Sivu 1/2

kannen lasku

Lähetetty: 06 Elo 2005 21:01
Kirjoittaja late
eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?

Lähetetty: 06 Elo 2005 23:57
Kirjoittaja Regu
Itse otatin aikoinaan liikaa seurauksena mäntä halki. :D

Lähetetty: 07 Elo 2005 10:07
Kirjoittaja Bootsi
Regu kirjoitti:Itse otatin aikoinaan liikaa seurauksena mäntä halki. :D
Niin..
Kuinka paljon sitten "höylättiin"??? :roll:

Re: kannen lasku

Lähetetty: 07 Elo 2005 12:36
Kirjoittaja hartza
late kirjoitti:eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?
Puristussuhde kasvoi.

Lähetetty: 07 Elo 2005 13:25
Kirjoittaja late
jaa vai että puristukset oikein kasvoi :lol: .mihin arvoon?ja mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?

Lähetetty: 07 Elo 2005 13:47
Kirjoittaja SpeedDevil
vieppäs kansi koneistamoon ja sano et paljon pitäis ottaa. kyllä ne osaa neuvoa ja jos ei osaa niin mene toiseen koneistamoon. :D

Lähetetty: 07 Elo 2005 18:40
Kirjoittaja turbiiniriesa
late kirjoitti:mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
:shock: :shock:

Lähetetty: 07 Elo 2005 18:45
Kirjoittaja Eemeli
late kirjoitti:jaa vai että puristukset oikein kasvoi :lol: .mihin arvoon?ja mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.

Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.

Lähetetty: 07 Elo 2005 19:57
Kirjoittaja Bootsi
Eemeli kirjoitti: Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.

Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.
Overlapilla tarkoitetaan sitä että molemmat venat auki yhtä aikaa.
"huuhtelee" paremmin sylinteristä palaneet kaasut pois, ja samalla menee palamatonta tavaraa putkistoon. --> kulutus nousee ja päästöt kasvaa. :wink:
Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee. :roll:

Lähetetty: 07 Elo 2005 19:58
Kirjoittaja turbiiniriesa
justiinkin näin,toki tehokin kasvaa :wink:

Lähetetty: 07 Elo 2005 20:04
Kirjoittaja Bootsi
Ja sitten takaisin ALKUPERÄISEEN AIHEESEEN...
Paljonko olette höylänneet cvh:n kantta tai paljonko kannattaa höylätä?

Eikä sitten niitä "hyviä" vastauksia.. otin sopivasti,otin liikaa jne. :roll:


Taittuuko Latelta lontoo? puma racing

Lähetetty: 08 Elo 2005 08:31
Kirjoittaja JesseT
Bootsi kirjoitti:Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee. :roll:
Tokihan siellä puristuspaineet muuttuu jos nokan asteet/ajoitus muuttuu.

Alkuperäinen aihe:
Pidä huoli sen CVH:n vajaavaisen plajealueen toiminnasta kun kannesta otat. Jos liikaa lähtee niin männät ottaa palotiloihin kiinni.

Lähetetty: 08 Elo 2005 08:49
Kirjoittaja country sedan
Tosta puristussuhteen ja nokan välisestä suhteesta hyvä esimerkki on 500cid/+1100hv Pro Stock kone, 15:1 puristussuhteella puristuspaineet on luokkaa 11 bar.

Lähetetty: 08 Elo 2005 11:39
Kirjoittaja Volmari
kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..

Lähetetty: 08 Elo 2005 12:03
Kirjoittaja JesseT
:shock: :shock:

9.5:1 on vakio puristussuhde. jos millinkin ottaisi niin tulisi 10.52:1. Toisella millillä jo 11.8:1, mikä on mielestäni järkevä yläraja ellei todella tiedä mitä tekee ja miksi. Edelleen myös, CVH:ssa kun kantta lähdetään laskemaan, niin kyllä ne männät ottaa kiinni siihen kanteen enemmin tai myöhemmin. Mäntien muodosta johtuen tämän korjaaminen ei ole niin helppoa.

Lähetetty: 08 Elo 2005 12:23
Kirjoittaja late
eikös toi 10,5:1 olis jo aika mukava?

Lähetetty: 08 Elo 2005 12:44
Kirjoittaja SpeedDevil
tähän vois sanoo "millikin riittää" :D tosimiehet ei kantta laske.

Lähetetty: 08 Elo 2005 13:23
Kirjoittaja Volmari
ai pieru.. vaikuttaako se noin paljon.. pitäis ruveta jo opiskelee asiaa..

Lähetetty: 08 Elo 2005 13:36
Kirjoittaja Jaakko85
Volmari kirjoitti:ai pieru.. vaikuttaako se noin paljon.. pitäis ruveta jo opiskelee asiaa..
Niin mutta sitten kun laitat sen ~millin lasketun kannen paikalleen et huomaa mitään eroa kulkupuolessa :wink:

Lähetetty: 08 Elo 2005 16:10
Kirjoittaja voicecoil
Jaakko85 kirjoitti: Niin mutta sitten kun laitat sen ~millin lasketun kannen paikalleen et huomaa mitään eroa kulkupuolessa :wink:
tämä on raaka tosiasia.kannattaa ennemmin panostaa kunnon nokkaan ja nostimiin,kanttahan ei sinäänsä kannata kaivella kauheesti.ja siihen vaan peltisarja ja hormi niin saa enemmän vastinetta rahoille.

Lähetetty: 08 Elo 2005 19:45
Kirjoittaja JesseT
:D Ei hitto, vieläkin mietin että jos 5mm ottaisi CVH:n kannesta, niin siinähän olisi jännän muotoiset seetit, puolet lähtisi venalautasista ja vesitilat olisi puhki. :D

Lähetetty: 08 Elo 2005 20:24
Kirjoittaja TuningUkkeli
Volmari kirjoitti:kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..
3 tai 5mm, aika paljon :oops:

Lähetetty: 08 Elo 2005 22:33
Kirjoittaja TuningUkkeli
Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.

Lähetetty: 09 Elo 2005 00:17
Kirjoittaja transitman
TuningUkkeli kirjoitti:Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
Eli kun laskee kantta niin kannattaa laittaa säädettävä nokkapyörä :wink:

Lähetetty: 09 Elo 2005 11:33
Kirjoittaja voicecoil
TuningUkkeli kirjoitti:Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
elikkäs hihnapyörien välinen etäisyys muuttuu ja näin ollen nokkahihnan hampaat ei käy enää kohdalleen pyörien hampaisiin jolloin ajoitus merkkejä ei saa enää kohdalleen välttämättä ilman sääd.nokkapyörää.onkohan muuten totta vai tarua kun joskus kuulin että ohc moottorissa olis apuakselin pyörässä jako puolihammasta eri kuin yläpyörässä?