Ostosta asti ollut -98 Escortin valonvaihtoviiksi yliherkkä pitkien suhteen. Pienikin liike taaksepäin jättää välähdyspitkät päälle ja tottumattoman käsissä esim. vilkun aktivoiminen jättää pitkät päälle. Itse tuolla oppi helposti pärjäämään, mutta katsastusmies oli eri mieltä ja nyt pitäisi tuo sitten korjata.
Itse olen aivan käsi kaiken tällaisen kanssa, mutta luulisi tuollaisen sentään onnistuvan, jos vähän tietoa olisi. Saako tuon itse jotenkin helposti purettua, vai pitäisikö koko viiksi vaihtaa uuteen? Miten tuollaisen vaihto käytännössä onnistuu?
Valonvaihtoviiksi rikki
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Valonvaihtoviiksi rikki
mulla oli ´91 escossa koko roska kiinni samassa paketissa. kun irroitti sieltä päältä yhden ruuvin ja irroitti johtosatsit molemmilta puolilta niin koko hökötys oli kädessä. uusi maksoi Fordilla noin satasen. sulla on uudempaa mallia joten neuvot ei välttämättä käy yksiin...
Re: Valonvaihtoviiksi rikki
Voi olla viisasta vaihtaa uuteen. Tuli joskus korjailtua noita Cortina GT:stä, mutta levisi pian uudelleen
. Tuo taitaa olla vielä sitä monimutkaisemapaa mallia kuin tuossa -92 Escortissa mikä meillä pitää majaa
.


Re: Valonvaihtoviiksi rikki
Sama viiksi -91 eteenpäin. Ratin takaa ylä- ja alapuolelta suojamuovit pois, ylhäällä kaksi ruuvia ja alhaalla neljä, sen jälkeen viiksi hässäkästä yksi ruuvi ylhäältä ja molemmin puolin liittemet irti ja sitten ylöspäin nostamalla pois. Johdot voi irrottaa sen jälkeenkin kun on nostanut viikset pois, mutta sitten huutaa töötti nostaessa.
Re: Valonvaihtoviiksi rikki
Satasen!? Mitä kaikkea oikein vaihdoit, vai puhutaanko nyt markoista?:)Mondeomies kirjoitti:mulla oli ´91 escossa koko roska kiinni samassa paketissa. kun irroitti sieltä päältä yhden ruuvin ja irroitti johtosatsit molemmilta puolilta niin koko hökötys oli kädessä. uusi maksoi Fordilla noin satasen. sulla on uudempaa mallia joten neuvot ei välttämättä käy yksiin...
Kuvittelin homman yksinkertaisuudessaan olevan siinä että joko tuon nykyisen viiksen saisi aukaisemalla jotenkin pelittämään (kaikki siis toimii, mutta joku osa kenties murtunut tjsp, kun pitkät menevät liian helposti päälle, eikä takaisinpalautus toimi) tai sitten jostain varaosa-/ford-liikkeestä uusi viiksi tilalle, jonka kytkeminen toivon mukaan on helppo tehtävä jopa minulle.
Viiksen ei kuvittelisi kovin paljoa maksavan. Jollain parilla kympillä kuvittelin helposti selviäväni.
Tietoa tulikin jo tuosta irroittamisesta, joten pitää yrittää lähipäivinä tutustua, saisiko jotain aikaan.