Matka loppui, pumpussa vikaa, apuja kaivattais..(Focus 1,8D)
Matka loppui, pumpussa vikaa, apuja kaivattais..(Focus 1,8D)
Kävi aamulla töihin tullessa:
Vaihdoin pienemmälle hiukan reippaasti nytkäyttäen. Tämän jälkeen auto sammui kesken ajon ja hehkuvalo alkoi vilkkumaan.
Nyt pyörittää starttia mutta ei käynnisty. Sulakkeet näytti kaikki äkkiseltään ehjiltä. Kuulostaa ettei saa soppaa tai sitten käynnistyksenesto on päällä. Oisko vihjeitä saako tuota ite jotenkin toimimaan vai onko edessä korjaamoreissu?
Vaihdoin pienemmälle hiukan reippaasti nytkäyttäen. Tämän jälkeen auto sammui kesken ajon ja hehkuvalo alkoi vilkkumaan.
Nyt pyörittää starttia mutta ei käynnisty. Sulakkeet näytti kaikki äkkiseltään ehjiltä. Kuulostaa ettei saa soppaa tai sitten käynnistyksenesto on päällä. Oisko vihjeitä saako tuota ite jotenkin toimimaan vai onko edessä korjaamoreissu?
Viimeksi muokannut jallari, 08 Elo 2005 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Eli kävin purkamassa molemmin puolin jalkatilan sivuissa olevat verhoilut irti, ja pengoin takakontin ja penkkien alta. Ei löytynyt mikään mikä voisi olla syötön katkaisija. Mitään hajua missä se on, jospa ratkaisu olisi siinä?
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Eli paikallinen pikkupulju sanoi, että pumpussa olis vika. Sitten rupesinkin myöhemmin miettimään, että mistäs ne sen tietää, koska niillä ei ole Fordin testeriä, eikä ne voi pumpun omia tietojakaan lukea. Jotkut vikakoodit ne oli saanut luettua(ei ollut mitään koodeja tallentunut), onkohan ne samat, jotka mä ite saan mittariston kanssa kikkailemalla esiin? Katsoin ne eikä ollut mitään.
Tilanne on nyt se, että auto seisoo korjaamon pihalla. Tehdaskunnostettu laite töineen ~1500€.
Kannattaisko luettaa vielä Fordilla koodit? Luulen että sille sais ajan parin viikon päähän
.
Olin yhteydessä Ekströmille Espooseen, he on kuulemma yksi kolmesta Suomessa Boschin hallitsevasta korjaamosta, kaksi muuta Turussa ja Oulussa. He pystyy lukemaan laitteen koodit, ja ehkä jopa mahdollisesti korjaamaan sen. Yksi vaihtoehto irrottaa pumppu ja kiikuttaa Espooseen tutkittavaksi. Saattais päästä hieman edullisemmalla.
Piru kun en tajunnut irrottaa akkua..
Tilanne on nyt se, että auto seisoo korjaamon pihalla. Tehdaskunnostettu laite töineen ~1500€.
Kannattaisko luettaa vielä Fordilla koodit? Luulen että sille sais ajan parin viikon päähän

Olin yhteydessä Ekströmille Espooseen, he on kuulemma yksi kolmesta Suomessa Boschin hallitsevasta korjaamosta, kaksi muuta Turussa ja Oulussa. He pystyy lukemaan laitteen koodit, ja ehkä jopa mahdollisesti korjaamaan sen. Yksi vaihtoehto irrottaa pumppu ja kiikuttaa Espooseen tutkittavaksi. Saattais päästä hieman edullisemmalla.
Piru kun en tajunnut irrottaa akkua..
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Voortilla purkivat koneella viat ja sen jälkeen asvaltti on maistunut kolme tonnia ei mitään häikää.Veinasivat ostataa sen kaliin pumpun oikeasti taitaa olla vika virtapuolella. Ei voi olla totta että syöttöpumppu oikuilee kun autolla on vain ajettu (vasta 130 tht km)tai taitaa olla tyyppivika. Vika tulisi kyseeseen vasta joskus 400 tht jälkeen.
Pumppu se on sökö.
Nyt olis edessä muutama vaihtoehto:
1. Vaihdatan pumpun.
2. Irrot(ut)an pumpun ja kuskaan sen Boschille jossa lukevat laitteen vikakoodit ja mahdollisesti korjaavat sen. Ja asenn(ut)an pumpun takaisin.
3. Hinautan koko auton Boschille ja tekevät koko homman alusta loppuun.
Onko tuota kukaan tehnyt vaihtotyötä itse? Jotain osaan itsekin ja apuvoimiakin löytyy, mutta tarviiko tossa jotain erikoiskaluja ja -tietotaitoja?
Jos pelkkä ruisku maksaa 1000-1500e, niin mielellään sitä jotain säästäis, mutta toisaalta onko se kannattavaakaan..

Nyt olis edessä muutama vaihtoehto:
1. Vaihdatan pumpun.
2. Irrot(ut)an pumpun ja kuskaan sen Boschille jossa lukevat laitteen vikakoodit ja mahdollisesti korjaavat sen. Ja asenn(ut)an pumpun takaisin.
3. Hinautan koko auton Boschille ja tekevät koko homman alusta loppuun.
Onko tuota kukaan tehnyt vaihtotyötä itse? Jotain osaan itsekin ja apuvoimiakin löytyy, mutta tarviiko tossa jotain erikoiskaluja ja -tietotaitoja?
Jos pelkkä ruisku maksaa 1000-1500e, niin mielellään sitä jotain säästäis, mutta toisaalta onko se kannattavaakaan..
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
lienee kuitenkin eroa pumpussa jos on Tddi tai TCI kone - eikös vaan ? TDdi:ssä on 90 hv ja Bosch VP22 jakajapumppu kun TCI koneessa on joku yhteispaine hässäkkä ?
nimimerkki TDdi > 202 tkm ja vaihtakaa niitä coolerin haitariputkia jos meno ei maistu...
nimimerkki TDdi > 202 tkm ja vaihtakaa niitä coolerin haitariputkia jos meno ei maistu...
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Emmää viitti käytettyä ostaa, köyhä kun oon.
Ymmärtääkseni tci ja tddi on (lähes) sama asia, vai onko? Ja tdci on se common rail. Tci on vanhempi merkintä ja toi tddi näissä facelift-malleissa. Broidilla on 02-mallin tddi ja näyttää ainakin ulkoisesti samalta kun toi mun.
Oon kuullut sieltä sun täältä että noissa pumpuissa ois ollut ongelmia, mutta että noilla kilsoilla..
Tossa keväällä korvasin noi haitariputket suorilla etolan letkuilla, enkä huomannu ainakaan mitään suurta eroa menossa.
Ymmärtääkseni tci ja tddi on (lähes) sama asia, vai onko? Ja tdci on se common rail. Tci on vanhempi merkintä ja toi tddi näissä facelift-malleissa. Broidilla on 02-mallin tddi ja näyttää ainakin ulkoisesti samalta kun toi mun.
Oon kuullut sieltä sun täältä että noissa pumpuissa ois ollut ongelmia, mutta että noilla kilsoilla..

Tossa keväällä korvasin noi haitariputket suorilla etolan letkuilla, enkä huomannu ainakaan mitään suurta eroa menossa.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita