garretin t04

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

garretin t04

Viesti Kirjoittaja transitman »

Eli nyt tyhmiä kysymyksiä tietämättömältä.
Mitä kyseisellä ahtimella tekee? (heh, laittaa koneeseen kiinni ja tuo tehoa)
Minkälaiseen käyttöön tarkoitettu?
Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?

Kaikkea saa kertoa mitä tietää kyseisestä ahtimesta, koska tuollaisen ostin, vaikkei tietoa paljoa värkistä olekkaan :oops:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Tarkemmin en ole mihinkäät turbotouhuihin perehtynyt, mutta ei tuo ainakaan pienimmästäpäästä ole. :wink:
...että tuo pitäis riittää johonkin 400 ratsuun ainakin.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

toi on vissiin isoin garretti mitä myydään henkilö autoihin. aika monissa katukiihdytys autoissa on noita TO4 kuten Se keltainen MK1 escort jonka rekisteri tunnus on TO-4, nykyään sen auton konepellin alla on holsetin hx52 joka on hieman tota isompi. kun ton laitat transittiin niin sulla on varmasti suomen tehokkain transitti :D
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Eli odotettavissa on että ei lähde alhaalta mukaan??
Täytyy vissii katella mitä tol saa aikaseksi, jos täs nyt vuoden aikana pikkuhiljaa keräilis kaikkii osia ja kattelis mitä sit sais rakennettuu :wink:

Mut tietävät kertokaa ihmeessä lisää.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ehkä sun tarkotukseen sopis garretin T25/28 niitä on turbo saaveissa. se ottaa aika alhaalta. mitä isompi niin sitä enemmän se tarvii kierroksia
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:ehkä sun tarkotukseen sopis garretin T25/28 niitä on turbo saaveissa. se ottaa aika alhaalta. mitä isompi niin sitä enemmän se tarvii kierroksia
to4 vaan, ei nuita pienempiä pillereitä mihinkään tarvi :wink:
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

samaa mieltä oon mut olishan se aika pervoa et tollanen transitti kulkee 12-15s varttimailia :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:samaa mieltä oon mut olishan se aika pervoa et tollanen transitti kulkee 12-15s varttimailia :D
nojoo taitaa olla 12sek aika mahdoton, tuon ~12sek menee sierra jossa on 400hv+ ja ei niin huonot pidot takarenkailla. (hyviä ei varmaan ookkaan? )
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

sanoin 12-15sekkaa. 13.6 sekkaa menee vani missä 500hv
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:sanoin 12-15sekkaa. 13.6 sekkaa menee vani missä 500hv
joo mutta ei varmaan transit van :lol:
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Jaakko85 kirjoitti: joo mutta ei varmaan transit van :lol:
No onhan maailman nopein pakettiauto Transitti eikä siin tainnu kovin kauheesti 500hv enempiä olla. Tietysti ei koneena ole ollut viilattu 2.0 ohc ja muutenkin muutoksia tehty mut kuiteskin 8)

Lähtee muuten lipsuu vähä OT:n puolelle :lol:
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

No, tänään ahdin tuli kotiin ja rupesin tutkimaan sitä, ja kun tietämättömiä edelleen ollaan monessa asiassa niin...

Saako tuossa olla minkäänlaisia välyksiä mihinkään suuntaan??
Kuinka herkästi turbon kuuluu pyöriä, eli jos sormineen pyöräyttää ni pitäskö jäädä pitkäksikin aikaa pyörimään??

Tässä kysymykset nyt katsellaan kohta lisää :lol:
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ne siivet ei saa liikkua yhtään ja jos ne liikkuu n.2mm niin se on tosi väljä.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin mihinkä suuntaan, liikkuuhan ne pyörimälläkin vaikka miljoona milliä :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

päittäistä ei saa olla yhtään ja sivuttaisen (ei liiallista) "korjaa" öljy.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:ne siivet ei saa liikkua yhtään ja jos ne liikkuu n.2mm niin se on tosi väljä.
Asiantuntevaa :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin ja jos siellä olisi 2mm heitto niin itse en edes uskaltaisi avaimesta kääntää ettei siivet lentele pitkin tallin seiniä ja kattoja :D

Ne siivet kuitenkin pyörii aikasta kovaa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

VesQ kirjoitti:Niin ja jos siellä olisi 2mm heitto niin itse en edes uskaltaisi avaimesta kääntää ettei siivet lentele pitkin tallin seiniä ja kattoja :D

Ne siivet kuitenkin pyörii aikasta kovaa
mutta ovat kevyttä tavaraa.. eihän niistä taida muuta kun jos imu puolelta niin ne "pakenee" koneen sisälle :x
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

olis ehkä pitäny tarkentaa :oops: no ei se mitään. joo en mäkään uskaltais kääntää avainta jos olis noin väljä. mut siis ehkä puol milliä on viel ihan sopiva. ainakin tammer dieselin mukaan
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Jaakko85 kirjoitti: nojoo taitaa olla 12sek aika mahdoton, tuon ~12sek menee sierra jossa on 400hv+ ja ei niin huonot pidot takarenkailla. (hyviä ei varmaan ookkaan? )
mut eipä ookkaan erillisjousitettu niinkun surra..
irc voicecoil
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: garretin t04

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Alkuperäiseen kysymykseen:
transitman kirjoitti:Minkäkokoisille koneille?
Mille tehoalueelle?
Lähteekö yleisesti ottaen kuin alhaalta mukaan?
Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Re: garretin t04

Viesti Kirjoittaja transitman »

JesseT kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Siis T04 on ahdinperhe josta löytyy varmaan sata erimittaista ahdinta. Hiukan tarkemmin olisi tiedettävä mikä ahdin on kyseessä jotta jonkun vastauksen voisi antaa. Epäilen myös että se vastaus ei tästä foorumista löydy.
En oo niit siipiä mitannu mut ei taida sielt suurimmasta päästä olevan, verrattuna niihin mitä olen noista juttuja lueskellu. Löysinpä eilen tuosta jonkun Volvon lätkän jossa oli kaikkii numeroit ja tietoi raaputettu.
Et missäköhän Volvos tollain olis ollu??
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

850 T5R:ssä ainakin on sellanen. kysyin volvokaverilta
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Oxidius kirjoitti:850 T5R:ssä ainakin on sellanen. kysyin volvokaverilta
Vai olisko vulvassa kuitenkin Mitsun TD04...
Sierra RS Cosworth -86
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Päittäisvälys max. 0.20mm.
Säteittäs välystä kärsii olla enemmän, max. alle 1mm 'kuivilla' laakereilla.
Uusilla laakereilla säteittäistä on senverran että juuri välyksen akselissa sormin tuntee.
Jos se on oikein kunnolla väljä, niin tyhjäkäynnillä kuulee kun pakosiivet raapii koppaa, eikä sieltä mitään lentele vaikka olisi kuinka väljä se menee jumiin.

TO4 Garretti ei kovin herkkä ole pyörimään, mutta kyllä se sormin pyöräyttämällä pitää muutama kierros pyörähtää.

Liekkö dieselin puhallin? Todennäköisesti pakopuolen männänrengas tiiviste karstoittunut jollei jumissa, savuttaa mukavasti.

Jossain Volvon F6 pikku kuormurissa on ollu nelosia, pakopesä on sopiva, .84?, mutta kylmä puoli naurettavan pieni, tais olla alle 50mm.
Vastaa Viestiin