Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-89 eskoa rassasin ja ohimennen satuin kokeilemaan/heiluttelemaan kytkinvaijeria laatikonpäästä kytkinvaijerin automaattikiristimen jousi pompsahti paikoiltaan.
Se lenkki mihin jousi tulee (siinä valkoisessa osassa) on murtunut(ko?). Aika jännää koska varaosaautossa oli sama juttu.
Saako näitä valkoisia osia mistään irrallisina ettei tarvi koko kytkinpoljinta uutta ostaa? Motonetissä ei ainakaan tullu vastaan!
Joo ne on melko perhanan ritsoja osia. Omakohtasesti en tiedä ,mutta ukko oli ekkeristä semmosen korjannu jollain rautalanka viritelmällä. Vielä ainakin on kestäny. Tosin en tiedä onko sama osa siitä kiristäjästä kyseessä.
sjii kirjoitti:-89 eskoa rassasin ja ohimennen satuin kokeilemaan/heiluttelemaan kytkinvaijeria laatikonpäästä kytkinvaijerin automaattikiristimen jousi pompsahti paikoiltaan.
Se lenkki mihin jousi tulee (siinä valkoisessa osassa) on murtunut(ko?). Aika jännää koska varaosaautossa oli sama juttu.
Saako näitä valkoisia osia mistään irrallisina ettei tarvi koko kytkinpoljinta uutta ostaa? Motonetissä ei ainakaan tullu vastaan!
nimim. Huomenna pyörällä töihin
Löytyy Motonetistakin, kuten varmasti kaikista varaosaliikkeistä. Jos tarkoitat sitä 1/4 ympyrän kokoista hammastettua palaa ja siihen akseliin tulevaa jousta?
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Ainakin FORD-liikkeestä saa korjausarjan mutta siinä tulee molemmat "rattaat". Asennut vaatii hieman sorminäppäryyttä mutta onnistuu helposti.
Pikku asennus vinkkinä, irroita vaijeri laatikolta, vaihda palikat, asenna vaijerin yläpää paikoilleen, nostata kytkinpolinta ja asenna vaijerin toinen pää paikoilleen.
Kytkinpolkimen nostattaminen vapauttaa automaattisäädön!
Noita rattaita saa erikseen Fordilta eikä maksa juuri mitään. Niitä on vaan sitten ainakin viittä eri kokoa (värikoodattu) plus vielä ruuvilukitteinen versio.
Kohta palaa käämit!
Niin tuhannen ahdas paikka tälläselle korstolle. Jos vain sais sen koko vaijerinhässäkän tuotua siitä reijästä läpi niin asia helpottuis 100-0!
toimiiko se todellakin oikein? kuis paljon siirsit sitä reikää verrattuna alkuperäiseen?
itsekkin just tuhosin samaisen osan maanantaina ja tänään hain varaosan. rystyset verillä yritin vetää sen pirun jousen paikalleen, mutta ei niin ei.. Stana!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Kyllä se toimii! Reijän paikkaa piti hakea porasin 2 reikää joista sit valitsin sen missä piti vähiten vääntää.. se on n. 1-3cm päässä siitä alkuperäsestä. (riippuu kuinka paljon haluat urheilla ) kuitenkin niin että se jousi jännittyy! Vaijeria kannattaa laittaa vasta sitten paikoilleen kun on kiristin ja poljin siinä akselissa.
niin ja muista laittaa se lukitus-sokka paikoilleen. Kävin kojeajamassa autoa ja tulin pihaan poljin oli enää puoliksi paikoillaan!