Sivu 1/1

doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 14:58
Kirjoittaja duhnus
Tämmönen tyhmä kysymys et onko vain ja ainoastaan cossussa 16v kansi??

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 16:09
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Kyllä, sierraa on saanut alunperin 16 venasena vain cossua. Kaikki normi dokkisierrat on 8-venasia. Urbaanilegendaa kulkee, että muka viimeiset dokkisierrat olis 16venasia, mutta se ei pidä paikkaansa, johtuu vaan siitä että ihmiset luulee dohcin tarkoittavan samalla kuin kahta nokka-akselia, myös 16:sta venttiiliä.

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 16:53
Kirjoittaja Aksu
Ja mukavaksi lisäksi koneessa on kuitenkin 16v männät paikoillaan ( lovet 4v tekniikalle)

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 17:23
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Aksu kirjoitti:Ja mukavaksi lisäksi koneessa on kuitenkin 16v männät paikoillaan ( lovet 4v tekniikalle)
Näin on.. Ja toi alakerta on ihan pomminvarma, harmi kun kansi ei oo. Tai on sekin, jos muistaa huolehtia, että flektit on toimintakunnossa, eli eivät ole jumissa. Dokki on ihan sairaan kestävä kone, kunhan on muistettu 200tkm:n perushuolto, eli jakoketju, kiristin ja öljypumpun ketju. Ne, yhdessä flektien toimivuuden kanssa mahdollistavat toisen 200tkm helposti.

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 17:53
Kirjoittaja duhnus
No entäs semmonen väite et se cossun kansi passais muka ooppeli lohkoon???

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 10 Tammi 2009 18:15
Kirjoittaja glo
duhnus kirjoitti:No entäs semmonen väite et se cossun kansi passais muka ooppeli lohkoon???
Ei passa, johtunee siitä, että Opelin "punakantisia" eli 20XE, C20XE ja C20LET on saanut sekä Coscastin (eli Cosworthin) kannella ja GM:n (Kolben-Schmidt) kannella. Joillakuilla nyt sattuu siinä samassa käsitekartassa, missä lukee "DOHC=16v", lukemaan myös "Cosworth=Ford". Onhan Cosworth tehnyt koneita mm. mersullekin (W201 2.3-16V ja 2.5-16V, tästä myös legendaa, että vain kansi olisi Cosworthin, mutta on se koko pata.)

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 11 Tammi 2009 19:08
Kirjoittaja jucca
Sierra2.3-16v kirjoitti: Näin on.. Ja toi alakerta on ihan pomminvarma, harmi kun kansi ei oo. Tai on sekin, jos muistaa huolehtia, että flektit on toimintakunnossa, eli eivät ole jumissa. Dokki on ihan sairaan kestävä kone, kunhan on muistettu 200tkm:n perushuolto, eli jakoketju, kiristin ja öljypumpun ketju. Ne, yhdessä flektien toimivuuden kanssa mahdollistavat toisen 200tkm helposti.

Itsellä ois just 200 000 ajettu DOHC Sierra, mistä olet saanut tiedon, että tuommoinen huolto pitäisi tehdä?

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 11 Tammi 2009 22:27
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Eihän sitä mikään pakko ole tehdä, korva sen kertoo milloin jakopäässä on vikaa. Mutta mulla on ollut sierroja toistakymmentä vuotta, sinä aikana n. 20 kpl sierroja omistanut, niin siinä alkaa kehittymään jo jonkinlainen kokemus autosta. Aika monesta on siinä kahdensadan paikkeilla (+/- 20tkm) vaihdettu kansipahvia ja jakopään osia. Yhteen en vaihtanut, 245tkm oli mittarissa kun tuli täystuho jakopään pettämisen takia, ventiilit mäntiin ja sitä rataa. Jakoketju oli rapissut jo jonkun aikaa ennen tuota. Petti kakkosella kiihdyttäessä.

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 12 Tammi 2009 18:48
Kirjoittaja overboost
Aksu kirjoitti:Ja mukavaksi lisäksi koneessa on kuitenkin 16v männät paikoillaan ( lovet 4v tekniikalle)
Syy taitaa kuitenkin olla siinä, että venttiilit ovat eri paikoissa eri sylintereissä ja näin samat männät käy kaikkiin pyttyihin...

Re: doch sierran kansista

Lähetetty: 12 Tammi 2009 19:07
Kirjoittaja emax
overboost kirjoitti: Syy taitaa kuitenkin olla siinä, että venttiilit ovat eri paikoissa eri sylintereissä ja näin samat männät käy kaikkiin pyttyihin...
Voihan ne 16 venaa tuurilla koloihinkin osua, mutta juurikin tuosta syystä ne kolot on niis männis