Asteteista ja kaasari synkrosta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Asteteista ja kaasari synkrosta

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Elikkäs, onko jollakulla tietoa paljonko on vakio ajoitusmerkein nokkan ja kampuran suhde?, tarpeeksi vaikeesti selitetty? eli paljonko maksimi nosto on Ykk:n jälkeen?, kuullut jotain huhuja jostain hieman päälle 100asteesta.....
Oma nokkani vaatii 108astetta joten meneekö vakio merkein?

Ja sitten, tuplien synkrottaminen, jollain jotain toimivaa patenttia perus "letkukuuntelun" korvikkeeksi? pitäisi saada suht kohilleen ja sitten vaan jarruun.....
Osaamattomat valittaa
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

asteista

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Tuota synkronointi juttua on tullut joskus mietittyä ja olenkin ajatellut rakentaa virtausmittarin TIG-hitsauskoneissa käytettävistä mittareista.

Mittarihan on periaatteessa läpinäkyvä muoviputki jossa on kuula sisällä ja asteikko kyljessä (l/min).

Mittariin vaan letku kiinni "väärään päähän" ja eiku mittailemaa.

Toimiskohan?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

alipaine mittarillahan ne saa synkrottua.. eikä se valmis setti maksa moppo-sportissa hirveitä, meinattiin tehdä tallille itte irtoalipainemittareista mutta todettiin että parempi kun ostaa valmiin tulee niin vähän hinta eroa. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

selma selma.... mittari löytyikin jo naapuri pajalta....

Mutta sitten nuo asteet....

Eli onko jollain tietoa/kokemuksia? ei viittisi ruveta mittaamaan asteita jos joku jo tietää...
Osaamattomat valittaa
Vastaa Viestiin