Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko noista sport ja muista suodattimista oikeasti apua..suunnittelin semmosen laittamista omaan 04 farkku foocukseen..kannattako pistää kun on noita takuu hommeleita vielä????
Noita öljyttäviä en laittaisi koska 99% se orgis toimii paremmin pitämällä liat pos moottorista.
Netissäkin olut parit testit noista.
Eriasia jos konetta on piristetty runsaasti niin sitten mutta vakioon en laittaisi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
eipä tuosta virittämättömässä tehoja aatellen oo oikeestaan mitään hyötyä.kovat imuäänet saat jos sellasia havittelet,mut muuten oon kans sitä mieltä,että ei kannata hommata.
onko mikä sit varmempi ja turvallisempi keino lähteä hakeen lisää tehoo vakio koneesta (Kone on 1.6 zetec).kun tekis mieli vähä potkua lisää..kun en haluais ruveta konetta purkaan takuitten takia et jos ois jotain iisimpiä keinoja et sais jonkun 10-20 hevosta lisää???
jos sit jatketaan siitä kysymyksestä,et milla 10-20hv,niin laita nyt alkuun vaikka peltisarja ja joku 2" putkisto>sillä pelkästään muutama heppa,mut ei pelkästään tuollakaan 20hv saa.haulla kyllä löytyy noita tehojen lisäykseen sopivia juttuja täältä
Jos on vapari niin noiden lisäksi kireempi nokka ja sitten lastu boxiin tai muuten vain säätöihin niin uskon että sen 10-20Hv saa lisää eli nokka+peltari+pakoputkisto tämän lisäksi voi sitten tarkistaa imupuolen riittävyyden vaikka hyvällä alipaine mittarilla(ilmanputsarin ja läpäkotelon väliin).
Mutta noita vapaavirtaus suodattimia en itse laittaisi kuin ainoastaan superloni tyyliset öljyttävän niin pysyy roskat koneen ulkopuolella.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Sporttiautosta perfect powerin lisäyksikkö. Saa helposti asennettua ja voi säätää läppärillä... tosin tarvitsee melkein dynon kanssa katsoa mitä säädöt saa aikaan.
tuo perfect powerin lisäyksikkö on semmonen et sillä huijataan auton omaan boxiin meneviä tietoja ja sillai säädellään seoksia jne.
tuskin pelkällä sillä paljoo lisähummia tulee,mut aiemmin mainittujen lisäksi saattas joku ollakkin,paitsi ite muutaman tapauksen kuullut ettei kovin hyvä tuo laite olis.ei omakohtasta kokemusta tuosta kikattimesta kyllä ole.
No niin no. Mulla ainakin semmonen on paikassa ollu jo jonkun aikaa eikä oo mitään ongelmia ollut.
Pelkästään tolla ei paljoa saa teho lisäystä se on totta, mutta ei saa millään muullakaan yksiköllä. Sama periaate niissä kaikissa lisä bokseissa on. Lastuillahan muutetaan koko ohjelmaa samoin tuloksin. Eli yhtälailla muutetaan arvoja. Tolla boksilla ne vaan muutetaan anturilta tulevilla tieodoilla ja lastulla ohjelma käsittelee ne erilailla ja antaa soppaa ym. sen mukaan.
Omaan ritsaan se on suonut 28 lisäpollea ja 65nm vääntöä imu ja pako puolen muutoksien(kartioputsari, peltisatsit, parempi putkisto ilman katteja) kanssa.
Ihan tyytyväinen oon tuloksiin.
TeRoK kirjoitti:No niin no. Mulla ainakin semmonen on paikassa ollu jo jonkun aikaa eikä oo mitään ongelmia ollut.
Pelkästään tolla ei paljoa saa teho lisäystä se on totta, mutta ei saa millään muullakaan yksiköllä. Sama periaate niissä kaikissa lisä bokseissa on. Lastuillahan muutetaan koko ohjelmaa samoin tuloksin. Eli yhtälailla muutetaan arvoja. Tolla boksilla ne vaan muutetaan anturilta tulevilla tieodoilla ja lastulla ohjelma käsittelee ne erilailla ja antaa soppaa ym. sen mukaan.
Omaan ritsaan se on suonut 28 lisäpollea ja 65nm vääntöä imu ja pako puolen muutoksien(kartioputsari, peltisatsit, parempi putkisto ilman katteja) kanssa.
Ihan tyytyväinen oon tuloksiin.
juu ei ne muutkaan pelkästään paljoo tuo tehoa.aina tarvii tehä muita muutoksia mitä nyt esim. tässäki topicissa puhuttu,jotta mitään järkeä lisätä sopan määrää tms.,eihän se sitä polta ellei virtaukset oo kasvanu.
muistelen vaan et jotkut sanonu et on aika rajalliset nuo tuommosen "huijausboxin"säätömahdollisuudet.tosin näillä oli turboautot joissa joutuu kyllä suht. reilusti noita karttoja isommilla ahdoilla muutteleen.
No olis pitäny perkule mut aattelin pitää auton vakiona mut rupes kutkuttaman toi auton laitto....En tie sit oisko toi turbotus se mistä aloittaa vai olisko koko koneen vaihto...Vois olla et jostain sais noita koneita esim 2.0 zetec jos siitä sit sais väsättyä..Onko muuten noi prossat muutosten suhteen mimmoset..Et jos laittais hamassa tulevaisuudessa semmosen koneen...
Vaihda hyvä mies se auto sellaseen, missä on valmniiksi enemmän tehoja. En missään nimessä lähtis -04 autoa räpeltämään millään pörinäputkilla ja suodattimilla. Johan siinä laskee auton arvokin, ainakin minun silmissä.
turbiiniriesa kirjoitti:
juu ei ne muutkaan pelkästään paljoo tuo tehoa.aina tarvii tehä muita muutoksia mitä nyt esim. tässäki topicissa puhuttu,jotta mitään järkeä lisätä sopan määrää tms.,eihän se sitä polta ellei virtaukset oo kasvanu.
muistelen vaan et jotkut sanonu et on aika rajalliset nuo tuommosen "huijausboxin"säätömahdollisuudet.tosin näillä oli turboautot joissa joutuu kyllä suht. reilusti noita karttoja isommilla ahdoilla muutteleen.
Turbon kanssa varmasti löytyy parempiakin vaihtoehtoja, mutta kyllä toi melko pitkälle vaparissa riittää. Ja onhan tossa myös turbovehkeeseen säätöjä. esim. ahtoja pystyy mulkkaamaan muistaakseni.
Siitä just hyvä verrattuna lastuun kun siitä pystyy sitte läppärillä muuttamaan sytkän ja seoksien karttoja tarpeen vaatiessa... TOSIN seoksia pystytään muuttamaan vain kaasupohjassa (WOT) asennossa, koska lambda estää sen muuten. Mutta kaasu pohjassa niitä lisä polleja tarvitaankin.