Sivu 1/2

2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 05 Elo 2005 19:30
Kirjoittaja Jorge
Kertokaapas viisaammat onnistuuko 2 litrasen dohc koneen vaihto 3 oviseen viistoperä-sierraan? Autossa on alunperin 1.6 OHC kone.
Eli mitä eroa koneilla käytännössä on? (muuta kuin koko, nokkien lukumäärä :wink: )
Auton vm. on -87, koneen -90

Entä tarviiko jarruja ym. vaihtaa muutoskatsastusta varten?

Lähetetty: 05 Elo 2005 21:03
Kirjoittaja Bootsi
Laita ennemmin vaikka 2.0i OHC, kuin DOHC.
8)

Lähetetty: 05 Elo 2005 22:52
Kirjoittaja Opelix
ei. tietääkseni 2.0l:sen loota tarvittee isomman tilan. sitä taas en tie meneekö 2.0 kones 1.6 lootaan....!

Lähetetty: 06 Elo 2005 06:52
Kirjoittaja Jorge
Bootsi kirjoitti:Laita ennemmin vaikka 2.0i OHC, kuin DOHC.
8)
Miksi niin? Siksi dohcia suunnittelin, kun olisi tossa lähistöllä yksi myynnissä.. Mutta taitaa jäädä suunnitteluasteelle :cry:

Varsinkin jos
Opelix kirjoitti:ei. tietääkseni 2.0l:sen loota tarvittee isomman tilan. sitä taas en tie meneekö 2.0 kones 1.6 lootaan....!

Lähetetty: 06 Elo 2005 10:58
Kirjoittaja evolution
tossa laatikon sopivuudessa kaikki riippuu käytettävästä kytkimestä jos laitetaan 1.6 laatikko täytyy myös kytkin olla sen 1.6:sen.

laatikot tosiaan ovat eri kokoisia mutta molemmat menee heittämällä sierran alle
en sitten tiedä meneeko dohc kone ohc:n laatikkoon.

jarrut täytyy laittaa uusiksi

Lähetetty: 06 Elo 2005 12:53
Kirjoittaja Jaakko85
Jorge kirjoitti: Miksi niin? Siksi dohcia suunnittelin, kun olisi tossa lähistöllä yksi myynnissä.. Mutta taitaa jäädä suunnitteluasteelle :cry:

Varsinkin jos
Tuo kumman laittas nyt vaan on niin makuasia.

Lähetetty: 06 Elo 2005 14:35
Kirjoittaja SpeedDevil
itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon :D ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)

Lähetetty: 06 Elo 2005 14:43
Kirjoittaja janzamar
onko muuttunu sierrassa sen verran että sama kytkin?
taunuksissa 1.6 gt kytkin oli samoilla booreilla kun 2.0..
mutta muuten oli kai niin että 1.6= 21 booria ja 2.0 =23 booria.
eli sen kytkinakselin pään joutu vaihtamaan tai sovittamaan jollain..

Lähetetty: 06 Elo 2005 14:53
Kirjoittaja SpeedDevil
en oo kyl ihan varma mut niin ne mulle sanoi kun kyselin kytkimen vaihdosta yhellä pajalla et 1.6 laatikkoon menis 2.0 kytkin. tosin en onneks sitä 1.6 ostanu vaan ostin sitten 2.0i sierran. nyt kun sais viel turbohiluja ostettua niin sais pientä piristystä kulkupuoleen

Lähetetty: 06 Elo 2005 17:12
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon :D ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)
1.6 takana pienemmät jarrut, uudemmissa sierroissa edessa ne samat ns. tuuletetut levyt eessä kuin 2000cc:ssäkin.

Jos joku ei tiennyt, niin is ei meinaa ohc:tä ruiskulla. Ohc:tä ruiskulla löytyy myös esim. ghia-mallista. is:ssä kyllä tuo ruisku löytyy, sekä löytyy myös jotain hiukka sporttisempaa verrattuna normaali 1.6 "karvalakkiin".

ps. kytkintäkään ei kannata laittaa laatikkoon, vaan se laitetaan laatikossa kiinniolevaan kytkinkoppaan
:lol: nus nus.

Lähetetty: 06 Elo 2005 17:26
Kirjoittaja janzamar
ei vauhtipyörään..? :lol:

Lähetetty: 06 Elo 2005 17:57
Kirjoittaja p3
no höh mitäs sitä siihen laittamaan, heittää vaan sinne kytkinkoppaan :D
eli takasin pakettiin.

Lähetetty: 06 Elo 2005 18:04
Kirjoittaja SpeedDevil
saakelin pilkun viilaajat :D

Lähetetty: 06 Elo 2005 23:09
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä DOHC on parempi! 8)

Lähetetty: 07 Elo 2005 00:09
Kirjoittaja SpeedDevil
se on taas makuasioita, mut dohc on ihan hyvä vaihtoehto jos löytää kohtuu hintasen ilman kattia.

Lähetetty: 07 Elo 2005 19:10
Kirjoittaja evolution
tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso

2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään :wink:

Lähetetty: 07 Elo 2005 19:49
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:se on taas makuasioita, mut dohc on ihan hyvä vaihtoehto jos löytää kohtuu hintasen ilman kattia.
ei se katalysaattori paljon siellä putkessa paina.

Lähetetty: 07 Elo 2005 20:04
Kirjoittaja Eemeli
evolution kirjoitti:tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso

2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään :wink:
Ei tuosta kytkin asiasta kannata mitään väittelyä nostaa. Itellä on tässä vuosien saatossa kävellyt vastaan jos minkälaisia vaihtoehtoja noissa laatikko ja kytkin asioissa... vaihtelevat niin pirusti vuosimalleista toiseen.

On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla. Et ei se ole niin sanottua että mikä sinne suoraan passaa... kun siellä voi olla jo valmiina 2.0 laatikko. kaiken selvittää laskemalla ne boorit siitä laatokon pää akselista.

Lähetetty: 07 Elo 2005 21:30
Kirjoittaja evolution
1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla.
eikös toi 1.6 iso laatikko ole juurikin toi sama 2.0 laatikko
On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
jos 2.0 boorit on kytkimessä ollu niin silloin se on 2.0 kytkin eikä muuksi muutu.

tiivistetään nyt vielä jos se edellinen oli niin sekavasti sanottu.
eli:
kytkin täytyy valita käytettävän laatikon mukaan.
ja päin vastoin.

enää en ota osaa tähän aiheeseen, pääasia on kun itse tiedän miten noi laatikot ja kytkimet menee kun nurkissa pyörii ihan riittävän monta eri laatikkoa.
nyt vaikenen tässä asiassa

Lähetetty: 07 Elo 2005 22:34
Kirjoittaja SpeedDevil
ei sitä hernettä nenään tarvii vetää mutta saahan neliön palikan pyöreään reikään kun oikein survoo :D

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 16 Maalis 2008 22:05
Kirjoittaja mr.oohoosee
onkos kukaan äskein vaihtanut? käykö moottorin vaihto operaatiossa sähköt miten..eli meneekö dokki moottorin johtosarja lähellekkään suoraan noihin ohc sierran johtosarjaan?

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 19 Maalis 2008 20:48
Kirjoittaja pynski-89
No ei sähköt ole sinne päikään ohc ja doch:issa. itellä menossa ruisku doch koneen asennus vm:83 olevaan sierraan joka alunperin normi 2.0ohc. ostin 350e kokonaisen dokki sierran. jouduin vaihtamaan type-9 laatikon tilalle mt-75 ja kardaanin. kaikki sähköt, bensatankki jollei ole ruiskupumppua valmiiks ja sen takia isommat bensalinjat. sähköjen vaihto on melko helppo jos tajuaa vähänkin niiden päälle 8) merkkaa kaikki omituiset liittimet minkä perässä on jotain jännää :lol: sisätilojen sähköissä ei ole juuri mitään eroa.. operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa :D

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 19 Maalis 2008 21:39
Kirjoittaja Kessi
pynski-89 kirjoitti:operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa :D
Ja seuraavana aamuna ihmetellä krapulapäissään missä mättää :mrgreen: ...

Kannattaa tosiaan hankkii dohc:n konehuoneesta eculle tuleva piuhasarja täydellisenä, tosin kaikkesta paras olis ku pääsis ite purkamaan ko. piuhat, ni helpottais suunnattomasti arpomista :wink: ... Myös esim. alfamerin korjaus manuskasta suuri apu :wink: ...

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 19 Maalis 2008 23:46
Kirjoittaja mr.oohoosee
joo muuta ongelmaa ei ole kuin tuo että miten käy moottorin johtosarjan sopivuus/yhdistely auton omaan. ?? liittimet suoraan?

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Lähetetty: 20 Maalis 2008 15:41
Kirjoittaja pynski-89
Sen verran voin sanoa et jos sulla on ohc tekniikalla ollu ennen ni joudut vaihtamaan koko johtosarjan. ei dokissa ole varsinaisesti omaa koneen johtosarjaa.. ne on kaikki niin hyvin sotkettu johtosarjaan. minä luulin et dokissa on erillinen koneen johtosarja mut vitut :twisted: johtosarjan vaihtaminen on melko iisiä. sulakepohjan alla olevaa rintapeltiä joutuu isontamaan reilusti, se oli vaativin urakka ku kärsi tilan puutteesta