Sivu 1/2

garretin t04

Lähetetty: 24 Heinä 2005 01:33
Kirjoittaja transitman
Eli nyt tyhmiä kysymyksiä tietämättömältä.
Mitä kyseisellä ahtimella tekee? (heh, laittaa koneeseen kiinni ja tuo tehoa)
Minkälaiseen käyttöön tarkoitettu?
Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?

Kaikkea saa kertoa mitä tietää kyseisestä ahtimesta, koska tuollaisen ostin, vaikkei tietoa paljoa värkistä olekkaan :oops:

Lähetetty: 24 Heinä 2005 11:56
Kirjoittaja lalli69
Tarkemmin en ole mihinkäät turbotouhuihin perehtynyt, mutta ei tuo ainakaan pienimmästäpäästä ole. :wink:
...että tuo pitäis riittää johonkin 400 ratsuun ainakin.

Lähetetty: 24 Heinä 2005 12:26
Kirjoittaja SpeedDevil
toi on vissiin isoin garretti mitä myydään henkilö autoihin. aika monissa katukiihdytys autoissa on noita TO4 kuten Se keltainen MK1 escort jonka rekisteri tunnus on TO-4, nykyään sen auton konepellin alla on holsetin hx52 joka on hieman tota isompi. kun ton laitat transittiin niin sulla on varmasti suomen tehokkain transitti :D

Lähetetty: 24 Heinä 2005 12:50
Kirjoittaja transitman
Eli odotettavissa on että ei lähde alhaalta mukaan??
Täytyy vissii katella mitä tol saa aikaseksi, jos täs nyt vuoden aikana pikkuhiljaa keräilis kaikkii osia ja kattelis mitä sit sais rakennettuu :wink:

Mut tietävät kertokaa ihmeessä lisää.

Lähetetty: 24 Heinä 2005 13:00
Kirjoittaja SpeedDevil
ehkä sun tarkotukseen sopis garretin T25/28 niitä on turbo saaveissa. se ottaa aika alhaalta. mitä isompi niin sitä enemmän se tarvii kierroksia

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:05
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:ehkä sun tarkotukseen sopis garretin T25/28 niitä on turbo saaveissa. se ottaa aika alhaalta. mitä isompi niin sitä enemmän se tarvii kierroksia
to4 vaan, ei nuita pienempiä pillereitä mihinkään tarvi :wink:

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:09
Kirjoittaja SpeedDevil
samaa mieltä oon mut olishan se aika pervoa et tollanen transitti kulkee 12-15s varttimailia :D

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:17
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:samaa mieltä oon mut olishan se aika pervoa et tollanen transitti kulkee 12-15s varttimailia :D
nojoo taitaa olla 12sek aika mahdoton, tuon ~12sek menee sierra jossa on 400hv+ ja ei niin huonot pidot takarenkailla. (hyviä ei varmaan ookkaan? )

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:20
Kirjoittaja SpeedDevil
sanoin 12-15sekkaa. 13.6 sekkaa menee vani missä 500hv

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:22
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:sanoin 12-15sekkaa. 13.6 sekkaa menee vani missä 500hv
joo mutta ei varmaan transit van :lol:

Lähetetty: 24 Heinä 2005 14:37
Kirjoittaja transitman
Jaakko85 kirjoitti: joo mutta ei varmaan transit van :lol:
No onhan maailman nopein pakettiauto Transitti eikä siin tainnu kovin kauheesti 500hv enempiä olla. Tietysti ei koneena ole ollut viilattu 2.0 ohc ja muutenkin muutoksia tehty mut kuiteskin 8)

Lähtee muuten lipsuu vähä OT:n puolelle :lol:

Lähetetty: 26 Heinä 2005 22:28
Kirjoittaja transitman
No, tänään ahdin tuli kotiin ja rupesin tutkimaan sitä, ja kun tietämättömiä edelleen ollaan monessa asiassa niin...

Saako tuossa olla minkäänlaisia välyksiä mihinkään suuntaan??
Kuinka herkästi turbon kuuluu pyöriä, eli jos sormineen pyöräyttää ni pitäskö jäädä pitkäksikin aikaa pyörimään??

Tässä kysymykset nyt katsellaan kohta lisää :lol:

Lähetetty: 27 Heinä 2005 00:06
Kirjoittaja SpeedDevil
ne siivet ei saa liikkua yhtään ja jos ne liikkuu n.2mm niin se on tosi väljä.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 17:03
Kirjoittaja VesQ
Niin mihinkä suuntaan, liikkuuhan ne pyörimälläkin vaikka miljoona milliä :D

Lähetetty: 27 Heinä 2005 19:43
Kirjoittaja Jaakko85
päittäistä ei saa olla yhtään ja sivuttaisen (ei liiallista) "korjaa" öljy.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 19:44
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:ne siivet ei saa liikkua yhtään ja jos ne liikkuu n.2mm niin se on tosi väljä.
Asiantuntevaa :wink:

Lähetetty: 27 Heinä 2005 21:16
Kirjoittaja VesQ
Niin ja jos siellä olisi 2mm heitto niin itse en edes uskaltaisi avaimesta kääntää ettei siivet lentele pitkin tallin seiniä ja kattoja :D

Ne siivet kuitenkin pyörii aikasta kovaa

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:28
Kirjoittaja ZyaS
VesQ kirjoitti:Niin ja jos siellä olisi 2mm heitto niin itse en edes uskaltaisi avaimesta kääntää ettei siivet lentele pitkin tallin seiniä ja kattoja :D

Ne siivet kuitenkin pyörii aikasta kovaa
mutta ovat kevyttä tavaraa.. eihän niistä taida muuta kun jos imu puolelta niin ne "pakenee" koneen sisälle :x

Lähetetty: 27 Heinä 2005 23:54
Kirjoittaja SpeedDevil
olis ehkä pitäny tarkentaa :oops: no ei se mitään. joo en mäkään uskaltais kääntää avainta jos olis noin väljä. mut siis ehkä puol milliä on viel ihan sopiva. ainakin tammer dieselin mukaan

Lähetetty: 28 Heinä 2005 00:06
Kirjoittaja voicecoil
Jaakko85 kirjoitti: nojoo taitaa olla 12sek aika mahdoton, tuon ~12sek menee sierra jossa on 400hv+ ja ei niin huonot pidot takarenkailla. (hyviä ei varmaan ookkaan? )
mut eipä ookkaan erillisjousitettu niinkun surra..

Re: garretin t04

Lähetetty: 28 Heinä 2005 00:19
Kirjoittaja JesseT
Alkuperäiseen kysymykseen:
transitman kirjoitti:Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?
Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.

Re: garretin t04

Lähetetty: 28 Heinä 2005 11:12
Kirjoittaja transitman
JesseT kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.
En oo niit siipiä mitannu mut ei taida sielt suurimmasta päästä olevan, verrattuna niihin mitä olen noista juttuja lueskellu. Löysinpä eilen tuosta jonkun Volvon lätkän jossa oli kaikkii numeroit ja tietoi raaputettu.
Et missäköhän Volvos tollain olis ollu??

Lähetetty: 28 Heinä 2005 11:16
Kirjoittaja SpeedDevil
850 T5R:ssä ainakin on sellanen. kysyin volvokaverilta

Lähetetty: 28 Heinä 2005 13:46
Kirjoittaja ylimark
Oxidius kirjoitti:850 T5R:ssä ainakin on sellanen. kysyin volvokaverilta
Vai olisko vulvassa kuitenkin Mitsun TD04...

Lähetetty: 28 Heinä 2005 18:14
Kirjoittaja country sedan
Päittäisvälys max. 0.20mm.
Säteittäs välystä kärsii olla enemmän, max. alle 1mm 'kuivilla' laakereilla.
Uusilla laakereilla säteittäistä on senverran että juuri välyksen akselissa sormin tuntee.
Jos se on oikein kunnolla väljä, niin tyhjäkäynnillä kuulee kun pakosiivet raapii koppaa, eikä sieltä mitään lentele vaikka olisi kuinka väljä se menee jumiin.

TO4 Garretti ei kovin herkkä ole pyörimään, mutta kyllä se sormin pyöräyttämällä pitää muutama kierros pyörähtää.

Liekkö dieselin puhallin? Todennäköisesti pakopuolen männänrengas tiiviste karstoittunut jollei jumissa, savuttaa mukavasti.

Jossain Volvon F6 pikku kuormurissa on ollu nelosia, pakopesä on sopiva, .84?, mutta kylmä puoli naurettavan pieni, tais olla alle 50mm.