205 merkintä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

205 merkintä

Viesti Kirjoittaja transitman »

Kuinka tuo 205 merkintä on laitettu lohkoo, siis missä kohtaa, minkälainen. Onko niitä merkintöjä erilaisia?

Kun katselin tuolla sami harjun sivuilla sitä stokkaturbo projektia ja siellä oli kuvia siitä 205 lohkosta josta se sen koneen siihen rakensi, niin siinä oli molemmin puolin lohkoa sellasset isot 205 merkit ja kun itse hommasin is:n koneen siinä myös 205 merkintä ynnämuuta tilpehööri merkintää ympärillä siellä lohkon alhaalla pakoputken puolella.

Eli onko nämä molemmat 205 lohkoja ja onko niissä mitään eroja?
Voin yrittää huomenna ottaa kuvaakin tuosta omasta jos siitä minkäänlaista saa kun lohko on maalattu mustaksi.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Onhan niissä vähän eroja (siinä valumuotissa), mutta käytännössä samanlaisia rauta mölttejä kaikki 205:set

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=619
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

pitää muuten kattoa tosta stokka turbosta et miten se on laitettu :D siis harjun ex autosta
CJH
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Helmi 2005 22:09
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja CJH »

Oxidius kirjoitti:pitää muuten kattoa tosta stokka turbosta et miten se on laitettu :D siis harjun ex autosta
Jaa sullako se on nykyään?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

tavallaan. pelkkä varaosa auto. oli sen verran halpa et myin osat siitä ja nettosin auton verran rahaa takas + hieman extraa
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Samoja lohkoja ne taitaa kaikki 205 lohkot olla merkintätavat vain erit vuosimallista riippuen. Tai no siis samahan se cossun 205kin on, on vain tarkastettu ja runkolaakeripukit astetta järeemmät.

Ja sitten viel sama lohko on kuulemma myöskin 207. yks anturin paikka vain enemmän(nakutus anturi). Käytetty vissi scorppioissa yleensä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

cossun lohkon tunnistaa lohkon etupäätyssä olevasta lyödystä numerosarjasta joka on heti kannen alapuolella.olikohan tarpeeksi vaikeesti selitetty paikka :lol:
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 25 Heinä 2005 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

turbiiniriesa kirjoitti:cossun lohkon tunnistaa lohkon etupäätyssä olevasta lyödystä numerosarjasta joka on heti kannen alapuolella.olikohan tarpeeksi vaikeesti selitettu paikka :lol:
Hyvin se meni. :wink:
Nimen omaan STANSSATTU numero, ei valu. :wink:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

juu tuolla lyödyllä tarkotin stanssausta,ei vaan millään tullu tuolla hetkellä ulos oikeeta termiä :lol:
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

205 lohkon kai saa porattua isommaksi, 2.1. Paksumpi valu.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

TuningUkkeli kirjoitti:205 lohkon kai saa porattua isommaksi, 2.1. Paksumpi valu.
eipä sitä kovin isoon ylikokoon kannata porata, seinämä ohenee liikaa ja särkyy helpommin. tämä nyt sitten etenkin koskee turbomotteja.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kaverilla oli 80-luvulla taunus jossa oli 2.1litranen kone,oli ihan merkit moottorin kyljessä,ja edelleen ainoa mitä oon koskaan nähnyt..
kone tuli saksasta tilattuna johonkin alunperin,josta kaverille sitten.
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:kaverilla oli 80-luvulla taunus jossa oli 2.1litranen kone,oli ihan merkit moottorin kyljessä,ja edelleen ainoa mitä oon koskaan nähnyt..
kone tuli saksasta tilattuna johonkin alunperin,josta kaverille sitten.
niin mitkä merkit ?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

2.1
ei sieltä mitään junia t...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Onhan noita Amerikan (pinto) OHC koneita ainakin 2.1 ja 2.3l jotka ovat ulkoisesti saman-näköisiä kuin euroopan "pikkuserkut", mutta kooltaan hiukan isompia. :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

liekö ollut sellainen sitten,kun oli itsekin ihmeissään..?
jääny vaan hyvin mieleen kun silloinen isäntä ajoi uudella 626 mazdallaan ja leikki vähän motarilla,140 vauhtia taunuksen mittarin mukaan
ja kaverikin sitten leikillään paino lisää kaasua..
tuntu että tuulilasista huolimatta alko hiukset lepattaa taaksepäin :lol: ..
..ja perillä oltiin juotu jo puoli kahvikuppia kun se isäntäkin pääsi huoltikselle asti :P ..taisi olla mk2 taunus.
ja kaveri tykkäsi aina vähän kanssa laitella omia autojaan..
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuota en kyllä usko! :twisted:
Mulla ollut 626 ja kyllä tuhnukset ei perässä pysynyt kun otti yli 200, jäivät jossain 180 jälkeen! :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllä sille taunukselle jäi :P ..
no,en tiedä mikä sen huippu oli,ja todennäköisesti se isäntä ei uskaltanut
sitä huippunopeutta ajaakkaan,mutta se miten kiihtyi se taunus siitä vauhdista vielä on jäänyt elävästi muistiin..
kaveri on velho ottamaan lisää hevosia pellin alle.
jonkun verran jokkisvirityksiä kun on niitä ajanut mutta ei sillä osaaminen siihen jää..
ei sieltä mitään junia t...
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Jaakko85 kirjoitti: eipä sitä kovin isoon ylikokoon kannata porata, seinämä ohenee liikaa ja särkyy helpommin. tämä nyt sitten etenkin koskee turbomotteja.
Niin että 205 kestää paremmin..
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Vastaa Viestiin