Sivu 1/1
205 merkintä
Lähetetty: 24 Heinä 2005 23:48
Kirjoittaja transitman
Kuinka tuo 205 merkintä on laitettu lohkoo, siis missä kohtaa, minkälainen. Onko niitä merkintöjä erilaisia?
Kun katselin tuolla sami harjun sivuilla sitä stokkaturbo projektia ja siellä oli kuvia siitä 205 lohkosta josta se sen koneen siihen rakensi, niin siinä oli molemmin puolin lohkoa sellasset isot 205 merkit ja kun itse hommasin is:n koneen siinä myös 205 merkintä ynnämuuta tilpehööri merkintää ympärillä siellä lohkon alhaalla pakoputken puolella.
Eli onko nämä molemmat 205 lohkoja ja onko niissä mitään eroja?
Voin yrittää huomenna ottaa kuvaakin tuosta omasta jos siitä minkäänlaista saa kun lohko on maalattu mustaksi.
Lähetetty: 25 Heinä 2005 00:06
Kirjoittaja lalli69
Onhan niissä vähän eroja (siinä valumuotissa), mutta käytännössä samanlaisia rauta mölttejä kaikki 205:set
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=619
Lähetetty: 25 Heinä 2005 00:36
Kirjoittaja SpeedDevil
pitää muuten kattoa tosta stokka turbosta et miten se on laitettu

siis harjun ex autosta
Lähetetty: 25 Heinä 2005 08:22
Kirjoittaja CJH
Oxidius kirjoitti:pitää muuten kattoa tosta stokka turbosta et miten se on laitettu

siis harjun ex autosta
Jaa sullako se on nykyään?
Lähetetty: 25 Heinä 2005 10:50
Kirjoittaja SpeedDevil
tavallaan. pelkkä varaosa auto. oli sen verran halpa et myin osat siitä ja nettosin auton verran rahaa takas + hieman extraa
Lähetetty: 25 Heinä 2005 14:51
Kirjoittaja Eemeli
Samoja lohkoja ne taitaa kaikki 205 lohkot olla merkintätavat vain erit vuosimallista riippuen. Tai no siis samahan se cossun 205kin on, on vain tarkastettu ja runkolaakeripukit astetta järeemmät.
Ja sitten viel sama lohko on kuulemma myöskin 207. yks anturin paikka vain enemmän(nakutus anturi). Käytetty vissi scorppioissa yleensä.
Lähetetty: 25 Heinä 2005 17:46
Kirjoittaja turbiiniriesa
cossun lohkon tunnistaa lohkon etupäätyssä olevasta lyödystä numerosarjasta joka on heti kannen alapuolella.olikohan tarpeeksi vaikeesti selitetty paikka

Lähetetty: 25 Heinä 2005 19:13
Kirjoittaja Bootsi
turbiiniriesa kirjoitti:cossun lohkon tunnistaa lohkon etupäätyssä olevasta lyödystä numerosarjasta joka on heti kannen alapuolella.olikohan tarpeeksi vaikeesti selitettu paikka

Hyvin se meni.
Nimen omaan STANSSATTU numero, ei valu.

Lähetetty: 25 Heinä 2005 19:19
Kirjoittaja turbiiniriesa
juu tuolla lyödyllä tarkotin stanssausta,ei vaan millään tullu tuolla hetkellä ulos oikeeta termiä

Lähetetty: 26 Heinä 2005 16:50
Kirjoittaja TuningUkkeli
205 lohkon kai saa porattua isommaksi, 2.1. Paksumpi valu.
Lähetetty: 26 Heinä 2005 21:01
Kirjoittaja Jaakko85
TuningUkkeli kirjoitti:205 lohkon kai saa porattua isommaksi, 2.1. Paksumpi valu.
eipä sitä kovin isoon ylikokoon kannata porata, seinämä ohenee liikaa ja särkyy helpommin. tämä nyt sitten etenkin koskee turbomotteja.
Lähetetty: 26 Heinä 2005 21:05
Kirjoittaja janzamar
kaverilla oli 80-luvulla taunus jossa oli 2.1litranen kone,oli ihan merkit moottorin kyljessä,ja edelleen ainoa mitä oon koskaan nähnyt..
kone tuli saksasta tilattuna johonkin alunperin,josta kaverille sitten.
Lähetetty: 26 Heinä 2005 21:07
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:kaverilla oli 80-luvulla taunus jossa oli 2.1litranen kone,oli ihan merkit moottorin kyljessä,ja edelleen ainoa mitä oon koskaan nähnyt..
kone tuli saksasta tilattuna johonkin alunperin,josta kaverille sitten.
niin mitkä merkit ?
Lähetetty: 26 Heinä 2005 21:09
Kirjoittaja janzamar
2.1
Lähetetty: 26 Heinä 2005 21:56
Kirjoittaja Bootsi
Onhan noita Amerikan (pinto) OHC koneita ainakin 2.1 ja 2.3l jotka ovat ulkoisesti saman-näköisiä kuin euroopan "pikkuserkut", mutta kooltaan hiukan isompia.

Lähetetty: 26 Heinä 2005 23:14
Kirjoittaja janzamar
liekö ollut sellainen sitten,kun oli itsekin ihmeissään..?
jääny vaan hyvin mieleen kun silloinen isäntä ajoi uudella 626 mazdallaan ja leikki vähän motarilla,140 vauhtia taunuksen mittarin mukaan
ja kaverikin sitten leikillään paino lisää kaasua..
tuntu että tuulilasista huolimatta alko hiukset lepattaa taaksepäin

..
..ja perillä oltiin juotu jo puoli kahvikuppia kun se isäntäkin pääsi huoltikselle asti

..taisi olla mk2 taunus.
ja kaveri tykkäsi aina vähän kanssa laitella omia autojaan..
Lähetetty: 26 Heinä 2005 23:42
Kirjoittaja Monteonisti
Tuota en kyllä usko!
Mulla ollut 626 ja kyllä tuhnukset ei perässä pysynyt kun otti yli 200, jäivät jossain 180 jälkeen!

Lähetetty: 27 Heinä 2005 08:31
Kirjoittaja janzamar
kyllä sille taunukselle jäi

..
no,en tiedä mikä sen huippu oli,ja todennäköisesti se isäntä ei uskaltanut
sitä huippunopeutta ajaakkaan,mutta se miten kiihtyi se taunus siitä vauhdista vielä on jäänyt elävästi muistiin..
kaveri on velho ottamaan lisää hevosia pellin alle.
jonkun verran jokkisvirityksiä kun on niitä ajanut mutta ei sillä osaaminen siihen jää..
Lähetetty: 27 Heinä 2005 18:07
Kirjoittaja TuningUkkeli
Jaakko85 kirjoitti:
eipä sitä kovin isoon ylikokoon kannata porata, seinämä ohenee liikaa ja särkyy helpommin. tämä nyt sitten etenkin koskee turbomotteja.
Niin että 205 kestää paremmin..