
Pumppu se on sökö.
Nyt olis edessä muutama vaihtoehto:
1. Vaihdatan pumpun.
2. Irrot(ut)an pumpun ja kuskaan sen Boschille jossa lukevat laitteen vikakoodit ja mahdollisesti korjaavat sen. Ja asenn(ut)an pumpun takaisin.
3. Hinautan koko auton Boschille ja tekevät koko homman alusta loppuun.
Onko tuota kukaan tehnyt vaihtotyötä itse? Jotain osaan itsekin ja apuvoimiakin löytyy, mutta tarviiko tossa jotain erikoiskaluja ja -tietotaitoja?
Jos pelkkä ruisku maksaa 1000-1500e, niin mielellään sitä jotain säästäis, mutta toisaalta onko se kannattavaakaan..
Lähetetty: 12 Elo 2005 15:35
Kirjoittaja jarkkoo
Onkohan nämä pumppuongelmat kuinkakin yleisiä Focuksissa? Jostain lueskelin että olisivat ruvenneet vuoden 2001 aikana käyttämään erilaista pumppua, pitäneeköhän paikkansa?
Rupes pelottaan jo itteäkin kun tätä lueskelee...
Lähetetty: 12 Elo 2005 16:05
Kirjoittaja Masaman
Tutulla hajosi tuollainen focuksen kone yläkerrasta kun jako oli hypännyt kolarin seurauksena. Hankki sitten romuttamolta vaihtokoneen. Luulen että pitäis löytyä ehjä pumppu ja varmaan halvemmalla kuin 1300 tai 2100e. Noin 100tkm ajetusta autosta muistaakseni.
Lähetetty: 18 Elo 2005 00:09
Kirjoittaja fiiikus
lienee kuitenkin eroa pumpussa jos on Tddi tai TCI kone - eikös vaan ? TDdi:ssä on 90 hv ja Bosch VP22 jakajapumppu kun TCI koneessa on joku yhteispaine hässäkkä ?
nimimerkki TDdi > 202 tkm ja vaihtakaa niitä coolerin haitariputkia jos meno ei maistu...
Lähetetty: 18 Elo 2005 02:01
Kirjoittaja jallari
Emmää viitti käytettyä ostaa, köyhä kun oon.
Ymmärtääkseni tci ja tddi on (lähes) sama asia, vai onko? Ja tdci on se common rail. Tci on vanhempi merkintä ja toi tddi näissä facelift-malleissa. Broidilla on 02-mallin tddi ja näyttää ainakin ulkoisesti samalta kun toi mun.
Oon kuullut sieltä sun täältä että noissa pumpuissa ois ollut ongelmia, mutta että noilla kilsoilla..
Tossa keväällä korvasin noi haitariputket suorilla etolan letkuilla, enkä huomannu ainakaan mitään suurta eroa menossa.