Vettä sulakerasiassa.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Tonza81
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Elo 2008 23:29
Paikkakunta: Lahti

Vettä sulakerasiassa.

Viesti Kirjoittaja Tonza81 »

Itsellä on vuoden 00 st200 farkku mondeo. Vika alkoi siitä kun aina aamusin oli akku tyhjä. Kuukauden etsin vikaa, poistin jokaisen ylimääräsen virran syöjän mut vika vaan jatkui. Sit yhtenä päivänä kun taas olin ladannut akun, tulin autolle ja avasin avaimella oven niin sisällä huusi ilmastointi täysillä ja valot ovinappuloissa palo. Varasin sit automaahan ajan ja vein auton sinne, eivät olleet ikinä kuuleet tollaisesta viasta. Heidän tutkittua sähköjä löysivät aivan hapettuneen sulakerasian pohjan josta puuttui pari pinniä sekä hapettuneen ilmastoinnin modulin. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mistä se vesi voi sinne päästä??
St200 thyning
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Vettä sulakerasiassa.

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No ei näissä enää ole vissiin kummemmin tota vikaa ollut, mutta 90 luvun alun - puolenvälin foorteissa on enemmän sääntö kuin poikkeus toi sulakerasian hapettuminen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Vettä sulakerasiassa.

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Kumpi sulakerasia? En muista nyt ulkoa mutta varmaankin koelaudan alla oleva.
Sun allekirjoitus voi olla avain veden pääsemiseen pirttiin.
Oiskos joku kaapelin läpivienti tiivistämättä tai jotain vastaavaa?

Sähköjohdot näyttäs tossa omassakin olevan ihan samaa tasoa kuin vanhemmissakin vehkeissä.

Vaihtoivatko rasian? Mitä kustansi?
Kesällä käytin konehuoneen sulakerasiaa auki kaapelointeja päivittäessä, ei näkynyt siellä ainakaan hapettumia.

Yks paikka mistä voi kans purkaa on laturin kaapelointi. Itelle toissa kesänä reissussa ollessa vaihdettiin laturi. Akkua takaisin kytkettäessä esiintyi voimakasta kipinöintiä vaikkei minkään sähkölaitteen pitänyt olla päällä -> yli 100A pihtivirtamittarilla mitattuna runkoon laturin kaapelista...hmm...pitäs sillekki vissiin tehä jotain. Tuo varmaan aiheuttaa nyt ongelmia jännitteensäätimellä
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Tonza81
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Elo 2008 23:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Vettä sulakerasiassa.

Viesti Kirjoittaja Tonza81 »

Joo, toi rasia mikä on tossa ratin vasemmalla puolella alhaalla. Korjasi toi pohjan vaihto aika monta vikaa myös. Nyt palaa sisävalot,toimii pyyhkijät tihku asennossa ja kuskin puolen takatolpasta ei kuullu enää naputus ääntä. Tämä on toinen talvi autolle kun autolla ajetaan niin aloin miettii että onko yleinen vika talvisin. Osat oli Automaassa, Moduuli 35e, sähkökeskuksen pohjalevy 111e, modulin ja sulake pohjan i&a 90e ja työ 185e. Täytyy noi kaapelit käydä läpi.
St200 thyning
Vastaa Viestiin