Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Eli kyseessä -87 2.0 ohc sierra weberin dfth kaasarilla. Kylmänä tyhjäkäynti on se normaali alle tonni mutta kun polkee ja lämpee niin sitte ollaan 1500-3000 tonttua. Syttyä ja seosta piti säätää katsastukseen että meni päästöistä läpi ja samalla kyllä tuli pirun paljon laiskemmaksi. Sitten kun auton sammuttaa niin on yleensä aivan järkyttävä jälkikäynti/nakutus. Jos joku sierrat enemmän tunteva vois vähän jeesata tietämätöntä niin olis kiva.
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Onkos kaasarissa joku sähköinen murikka joka säätelee tyhjäkäyntiä?
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Ensinnäki kannattaa säätää se sytytysennakko kohilleen (jotain 10astetta/800rpm vissiin ilman alipainesäätöö) ja myös seokset suurinpiirtein kohilleen, eli tulppien pitäis mennä ruskehtaviksi.
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Kaasaris on se murikka joka säätää tyhjäkäyntiä ja sitä ei voi säätää ainakaan korjausoppaan mukaan.teppe kirjoitti:Onkos kaasarissa joku sähköinen murikka joka säätelee tyhjäkäyntiä?
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Kaasarista on tukittu yksi alipaineletku pultilla ja samoin se alipainehässäkkä mikä on siinä imuilmantuloputkessa joka ilmeisesti määrää sen otetaanko kylmää vai lämmintä ilmaa.teppe kirjoitti:Ensinnäki kannattaa säätää se sytytysennakko kohilleen (jotain 10astetta/800rpm vissiin ilman alipainesäätöö) ja myös seokset suurinpiirtein kohilleen, eli tulppien pitäis mennä ruskehtaviksi.
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Itellä on kanssa se kylmän/kuuman ilman läpän alipainesäätö poistettu käytöstä ja alipaineletku tukittu eli vika ei oo siinä.
Kuhan vaan et ois tukinnu sitä ohjausyksikölle menevää letkuu olikohan imusarjasta lähtöisin!
Niin ja jollain tapaa pystyy käyntiä säätämään siitä ruuvista mikä on yhteydessä siitä murikasta kaasuttimen akseliin ja sen ruuvin pään pitäis saaha kuulemma hyvä kontakti siihen murikan metallitappiin, eli hio ne vaikka kevyesti hiomapaperilla.
Ja sumuta jotain crc:tä sen murikan sähköliittimiin, mutta sen ohjausyksikön liitintä ei kannata tarpeettomasti aukoa.
Mutta ensiks ehottomasti yritä saaha ennakot ja seos kohilleen..
Tarkista vielä että ryypyn läppä on täysin auki kun kone on normaalilämmöissä.
Kuhan vaan et ois tukinnu sitä ohjausyksikölle menevää letkuu olikohan imusarjasta lähtöisin!
Niin ja jollain tapaa pystyy käyntiä säätämään siitä ruuvista mikä on yhteydessä siitä murikasta kaasuttimen akseliin ja sen ruuvin pään pitäis saaha kuulemma hyvä kontakti siihen murikan metallitappiin, eli hio ne vaikka kevyesti hiomapaperilla.
Ja sumuta jotain crc:tä sen murikan sähköliittimiin, mutta sen ohjausyksikön liitintä ei kannata tarpeettomasti aukoa.
Mutta ensiks ehottomasti yritä saaha ennakot ja seos kohilleen..
Tarkista vielä että ryypyn läppä on täysin auki kun kone on normaalilämmöissä.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sierran tyhjäkäynti sekoilee
Tähän yhdyn, jos joutuu sahaamaan käyntiin tai jos on jälkikäyntiä niin sytytysennakko päin peetä..teppe kirjoitti:Ensinnäki kannattaa säätää se sytytysennakko kohilleen (jotain 10astetta/800rpm vissiin ilman alipainesäätöö) ja myös seokset suurinpiirtein kohilleen, eli tulppien pitäis mennä ruskehtaviksi.
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208