kannen lasku
kannen lasku
eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?
Re: kannen lasku
Puristussuhde kasvoi.late kirjoitti:eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.late kirjoitti:jaa vai että puristukset oikein kasvoi .mihin arvoon?ja mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Overlapilla tarkoitetaan sitä että molemmat venat auki yhtä aikaa.Eemeli kirjoitti: Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.
Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.
"huuhtelee" paremmin sylinteristä palaneet kaasut pois, ja samalla menee palamatonta tavaraa putkistoon. --> kulutus nousee ja päästöt kasvaa.
Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Ja sitten takaisin ALKUPERÄISEEN AIHEESEEN...
Paljonko olette höylänneet cvh:n kantta tai paljonko kannattaa höylätä?
Eikä sitten niitä "hyviä" vastauksia.. otin sopivasti,otin liikaa jne.
Taittuuko Latelta lontoo? puma racing
Paljonko olette höylänneet cvh:n kantta tai paljonko kannattaa höylätä?
Eikä sitten niitä "hyviä" vastauksia.. otin sopivasti,otin liikaa jne.
Taittuuko Latelta lontoo? puma racing
Tokihan siellä puristuspaineet muuttuu jos nokan asteet/ajoitus muuttuu.Bootsi kirjoitti:Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee.
Alkuperäinen aihe:
Pidä huoli sen CVH:n vajaavaisen plajealueen toiminnasta kun kannesta otat. Jos liikaa lähtee niin männät ottaa palotiloihin kiinni.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
9.5:1 on vakio puristussuhde. jos millinkin ottaisi niin tulisi 10.52:1. Toisella millillä jo 11.8:1, mikä on mielestäni järkevä yläraja ellei todella tiedä mitä tekee ja miksi. Edelleen myös, CVH:ssa kun kantta lähdetään laskemaan, niin kyllä ne männät ottaa kiinni siihen kanteen enemmin tai myöhemmin. Mäntien muodosta johtuen tämän korjaaminen ei ole niin helppoa.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
ai pieru.. vaikuttaako se noin paljon.. pitäis ruveta jo opiskelee asiaa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
tämä on raaka tosiasia.kannattaa ennemmin panostaa kunnon nokkaan ja nostimiin,kanttahan ei sinäänsä kannata kaivella kauheesti.ja siihen vaan peltisarja ja hormi niin saa enemmän vastinetta rahoille.Jaakko85 kirjoitti: Niin mutta sitten kun laitat sen ~millin lasketun kannen paikalleen et huomaa mitään eroa kulkupuolessa
irc voicecoil
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
3 tai 5mm, aika paljonVolmari kirjoitti:kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
elikkäs hihnapyörien välinen etäisyys muuttuu ja näin ollen nokkahihnan hampaat ei käy enää kohdalleen pyörien hampaisiin jolloin ajoitus merkkejä ei saa enää kohdalleen välttämättä ilman sääd.nokkapyörää.onkohan muuten totta vai tarua kun joskus kuulin että ohc moottorissa olis apuakselin pyörässä jako puolihammasta eri kuin yläpyörässä?TuningUkkeli kirjoitti:Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
irc voicecoil