Mondeo -02, kytkin ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Lars

Mondeo -02, kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Lars »

Ostin loppukesästä vajaat sata tonnia ajetun fordin ja nyt on jo kuukauden verran kytkin ollut jäykempi kuin aikaisemmin. Samoiten kun kytkimen polkaisee pohjaan tai nostaa ylös, kuuluu kytkimestä samankaltainen ääni kuin vaijeria jännittäisi tai vetäisi. Mistähän nämä asiat mahtavat johtua?? Onko kytkinvaijeri jäykentynyt tai jotain vastaavaa? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään, joten omat analyysit ovat pelkkää arvailua.

Luulen myös että kytkin on kulunut sillä auto ei tahdo jaksaa lähteä liikkeelle ilman että painaa kaasua. Samanlaisia ongelmia oli edellisen autonkin kanssa, siis näitä molempia. Taidan olla aika käsi auton kanssa kun saan noi kytkimet risaksi. En vaan tiedä miten ajotyylini sitten tekee sen...
8½kas
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Syys 2008 10:02

Re: Mondeo -02, kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja 8½kas »

Tuossa on nestetoiminen kytkin eli vaijerijumitukset saa ainakin heti unohtaa.
www.spinneri.fi <---

Mondeo TD -98
arkkienkeli
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Helmi 2005 10:02

Re: Mondeo -02, kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja arkkienkeli »

tosiaan mondeossa on nestekytkin ja ainakin minulla 98-mallissa on nestesäiliö yhteinen jarrunesteen kanssa. Tuo jarru- eli kytkinneste kannattaa varmaan vaihdattaa, jolloin mahdollinen vesi poistuu, tämä näin ensiapuna.
Lars

Re: Mondeo -02, kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Lars »

Kiitos vinkistä. Kuinka iso/vaativa homma noiden nesteiden vaihto on? Ajattelin jos saisi appiukon vaihtamaan ne, koska ei huvittaisi taas maksaa itteensä kipeeks johonkin liikkeeseen...
Vastaa Viestiin