Sivu 1/1
escort mk3:sen tekniikka mk5:seen
Lähetetty: 02 Elo 2005 19:05
Kirjoittaja fordmk5
eli kävisköhän mk3 escon xr3i tekniikka mk5:seen???
Lähetetty: 02 Elo 2005 19:46
Kirjoittaja hartza
Fyysisesti sopii mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. Eli ei sovi.
Lähetetty: 02 Elo 2005 20:09
Kirjoittaja fordmk5
mutta kiinnikkeitten puolesta käy kuitenkin..
Lähetetty: 02 Elo 2005 20:34
Kirjoittaja nestori
fordmk5 kirjoitti:mutta kiinnikkeitten puolesta käy kuitenkin..
Mk5:sta on saanut cvh koneilla, eli juu.
Lähetetty: 02 Elo 2005 21:33
Kirjoittaja transitman
hartza kirjoitti:Fyysisesti sopii mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. Eli ei sovi.

Eikös "kone ole tehty" vähäpäästöiseksi pakoputkesta löytyvän katalysaattorin avulla??
Eli kun rakennat sen koneen siihen mk5 omaan pakoputkeen kiinni ni katti säilyy tallella ja jos koneessa ei mitään vikaa ole ni pitäs mennä päästöistä läpi

Lähetetty: 02 Elo 2005 21:39
Kirjoittaja nestori
Noissa koneissa on eri ruisku, eli mk3:ssa mekaaninen k-jetti ja mk5:ssa taas paljon uudemman aikainen efi. Periaatteessa kai jos katsastusmies ei tajua noitten päälle mitään, niin voisi mennäkkin läpi, mutta siis muitakin eroja löytyy kuin pelkka katalysaattori.
Tosin ei taida tuo k-jetti+kat yhdistelmä olla katin kestävyyden kannalta kovin hyvä?
Lähetetty: 02 Elo 2005 23:20
Kirjoittaja Krisse
Kyllähän mä tiedän että yks rakentaa yhtä ja toinen toista, ja harvoin niille hommille mitään järkevää perustetta löytyy. Mutta. Pistää nyt vähän miettimään että mikä itu tässä pohdinnassa on? Kun johan Escort Mk5 1.6 sellaisenaan on 105 heppainen CVH, miksi ei laittaisi sellaista sinne jos nyt sattuukin olemaan 1.3 tai 1.4 kone?
Ja noiden 1.3/1.4 koneidein päivittäminen 1.6 koneeseen on kyllä sellainen homma jonka järkevyys paljastuu ensikertalaiselle vasta vuosien päästä

Re: escort mk3:sen tekniikka mk5:seen
Lähetetty: 03 Elo 2005 08:44
Kirjoittaja JesseT
fordmk5 kirjoitti:eli kävisköhän mk3 escon xr3i tekniikka mk5:seen???
Sopii nätisti mutta laillisesti ei onnistu ainakaan vm92 ja sen jälkeen. Jos on 91 niin ehkä jotenkin voi mennä katin kanssa lain pykälästä läpi.
Lähetetty: 14 Elo 2005 19:14
Kirjoittaja Sine
Toinen luku on sitten jo JesseT:n mainitsema pakokaasutesterin näyttämä lukema leimalla käydessä.
Lähetetty: 15 Elo 2005 10:52
Kirjoittaja JesseT
Mutta kun se ei ole edes siitä testistä kiinni, vaan kylmän viileästi siitä mitä merkkejä siitä lohkon kyljestä löytyy.
Lähetetty: 17 Elo 2005 21:14
Kirjoittaja GeeTee
Pärrällä lohko sileeks ja maali päälle..!! "Orkkislohko"..