Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli nyt tyhmiä kysymyksiä tietämättömältä.
Mitä kyseisellä ahtimella tekee? (heh, laittaa koneeseen kiinni ja tuo tehoa)
Minkälaiseen käyttöön tarkoitettu?
Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?
Kaikkea saa kertoa mitä tietää kyseisestä ahtimesta, koska tuollaisen ostin, vaikkei tietoa paljoa värkistä olekkaan
Tarkemmin en ole mihinkäät turbotouhuihin perehtynyt, mutta ei tuo ainakaan pienimmästäpäästä ole.
...että tuo pitäis riittää johonkin 400 ratsuun ainakin.
toi on vissiin isoin garretti mitä myydään henkilö autoihin. aika monissa katukiihdytys autoissa on noita TO4 kuten Se keltainen MK1 escort jonka rekisteri tunnus on TO-4, nykyään sen auton konepellin alla on holsetin hx52 joka on hieman tota isompi. kun ton laitat transittiin niin sulla on varmasti suomen tehokkain transitti
Eli odotettavissa on että ei lähde alhaalta mukaan??
Täytyy vissii katella mitä tol saa aikaseksi, jos täs nyt vuoden aikana pikkuhiljaa keräilis kaikkii osia ja kattelis mitä sit sais rakennettuu
Oxidius kirjoitti:ehkä sun tarkotukseen sopis garretin T25/28 niitä on turbo saaveissa. se ottaa aika alhaalta. mitä isompi niin sitä enemmän se tarvii kierroksia
to4 vaan, ei nuita pienempiä pillereitä mihinkään tarvi
Jaakko85 kirjoitti:
joo mutta ei varmaan transit van
No onhan maailman nopein pakettiauto Transitti eikä siin tainnu kovin kauheesti 500hv enempiä olla. Tietysti ei koneena ole ollut viilattu 2.0 ohc ja muutenkin muutoksia tehty mut kuiteskin 8)
No, tänään ahdin tuli kotiin ja rupesin tutkimaan sitä, ja kun tietämättömiä edelleen ollaan monessa asiassa niin...
Saako tuossa olla minkäänlaisia välyksiä mihinkään suuntaan??
Kuinka herkästi turbon kuuluu pyöriä, eli jos sormineen pyöräyttää ni pitäskö jäädä pitkäksikin aikaa pyörimään??
olis ehkä pitäny tarkentaa no ei se mitään. joo en mäkään uskaltais kääntää avainta jos olis noin väljä. mut siis ehkä puol milliä on viel ihan sopiva. ainakin tammer dieselin mukaan
Jaakko85 kirjoitti:
nojoo taitaa olla 12sek aika mahdoton, tuon ~12sek menee sierra jossa on 400hv+ ja ei niin huonot pidot takarenkailla. (hyviä ei varmaan ookkaan? )
transitman kirjoitti:Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?
Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.
JesseT kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen:
Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.
En oo niit siipiä mitannu mut ei taida sielt suurimmasta päästä olevan, verrattuna niihin mitä olen noista juttuja lueskellu. Löysinpä eilen tuosta jonkun Volvon lätkän jossa oli kaikkii numeroit ja tietoi raaputettu.
Et missäköhän Volvos tollain olis ollu??
Päittäisvälys max. 0.20mm.
Säteittäs välystä kärsii olla enemmän, max. alle 1mm 'kuivilla' laakereilla.
Uusilla laakereilla säteittäistä on senverran että juuri välyksen akselissa sormin tuntee.
Jos se on oikein kunnolla väljä, niin tyhjäkäynnillä kuulee kun pakosiivet raapii koppaa, eikä sieltä mitään lentele vaikka olisi kuinka väljä se menee jumiin.
TO4 Garretti ei kovin herkkä ole pyörimään, mutta kyllä se sormin pyöräyttämällä pitää muutama kierros pyörähtää.